24.8 C
București
duminică, 16 iunie 2024
AcasăSpecialConstanta risca sa ajunga un oras-fantoma

Constanta risca sa ajunga un oras-fantoma

“Chestiunea barierelor ia o importanta din ce in ce mai mare si ajunge chiar, pentru unele orase, sa devina surse de venit comunal, ce merita sa i se dea toata atentiunea.” Asa incepea o comunicare catre Primaria Constanta, redactata in februarie 1936.
Primarul municipiului Constanta, Radu Mazare, a prezentat ieri in cadrul unei conferinte de presa mai multe comunicari facute de terti catre Primarie intre anii 1926 si 1936 in care se vorbeste de taxa de trama stradala, taxa de fatada si de bariere amplasate in mai multe zone ale municipiului si in statiunea Mamaia. In anul 1935 acestea au adus incasari la buget de 900 de mii de lei. Taxa la bariere (amplasate, dupa cum atesta documentele, in zonele “Brateanu, Mangalia, Carol, Obor si Mamaia”) era obligatorie pentru toate institutiile, fie ca era vorba despre Institutul Biooceanografic sau de comunitatea romano-catolica, aceasta din urma dorind sa nu plateasca taxa pentru carutele incarcate cu pietris si nisip necesare constructiei Bisercii Catolice.

Taxe portuare cu traditie

Primarul Constantei a prezentat o alta serie de documente prin care se demonstreaza ca in 1928 autoritatile locale percepeau taxe pentru fiecare categorie de marfa tranzitata in port, indiferent ca era vorba despre exporturi de produse petroliere sau importuri, in acest ultim caz aplicandu-se o taxa de 0,50% ad valorem la toate materialele. In acea perioada municipiul incasa si o taxa de 20% la toate furniturile vapoarelor. De asemenea, pentru a spori incasarile la bugetul local s-au marit taxele asupra produselor petroliere si s-au infiintat unele noi, pe iluminatul public si gazul de iluminat, taxa pe fatada pentru curatenia si intretinerea strazilor si taxa pentru ridicarea gunoiului. Proprietarii de autoturisme si carute erau nevoiti la randul lor sa plateasca o taxa pentru a putea circula pe drumurile publice, conform unui ordin initiat de primarul de atunci, Al. Pilescu.
Barierele sunt o forma de a aduce bani la bugetul local, folosita in Constanta de mai bine de 80 de ani. Din anii '30 dateaza si o serie de taxe ce se platesc si in prezent. Traficul de marfuri din port era, de asemenea, impozitat. Toate aceste masuri au fost luate pentru a asigura dezvoltarea economica si financiara a orasului si in cele din urma un nivel de trai mai ridicat pentru locuitorii sai. Daca se desfiinteaza taxele, se desfiinteaza si serviciile publice care sunt intretinute de acestea, ceea ce inseamna ca riscam sa traim intr-un oras fara lumina stradala, plin de gropi si fara spatii verzi. Fara taxe Constanta va devine un oras-fantoma!

Cele mai citite

Tudor Chirilă: “Ce conteazǎ câteva mii de voturi furate când viitorul arată aşa de bine”

Tudor Chirilă a tras primele concluzii după ce George Tuță a câștigat alegerile în Sectorul 1 al Capitalei. Într-o postare pe pagina sa de...

Un român a fost ucis în Congo iar alți doi sunt răniți

Un cetățean român a fost ucis în Congo iar alți doi români sunt răniți, a anunțat Ministerul Afacerilor Externe (MAE) al României în ziua...

Clienții Hidroelectrica primesc o veste proastă. lata online prin aplicația iHidro se amână

Hidroelectrica reia licitație pentru implementarea unui sistem de plăți online în aplicația sa, iHidro. Prima licitație a fost anulată dearece oferte primite au fost...
Ultima oră
Pe aceeași temă