CCR a constatat că este neconstituțională, în ansamblul său, Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.31/2020 pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului
nr.77/2011 privind stabilirea unor contribuții pentru finanțarea unor cheltuieli în domeniul sănătății.
Pentru adoptarea acestei soluții, Curtea a constatat că legea examinată contravine, în principal, principiului neretroactivității, consacrat de art.15 alin.(2) din Constituție.
În aceeași ședință, Curtea Constituțională, în cadrul controlului legilor posterior promulgării, cu unanimitate de voturi, a admis excepţia de econstituţionalitate a prevederilor art.98 alin.(1) lit.d) din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, în redactarea anterioară modificării prin art.I
pct.24 din Legea nr.156/2018, ale art.98 alin.(1) lit.d) din Legea nr.188/1999, astfel cum au fost modificate prin art.I pct.24 din Legea nr.156/2018 şi ale art.517 alin.(1) lit.d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ şi a constatat că acestea sunt constituţionale în măsura în care sintagma „condiţii de vârstă standard” nu exclude posibilitatea femeii de a solicita continuarea exercitării raportului de serviciu, în condiţii identice cu bărbatul, respectiv până la împlinirea
vârstei de 65 de ani.
De asemenea, Curtea Constituțională a dispus amânarea judecății pentru data de 3 martie 2021 cu privire la obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii pentru modificarea și completarea Legii camerelor de comerț din România nr.335/2007, obiecție formulată de 51 de deputați aparținând Grupului Parlamentar al Uniunii Salvați România, Grupului Parlamentar al Uniunii Democrate Maghiare
din România, precum și neafiliați.