16.8 C
București
marți, 28 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăProfilul cumpărătorului

Profilul cumpărătorului

Compania care organizează târgul imobiliar Project Expo a realizat un studiu, pe un eşantion de 760 persoane, vizitatori ai mai multor ediţii ale manifestării, care demonstrează că majoritatea cumpărătorilor ştiu foarte bine ce îşi doresc şi au devenit mult mai pretenţioşi în ceea ce priveşte viitoarea locuinţă.

Un an şi jumătate este perioada maximă până la care sunt dispuşi cumpărătorii de locuinţe să îşi caute casa visurilor lor. 54% dintre persoanele chestionate au răspuns că au prospectat piaţa opt luni până să facă o achiziţie imobiliară. Aproximativ 18% dintre cei care îşi permit să cumpere o casă au căutat între 12 – 18 luni, iar 26% consideră că aproximativ jumătate de an este suficient pentru a-şi găsi o locuinţă pe placul lor. Doar 2% dintre respondenţi au cumpărat o proprietate după mai puţin de o lună de vizionări.

În ceea ce priveşte mediile în care potenţialii cumpărători caută locuinţe, preferate rămân anunţurile online. Doar o zecime dintre cumpărători angajează un singur broker imobiliar, şi în general aceştia caută vile cu preţuri care depăşesc  câteva sute de mii de euro. Peste trei sferturi, respectiv 78%, dintre cei care caută un apartament se adresează agenţiilor imobiliare, dar în acelaşi timp cumpără ziarele cu anunţuri de profil, accesează internetul, sunt abonaţi la diferite site-uri imobiliare, consultă presa pentru a afla evoluţia pieţei, şi, nu în ultimul rând, participă la târgurile imobiliare. Restul de 12% preferă să aleagă doar una sau două dintre modalităţile de căutare a unei locuinţe enumerate mai sus.

„Toate acestea demonstrează că românii au căpătat deja o educaţie în ceea ce priveşte achiziţia unei locuinţe, nu mai cumpără fără o puternică cercetare de piaţă în prealabil. Mai există şi o categorie specială de cumpărători, care nu sunt presaţi de timp şi care aşteaptă apariţia discounturilor sau a ofertelor speciale pentru locuinţele de care sunt interesaţi.”, spune Sorin Săraru, managing partner Project Expo.

Apartamentul ideal

Pentru 43% dintre bucureştenii chestionaţi în cadrul sondajului, apartamentul ideal are în medie 60 mp, se află într-o zonă semicentrală şi costă până la 60.000 euro. 29% consideră că un apartament cu trei camere situat într-un bloc dintr-un cartier semicentral le serveşte cel mai bine interesele, dar nu ar fi dispuşi să plătească pentru acesta mai mult de 70.000 euro. A scăzut semnificativ faţă de anul trecut procentul celor care ar achiziţiona un apartament cu patru camere, doar 7% dintre potenţialii cumpărători preferând această variantă, pentru care ar cheltui în jur de 80.000 euro. Aproximativ 9% dintre  cumpărători doresc să achiziţioneze garsoniere, iar 12% ar prefera o casă sau o vilă.

Cele mai citite

Fostul șef al serviciilor de informații și securitate olandeze, Dick Schoof, propus ca prim-ministru al țării

Fostul șef al agenției olandeze de spionaj și al biroului antiterorism Dick Schoof a fost nominalizat marți pentru a deveni noul prim-ministru al țării,...

Dacian Cioloș, despre PSD și PNL: „Nu sunt în stare nici să absoarbă fondurile europene pe care România le are la dispoziţie”

Europarlamentarul Dacian Cioloş susţine că PSD şi PNL nu sunt în stare să absoarbă fondurile europene pe care România le are la dispoziţie şi...

Procurorii și polițiștii desfășoară o operațiune contra evaziunii fiscale, cu peste 150 de percheziții

Procurorii și polițiștii din cadrul IGPR și de la Direcția Generală Anticorupție desfășoară o operațiune de combatere a infracțiunilor economico - financiare, în cadrul...
Ultima oră
Pe aceeași temă