O campanie antifumat lansata in Marea Britanie de Serviciul National de Sanatate a fost criticata de autoritatea care reglementeaza publicitatea, pentru imaginile de o prea mare cruzime. Serviciul de Sanatate risca sa fie penalizat.
Campania "Hook" ("Carligul") a fost lansata in forta, cu spoturi la televiziune, panouri publicitare si fotografii in presa scrisa.
Intr-unul dintre spoturi, o mama isi abandoneaza fiica adolescenta prinsa de un carlig de undita care o trage spre o tigara. In altul, un muncitor ia in gura o tigara si, odata cu aceasta, un carlig de undita. Impactul a fost peste asteptari, dar nu neaparat in sensul dorit de realizatori. Sute de sesizari din partea unor persoane socate de cruzimea imaginilor au sosit la Autoritatea pentru Standarde in Publicitate, care a anuntat ca intentioneaza sa pedepseasca Serviciul de Sanatate, a scris "The Times", preluat de "El Mundo".
"Hook" nu este prima campanie antifumat care a provocat controverse. In iulie 2005, a fost lansata o campanie avand ca public-tinta adolescentii care punea accentul pe efectele negative ale fumatului asupra atractivitatii si sexualitatii.
Pe de alta parte, autoritatea care supervizeaza scolile britanice a atras atentia ca nu se fac destule eforturi pentru a preveni fumatul si consumul de alcool in randul adolescentilor, parintii si profesorii fiind mai preocupati de problema consumului de droguri.
Un sondaj realizat recent a aratat ca 25 la suta din elevele cu varsta de 14-15 ani au recunoscut ca au fumat in saptamana care a precedat completarea chestionarului, proportie care a ramas neschimbata in ultimii 20 de ani.