21.4 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăSpecialAmbiente 2012 şi sectorul home&deco

Ambiente 2012 şi sectorul home&deco

Târgul Ambiente de la Frankfurt, cel mai mare din domeniul bunurilor de larg consum, reprezintă un bun prilej de trecere în revistă a implicaţiilor privind sectorul home&deco şi totodată a tendinţelor din acest an.

Living, dining, giving, acestea sunt temele care reprezintă structura de bază a târgului şi care s-au consacrat de-a lungul timpului, demonstrând în acelaşi timp înclinaţia clară spre lifestyle. De la tacâmuri şi veselă la pernuţe, lumânări şi mobilier, avem nevoie în traiul de zi cu zi de o multitudine de lucruri şi obiecte care ne fac viaţa mai uşoară şi mai comodă, important fiind şi cum acestea se integrează din punct de vedere estetic în ambientul locuinţei.

Ceşti, ceşcuţe, farfurii, farfuriuţe, porţelan de artă, numai pentru servitul diferitelor feluri de brânză propunându-se zeci de modele de cuţite, o mare parte din obiectele expuse la târg aparţin  bucătăriei, multe din activităţile noastre (şi nu numai legate de gătit) desfăşurându-se în acest univers. Servitul şi aranjarea mesei sunt exemplele elocvente, complexitatea acestor activităţi care se doresc tot mai plăcute necesitând tot atât de multe accesorii, iar gradul de inventivitate şi inovare îşi găseşte aici un teren extrem de prielnic. Plantele şi florile, dar şi accesoriile pentru ele reprezintă un „must” al locuinţelor moderne. Interesul pentru petrecerea timpului în aer liber este de asemenea în creştere, astfel încât amenajarea grădinilor, teraselor şi chiar balcoanelor este importantă, cu tot cortegiul de accesorii şi decoraţiuni care pot fi folosite.

Tot mai multe obiecte pentru casă şi decoraţiuni reprezintă idei bune pentru cadouri. Fie că reprezintă o podoabă sau un accesoriu, acestea energizează şi transmit sentimente. Multe dintre propunerile de cadouri sunt podoabe sau accesorii vestimentare, la ediţia din anul acesta în centrul atenţiei fiind bijuteriile.

Soluţii, Design Plus şi Talente

Tot mai mulţi consumatori sunt interesaţi de a găsi soluţii pentru diferitele aspecte ale traiului. De aceea, la ediţia din acest an  a fost inaugurată o secţiune de Soluţii. Preocupările (ecologice) vizează şi un consum mai redus de materiale, astfel încât nu a surprins pe nimeni că un premiu de excelenţă  a fost atribuit (alături de produsele “cu mult design” propuse de Grohe) a  unui scaun a cărei realizare se face numai prin asamblare, nepresupunând cuie sau clei. Interesul este în evidentă creştere şi pentru accesorii şi obiecte lucrate manual care au caracter de unicat, designerii expunându-şi astfel de propuneri în cadrul secţiunii Design Plus.

Tinerii designeri sunt încurajaţi în mod permanent. Acesta este de fapt şi scopul organizării secţiunii Talents. De altfel, celebrele tururi ale târgului, realizate de cunoscutul profesor Hansjerg Maier-Aichen, pun un accent deosebit pe această secţiune.

Tendinţe

Pentru anul în curs se prevede mai multă culoare, contraste pasionante, precum şi o reducere la esenţial. Ca şi notă comună, un accent deosebit este pus pe lumină, accesoriile, fie că este vorba de lămpi suspendate, lampadare sau aplice fiind extrem de variate. Materialele textile sunt în cea mai mare parte naturale, se poartă mai mult modelele cu dungi, nefiind date complet de-o parte cele în carouri şi nici cele de inspiraţie etnică. Un accent deosebit este pus, de asemenea, pe mobilierul multifuncţional. În tonuri puternice sau, din contră, pastelate, în abundenţă sau mai discret, verdele se regăseşte în multe propuneri, ca şi suprafeţele mate care urcă în preferinţe. Se poate remarca o abordare marcată de culori intense (galben, fucsia) şi modele care scot la iveală elemente retro, cum sunt cele din anii ’70, dar şi o atitudine sobră cu asociere între elemente casual şi glamour, nelipsind însă o importantă tuşă de extravaganţă cu tonuri viguroase ca bleumarin şi negru grafit.

Prezenţă românească

În special prin strădania ministerului de resort, de câţiva ani buni la Ambiente se prezintă un stand românesc, la care participă mai multe firme din industria şi arta sticlei. Este de consemnat faptul că, atât în ceea ce priveşte obiectele de larg consum (farfurii, pahare etc.), cât şi cele de artă, aceste produse merg mai bine la export decât pe piaţa autohtonă.

Cele mai citite

Starea de sănătate a lui Robert Fico este una “pozitivă”

Prognoza referitoare la evoluția stării de sănătate a premierului slovac Robert Fico după tentativa de asasinat "este încurajatoare", a declarat sâmbătă ministrul slovac al...

Ministrul agriculturii din China, cercetat pentru nerespectarea prevederilor legii

Ministrul agriculturii din China este investigat pentru încălcarea legii și a disciplinei, a anunțat sâmbătă organismul de supraveghere anti-corupție al țării, potrivit Reuters. Tang Renjian,...

Alexandru Rafila e convins: “Calitatea asistenţei medicale se va îmbunătăţi simţitor”

La ceremonia oficială de inaugurare a lucrărilor de construcție a Spitalului Regional de Urgență Cluj, desfășurată sâmbătă, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a subliniat că...
Ultima oră
Pe aceeași temă