8.7 C
București
sâmbătă, 2 martie 2024

Reclamații și Corecții

Cum să depuneți o reclamație cu privire la conținutul editorial al România Liberă

Aflați despre cum să vă plângeți despre un articol apărut online sau tipărit și cum funcționează procesul

Important: editorul cititorilor nu se ocupă de întrebări despre abonamente, livrări, moderare sau chestiuni tehnice. Vă rugăm să vizitați secțiunea asistență cu aceste întrebări.

Editorul cititorilor

Editorul cititorilor este avocatul intern al cititorilor România Liberă. 

Sarcina editorului cititorilor este „să colecteze, să ia în considerare, să investigheze, să răspundă și, după caz, să ajungă la o concluzie despre comentariile, preocupările și reclamațiile cititorilor într-un mod prompt și în timp util, dintr-o poziție de independență în cadrul lucrării. ”. 

Politica RL este de a corecta erorile substanțiale cât mai curând posibil. Corecțiile apar pe pagina web relevantă și/sau în ziar.

Ce acoperă editorul cititorilor?

Editorul cititorilor poate analiza reclamațiile cu privire la conținutul editorial din ziarele noastre și serviciile online pe care le controlăm. Editorul cititorilor analizează plângerile și întrebările împotriva codului deontologic al jurnalistului conținut în ghidul editorial Journalism Trust Initiative. Inițiativa Jurnalism Trust conține ghidul editorial COMITÉ EUROPÉEN DE NORMALISATION (CEN). Documentul a fost elaborat și aprobat de un Atelier de lucru al reprezentanților părților interesate, membrii CEN. Membrii CEN sunt organismele naționale de standardizare din Austria, Belgia, Bulgaria, Croația, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Islanda, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Țările de Jos , Norvegia, Polonia, Portugalia, Republica Macedonia de Nord, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveția, Turcia și Regatul Unit. Scopul „Inițiativei de încredere în jurnalism” (JTI) este de a sprijini libertatea de opinie universală, individuală, prin accesul la informație și la mass-media independentă și pluralistă. Ghidul, în limba engleză, poate fi accesat aici

Înainte de a contacta editorul cititorilor, ar trebui să verificați mai jos dacă reclamația dumneavoastră include plângeri referitoare la:

Acuratețe

Drept la replică

Confidențialitate

Hărțuire

Intruziune (știrea a cauzat durere sau șoc)

*Copii 

*Spitale

* Raportarea infracțiunilor

*Dispozitive clandestine și subterfugiu

Victimele agresiunii sexuale

Discriminare

Jurnalism financiar

Surse confidențiale

Acolo unde există asteriscuri, mai sus, plângerile sunt analizate în raport cu importanța interesului public.

Ce nu va analiza editorul cititorilor 

Editorul cititorilor a fost creat pentru a rezolva plângeri și întrebări substanțiale din partea persoanelor care consideră că am încălcat standardele editoriale ale jurnalistului (JTI). Ca atare, timpul, efortul și resursele editorului cititorilor se vor concentra pe astfel de reclamații. Astfel ne rezervăm dreptul de a nu lua în considerare reclamațiile:

  • De la oricine nu este afectat personal și direct de problema care face obiectul plângerii.
  • Acestea sunt triviale, ipotetice sau vexatorii sau nesemnificative.
  • Acestea sunt fără justificare (cum ar fi o încercare de a argumenta un punct de vedere sau de a face lobby).
  • Despre publicitate (cu excepția cazului în circumstanțe excepționale).
  • Sunt plângeri legale.

Cum vă plângeți?

Vă rugăm să citiți mai întâi informațiile de mai sus pentru a stabili dacă editorul cititorilor poate analiza reclamația dvs. Apoi puteți trimite un e-mail direct editorului cititorilor la redactie@romanialibera.ro subliniind următoarele puncte:

  • Articolul pe care îl reclamați
  • Data la care a apărut. Indiferent dacă articolul a apărut în format tipărit sau online (și prin intermediul unui browser sau prin intermediul uneia dintre aplicațiile noastre mobile).
  • Natura reclamației dvs. în cel mult 500 de cuvinte.
  • Ce parte a ghidului deontologic încalcă.

Vă rugăm să rețineți că, atunci când faceți o reclamație, sunteți de acord să răspundeți prompt oricărei solicitări de informații suplimentare. Procesul nostru de reclamații este gratuit, indiferent de rezultat.

Ne rezervăm dreptul de a modifica această politică după cum este necesar. Vom publica politica actuală pe site-ul nostru web. 

Ce se întâmplă cu plângerea dumneavoastră?

După ce primim reclamația dvs., ar trebui să primiți un răspuns automat care confirmă primirea. Dacă reclamația dvs. este preluată, ne propunem să vă contactăm în termen de 72 de ore.

Ne propunem să oferim un răspuns concret la plângere în termen de 28 de zile de la primirea tuturor informațiilor necesare pentru a ne permite să investigăm. Cu toate acestea, acest lucru poate dura mai mult în cazurile mai complexe în care sunt necesare mai multe informații sau în care jurnaliștii sunt plecați sau inaccesibili.

Dacă primim mai multe reclamații cu privire la aceeași problemă, este posibil să nu răspundem la toate.

Dacă editorul cititorilor consideră că a existat o încălcare a ghidului editorial al Journalism Trust Initiative (JTI), editorul va sugera un remediu adecvat. Corecțiile și clarificările vor apărea pe pagina web relevantă și/sau în ziar.

Vom încerca întotdeauna să gestionăm plângerea dumneavoastră în mod corect, politicos și cu respect. Ne așteptăm la același comportament de la reclamanți și ne rezervăm dreptul de a refuza să luăm în considerare plângerile care sunt abuzive sau jignitoare.

Dacă în orice stadiu al reclamației dvs. nu primim răspunsuri de la dvs. în termen de 28 de zile, vom considera reclamația dvs. satisfăcută și închisă.

Corecții

Dacă ați observat o potențială greșeală în conținutul nostru editorial, vă rugăm să trimiteți un e-mail la adelina.toader@romanialibera.ro, astfel încât să putem analiza.