26.1 C
București
vineri, 19 iulie 2024
AcasăSpecialCluj: Şoseaua de centură a început să se surpe

Cluj: Şoseaua de centură a început să se surpe

Mai multe grinzi ale parapetului din beton care asigură consolidarea unui versant de pe centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca pe relaţia Vâlcele – Apahida s-au deplasat în urma unei alunecări de teren cauzată de infiltraţiile de apă, lucrarea fiind în garanţie.

Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că este afectată o porţiune de aproximativ o sută de metri.

„Pe centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca este o porţiune de circa o sută de metri unde s-a înregistrat o modificare de poziţie, o deplasare a grinzilor care compun parapetul de beton folosit ca stabilizare a unui versant, în urma unor alunecări de teren cauzate de infiltraţiile de apă în sol. Sunt două rânduri de consolidări, cu o perdea de micropiloţi la o adâncime de peste 20 de metri şi grinzi din beton. Această deplasare a grinzilor cauzată de presiunea pământului de pe versant nu pune în pericol traficul rutier de pe centură, câtă vreme carosabilul se află la o distanţă de 35 – 40 de metri. Zona respectivă se află în garanţie, iar lucrările de refacere a consolidării se vor face pe cheltuiala constructorului”, a spus Pantelimon.

Potrivit acestuia, cu toate că firma constructoare, Vegyepszer, din Ungaria, a anunţat DRDP Cluj în decembrie 2011 că s-a declarat în insolvenţă, conducerea direcţiei şi-a luat măsuri de precauţie odată cu semnarea contractului de execuţie a lucrărilor la centura de ocolire Vâlcele – Apahida.

„În contractul semnat cu Vegyepszer am cerut ca aceştia să aibă un susţinător, o firmă mai mare, care să preia eventualele lucrări în cazul în care se ajunge la astfel de probleme cum este insolvenţa. Firma lor susţinătoare este Keller, una dintre cele mai mari companii care se ocupă de foraje, şi care a şi executat forajele pentru lucrările de stabilizare a versantului. Deci nu se pune deloc problema ca lucrările de refacere a parapetului să nu fie executate, iar acestea nu vor însemna cheltuieli suplimentare pe care să le plătească DRDP. Lucrările se vor efectua în perioada următoare, imediat ce vremea o va permite”, a afirmat Pantelimon.

Potrivit acestuia, termenul avansat de predare finală a centurii Vâlcele – Apahida, iunie 2012, poate rămâne valabil.

Pe tronsonul trei al centurii de ocolire Vâlcele – Apahida au mai fost înregistrate de-a lungul timpului alunecări de teren în urma infiltraţiilor de apă din cauza solului lutos, acestea impunând lucrări de consolidare care au dus la înregistrarea unor costuri suplimentare.

Lucrările la centura de ocolire Vâlcele – Apahida, cu o lungine de aproximativ 24 de kilometri, au început în anul 2006. Traficul rutier a fost deschis în 21 octombrie 2011, în prezenţa premierului Emil Boc, urmând ca întreaga centură să fie finalizată în iunie 2012.

Costurile iniţiale ale lucrării au fost de aproximativ 50 de milioane de euro şi au ajuns la peste 115 milioane de euro.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă