15.5 C
București
marți, 17 septembrie 2024
AcasăSpecialDe la 1 februarie circulam fara maxi-taxi

De la 1 februarie circulam fara maxi-taxi

Licentele operatorilor de maxi-taxi au expirat la sfarsitul anului 2005, dar ei au primit incuviintarea de a mai circula pana la sfarsitul acestei luni. De la 1 februarie, bucurestenii vor fi nevoiti sa se descurce fara maxi-taxi, daca primaria nu va gasi o solutie. Aceasta din cauza ca organizarea unei noi licitatii pentru atribuirea traseelor va dura cel putin trei luni. „In prezent, se lucreaza la elaborarea documentatiei pentru licitatie si se analizeaza traseele. La sfarsitul lunii ianuarie, va fi supusa spre aprobare Consiliului General al Municipiului Bucuresti”, a declarat Gh. Udriste, directorul Directiei Transporturi din Primaria Capitalei.
Edilii au anuntat in decembrie 2005 ca intentioneaza sa ofere bucurestenilor conditii mai bune de transport cu maxi-taxi si pentru aceasta sunt necesare alte reglementari si organizarea unei noi licitatii. Autoritatile sunt nemultumite de actualele trasee si de prestatia operatorilor, care lasa de dorit si vor face mai multe modificari. Edilii nu au stabilit inca daca vor fi mai multe sau mai putine trasee decat in prezent. Acestea nu vor mai fi paralele cu cele ale mijloacelor de transport ale RATB si ale Metrorex, avand doar scurte portiuni in comun. Masinile care vor merge pe aceste trasee trebuie sa indeplineasca anumite conditii minimale de confort si siguranta pentru calatori.
In prezent, 25% din actualul parc aflat in circulatie nu indeplineste aceste conditii. De asemenea, firmelor de transport li se va impune sa asigure un parc suplimentar de 30%, care va fi pus in functiune la orele de varf sau atunci cand apar defectiuni la o parte din masini. Pentru a se elimina evaziunea fiscala, Ministerul de Finante va elabora un sistem special de taxare. Vor fi amenajate statii fixe, stabilite de comun acord cu Primaria Capitalei si cele de sector. In prezent, exista 26 de trasee pe care opereaza 53 de firme de transport, iar de la 1 februarie ar putea sa nu mai fie nici una. La orele de trafic intens, majoritatea microbuzelor sunt arhipline si calatorii circula in picioare, desi 95% din parcul auto nu au prevazut in certificatul de inmatriculare transportul in picioare. In plus, exista un deficit de 61 de microbuze fata de numarul aprobat pentru cele 26 de trasee.

Cele mai citite

În România, doar o locuință din patru are asigurare obligatorie împotriva dezastrelor naturale

Legea dă posibilitatea primarilor să dea amenzi de până la 500 de lei, pentru proprietarii care nu au încheiat astfel de polițe Inundațiile din ultimele...

Irina Rimes a povestit despre cearta pe care a avut-o cu Tudor Chirilă

Irina Rimes a vorbit recent despre conflictul pe care l-a avut cu Tudor Chirilă în sezonul trecut de la „Vocea României” și despre relația...

Studiu: Clienții băncilor românești sunt mai puțin loiali decât media europeană

Un studiu realizat de compania de consultanță în management Kearney arată că 73% dintre clienții băncilor europene și-au păstrat contul principal la aceeași instituție...
Ultima oră
Pe aceeași temă