16.3 C
București
duminică, 19 mai 2024
AcasăSpecialTeleviziunea, copilul rasfatat al publicitatii

Televiziunea, copilul rasfatat al publicitatii

» Piata publicitatii din Romania a ajuns in 2006 la 3,3 miliarde de dolari.
» Televiziunile de nisa si internetul atrag sume tot mai consistente.
» Telefonia mobila a detronat berea de pe pozitia de lider al produselor promovate.

Rezultatele monitorizarilor facute in 2006 de Alfa Cont Media Watch arata ca in 2006 investitiile in publicitate au crescut cu 30-35% comparativ cu anul precedent, ajungandu-se la o suma care se situeaza undeva in jurul a 4 miliarde de dolari. Conform acelorasi monitorizari, cresterile semnificative ca zone de interes le-au adus internetul si outdoorul.
Internetul a avut de altfel cea mai rapida ascensiune anul trecut si va deveni in curand unul dintre cele mai importante canale de transmitere a mesajelor publicitare.
Procentul de 60% din piata detinut de televiziune se mentine in media din 2005 in conditiile in care preturile au crescut. Astfel, televiziunile au atras impreuna din publicitate o suma de peste 3,3 miliarde dolari.  Principalele branduri care au fost expuse cel mai mult pe TV au fost Danone si Coca-Cola. In 2007 estimarile plaseaza printre principalii advertiseri produse din categoria FMCG (produse de larg consum), urmati indeaproape de jucatorii din zona telecomunicatii si cea financiar-bancara.

Televiziunile de nisa, expunere mare la un cost minim
Irina Mateescu, marketing assistant BMG, spune ca romanii prefera sa-si culeaga cea mai mare parte a informatiilor de la televizor si din acest motiv acesta este canalul pe care il inteleg si il accepta cel mai bine din punct de vedere publicitar.
Pe de alta parte, Irina Mateescu spune ca "televiziunea va continua sa detina cel mai mare procent din piata de advertising si sa determine cresterea inflatiei media din ultimii ani si va ramane lider detasat al consumului media" si ca "se pastreaza tendinta de fragmentare a investitiei pe canalele de nisa, care vor continua sa ia piata cu asalt".
Explicatia migratiei accentuate spre televiziunile de nisa e simpla: "Aplecarea catre posturile de nisa se datoreaza cresterii credibilitatii unor posturi lansate in 2006, dar si datorita dorintei unor advertiseri de realizare a unor campanii mult mai bine targetate catre publicul-tinta. Televiziunile de nisa au devenit o alternativa demna de inclus in mixul de publicitate, deoarece sunt canale de comunicare unde se poate crea o frecventa mai mare de expunere la un cost minim."

Revistele specializate si internetul sunt in ascensiune
Presa scrisa reflecta tendinta din televiziune in sensul ascensiunii revistelor specializate. Presa scrisa a atras din partea celor mai mari jucatori de pe piata, companiile Orange si Vodafone, 9, respectiv 8,8 milioane de euro in conditiile in care investitiile in reclama din ziare si reviste a fost de aproximativ 330 de milioane de euro brut. Radiourile au trecut in 2006 printr-o perioada caracterizata de cei care au realizat monitorizarea drept calma, in care fiecare dintre posturi a incercat fie sa-si consolideze pozitia, fie sa incerce sa castige teren in fata celorlalti competitori.
Suma pe care au incasat-o posturile de radio in 2006 a fost de circa 80 de milioane de euro, cresterea estimata pentru acest an fiind de 25%. Cele mai mari sume in reclama radio au mers catre promotii si oferte.
Internetul si-a dublat potentialul in 2006 fata de anul precedent si asta pentru ca investitorii si-au marit bugetele pentru publicitate coroborat cu faptul ca au intrat si alti clienti pe piata, iar portofoliul de site-uri a crescut simtitor. Schimbarea din 2007, conform estimarilor BMG, va fi reprezentata de detronarea produselor de larg consum de catre retaileri.
Estimarile pentru 2007 facute de BMG arata ca piata va inregistra o crestere de 34%, iar in 2010 va atinge pragul psihologic de 1 miliard de euro net. Din punctul de vedere al impartirii bugetelor pe media, proportiile se vor pastra, iar singurul mediu care va suferi transformari importante va fi outdoorul, din cauza schimbarilor legislatiei. z

Investitii
Cei mai importanti trei investitori in publicitate in 2006 au fost Procter&Gamble, Unilever South Central Europe, European Drinks SA/European Food SA, cu urmatoarele cifre: 226.560.085,5 euro; 136.537.944,5 euro si 117.830.241,2 euro. Cifrele sunt furnizate de Alfa Cont Media Watch pentru Campaign si nu cuprind barterele si discounturile.

TOP
Produsele care au vandut publicitate in 2006

1. Telefonie mobila 246.008.128 euro
2. Bere 199.174.726 euro
3. Sucuri 134.943.937 euro
4. sampoane si balsamuri 129.327.573
5. Masini 123.484.747 euro

Cele mai citite

Scenă în aer liber în curtea interioară a Primăriei Capitalei

Curtea interioară a Primăriei Capitalei se va transforma, sâmbătă, într-o scenă în aer liber, unde vor răsuna melodii celebre din muzica ușoară românească, balade...

A fost găsită fetița dispărută la Iași. Alazaroaie Riana Danielle a plecat de la școală, dar nu mai ajunsese acasă

ALAZAROAIE RIANA DANIELLE are 10 ani și fusese văzută ultima dată purtând uniforma școlară. La momentul dispariției, ea se afla pe raza municipiului Iași,...

Ministrul agriculturii din China, cercetat pentru nerespectarea prevederilor legii

Ministrul agriculturii din China este investigat pentru încălcarea legii și a disciplinei, a anunțat sâmbătă organismul de supraveghere anti-corupție al țării, potrivit Reuters. Tang Renjian,...
Ultima oră
Pe aceeași temă