24.8 C
București
duminică, 16 iunie 2024
AcasăSpecialNoul sistem de semnalizare si protectie automata a trenurilor

Noul sistem de semnalizare si protectie automata a trenurilor

Investitiile realizate la metrou in cursul anului trecut s-au ridicat la 2.500 de miliarde de lei vechi, bani asigurati din resurse proprii, de la buget si din finantari externe. “Cel mai important proiect in 2005 a fost punerea in functiune a noului sistem de semnalizare si protectie automata a trenurilor pe magistrala a II-a (IMGB – Pipera), care a costat circa 11 milioane de euro. Este un proiect conex noilor trenuri de metrou Bombardier, care se afla in exploatare de circa trei ani de zile”, a afirmat Liviu Soava, director general al Metrorex. Prin acest sistem se asigura o siguranta a circulatiei in conditii superioare, o mai buna supraveghere a traficului si eficientizarea activitatii, avand in vedere ca de la 14 sali de relee s-a ajuns acum la cinci calculatoare in cinci statii, care supravegheaza circulatia pe aceasta magistrala. In 2006 va fi introdus sistemul de semnalizare si pe magistralele a II-a si a III-a, in valoare de circa 12 milioane de euro. Aceasta vine ca urmare a achizitionarii a 20 de trenuri de la compania canadiana Bombardier, investitie care se ridica la 110 milioane de euro.
Tot in 2005 s-au realizat lucrari de extindere a magistralelor pe tronsoanele 1 Mai – Bazilescu, Nicolae Grigorescu – linia de centura si compatibilizarea instalatiilor pe magistrala a II-a. Metrorex a mai desfasurat lucrari pe toate magistralele de metrou. “Nu trebuie sa ne gandim doar la constructia noilor extensii ale magistralelor, ci si la alte lucrari care au urmarit instalatiile aferente de pompare a apei, montarea unor sisteme de iluminat si de alimentare cu energie electrica”, a explicat directorul general al Metrorex. Linia de metrou Nicolae Grigorescu – linia de centura va fi pusa in functiune, cel mai probabil, in primavara lui 2007. In 2005 au fost finalizate lucrarile de structura, cu o valoare de 33 de milioane euro, iar in 2006 va continua punerea in functiune, care necesita investitii de 35 de milioane de euro. Metrorex asigura jumatate din sumele necesare pentru aceste investitii, restul provenind de la Banca Europeana de Investitii (BEI). Metrorex, in colaborare cu BEI, deruleaza un proiect in valoare de 231 milioane de euro, destinat modernizarii metroului bucurestean – etapa a II-a. Din cele 231 milioane de euro necesare, 115 milioane de euro sunt imprumutate de la BEI, restul de 116 milioane euro fiind asigurate din fonduri guvernamentale. Proiectul are doua componente, si anume: componenta A, pentru finalizarea lucrarilor de conservare a infrastructurii existente pe tronsonul Nicolae Grigorescu – linia de centura, si componenta B, dedicata modernizarii si achizitiei de material rulant pe magistralele I si a III-a (Republica – Eroilor si Gara de Nord – Dristor I, cu ramificatie Eroilor-Industriilor), precum si compatibilizarii instalatiilor fixe cu noile trenuri. Dintr-un alt acord de imprumut cu BEI face parte tronsonul 1 Mai – Bazilescu, valoarea totala a lucrarilor pe acest sector ridicandu-se la 44 milioane de euro. “In 2005 au continuat lucrarile pe tronsonul 1 Mai – Bazilescu. Cele mai importante lucrari au fost la statia Pajura si la subtraversarea apeductului de la Piata Chibrit. Aceste lucrari de structura fac parte dintr-un alt acord cu BEI si speram sa le terminam pana in trimestrul IV din 2006”, a explicat directorul general al Metrorex.
In prezent, Metrorex se afla in negocieri cu BEI pentru incheierea unui al treilea acord de imprumut, in valoare totala de 127 milioane de euro. Noul acord va avea mai multe componente: modernizarea instalatiilor energetice de pe magistralele I si a III-a, in valoare de 35 milioane de euro, achizitia a sase noi trenuri suplimentare pentru magistrala a II-a, darea in exploatare a tronsonului Nicolae Grigorescu – linia de centura (35 milioane de euro) si montarea in toate statiile a facilitatilor de transport pentru persoanele cu dizabilitati (24 milioane de euro).
Tot in 2005, Metrorex a finalizat sistemul de taxare de pe magistrala a IV-a – tronsonul Gara de Nord 2 – 1 Mai.

Cele mai citite

Elena Lasconi își anunță candidatura la șefia USR

Elena Lasconi, primarul reales din Câmpulung, și-a anunțat candidatura la șefia USR, după ce în prealabil a spus că vrea să se asigure că...

Românul ucis în Congo, Cosmin Samolinschi, avea doar 22 de ani

O tragedie a avut loc în Congo. Un cetățean român, Cosmin Samolinschi (22 ani), a fost ucis, iar alți doi români au fost răniți. Un...

Caţi pensionari au primit indemnizaţie socială, în mai 2024

Numărul total al beneficiarilor de indemnizaţie socială pentru pensionari a fost, în mai 2024, de 1.136.278 persoane, cu 334 mai mic comparativ cu luna...
Ultima oră
Pe aceeași temă