Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: antoniodiaz

6 greșeli care pot distruge o afacere din retail

Share

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

Actualizat: 20.08.2018 - 16:45

Fie că vorbim despre un magazin cu vechime sau despre un spațiu comercial nou înființat, unele reguli sunt de aur în retail. Abaterea de la acestea poate duce la severe probleme în magazin, de la amenzi usturătoare, până la pierderea clienților și distrugerea afacerii. Proprietarii de magazine trebuie astfel să fie mereu atenți la anumite aspecte care pot decide viitorul afacerii lor. Sunt și unele capcane care ar trebui evitate, pentru a putea garanta un viitor.

 

6 greșeli care pot distruge o afacere din retail

 

1. Să nu cunoști legea

Modificările legislative și fiscale sunt de multe ori complicate și pot apărea peste noapte. Ca proprietar de magazin, ești obligat însă să fii în permanență la curent cu orice tip de modificare a legii acolo unde te privește direct. Legea care obligă plata cu cardul în magazine, spre exemplu, poate atrage amenzi de până la 7500 de lei pentru un magazin comercial care nu respectă noile reglementări.

 

2. Să nu îți cunoști clienții

Un studiu de piață este vital pentru orice magazin, indiferent de dimensiunile sale sau de cifra de afaceri. Atâta timp cât se adresează cumpărătorului de rând, o afacere de retail trebuie să facă tot posibilul să își cunoască foarte bine clienții. Când nu îi cunoști, nu vei putea ști ce preferă să cumpere, când și în ce scop. Astfel de date te pot ajuta să construiești o strategie solidă pentru a oferi exact ceea ce clienții tăi își doresc.

 

3. Să ignori retenția clienților

Greșelile legate de retenția clienților sunt unele pe care nici măcar un începător nu ar trebui să le facă, pentru ca duc la distrugerea afacerii. Retenția clienților se face prin campanii, reduceri, oferte, comunicare inteligentă în funcție de context și de consumator, dar și prin calitatea serviciilor oferite. Automatizarea prin tehnologie va grăbi procesul de cumpărare pentru clienți, va ajuta într-o organizare sistematică a magazinului și te va poziționa mai bine în raport cu competiția.

 

4. Să nu îți cunoști cifrele

Dacă nu poți măsura, atunci nu poți ține lucrurile sub control. Pentru succes, un magazin are nevoie de vânzare și de profit. Iar pentru acestea, este foarte important să ai o strategie bine pusă la punct. Concentrează-ți eforturile și atenția pe lucrurile eficiente din magazin, mai ales dacă descoperi că 20% dintre produse aduc 80% din profit.

 

5. Să faci ceva pentru că îți place, nu pentru că aduce profit

Pasiunea e importantă, pentru că îți va da o motivație în plus să te lupți pentru succes. Însă unele afaceri construite din pasiuni nu sunt la fel de profitabile și pot fi un risc real pentru stabilitatea ta financiară. Atunci când intri în retail, gândește-te în primul rând cum poți obține profit oferind servicii de calitate consumatorilor tăi.

 

6. Să nu reinvestești în magazin

Faptul că azi poți avea succes nu este neapărat o garanție și pentru anii următori. De aceea regula de aur din afaceri este reinvestirea profitului sau a unei părți însemnate din el. Competiția nu stă niciodată și nici tu nu ar trebui să te culci pe o ureche, după un succes rapid. Gândește pe termen lung, nu pe lovituri de moment.

 

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: antoniodiaz

Comentarii

loading...