La aceste pierderi se adaugă cele ale armatorilor şi celor trei porturi din Galaţi, Portul Mineralier Romportmet SA, care face parte din grupul ArcelorMittal, Portul Bazinul Nou şi Portul Docuri.
Companiile de navigaţie, de stat sau cu capital privat, au înregistrat pierderi ce nu pot fi contabilizate şi din distrugerile provocate de „viitura” de sloiuri de vineri şi sâmbătă, când forţa sloiurilor a dus la ruperea parâmelor cu care erau legate la mal şapte pontoane, care au fost luate de ape, în calea lor lovind alte nave acostate. Pontoanele care au avut parâme metalice mai rezistente au fost deplasate cu 4-5 metri în aval, fapt ce a dus la distrugerea pasarelelor de acces. Construcţii metalice solide au fost contorsionate de forţa cu care sloiurile au lovit pontoanele şi navele acostate la danele din Portul Galaţi.
Un singur fapt pozitiv s-a întâmplat în aceste zile, acela că după aproape două săptămâni de suspendare au fost reluate cursele de traversare a Dunării cu bacul între Galaţi şi localitatea tulceană I.C. Brătianu.
Cursele se fac din oră în oră, dar la momentul în care pe Dunăre apar aglomerări de sloiuri cursele sunt amânate până la eliberarea luciului apei de bucăţile de gheaţă.