33.5 C
București
luni, 17 iunie 2024
AcasăInvestigații România LiberăBlue Air: Dosarul de insolvenţă a fost închis

Blue Air: Dosarul de insolvenţă a fost închis

Tribunalul Bucureşti a admis recursul Blue Air şi a respins cererile de insolvenţă formulate de către Carpatair şi Service Excelence, potrivit operatorului aerian.

“Insolvenţa a fost judecată ieri şi e o sentinţă definitivă. Chiar dacă acest proces ne-a afectat în mod negativ imaginea, românii ne-au sustitnut: în ziua cu anunţarea insolvenţei am avut vânzări de 700.000 euro“, a declarat Sheriff Ussama, directorul general al Blue Air.

El a adăugat că rezultatele Blue Air din primele două luni ale anului sunt mult mai bune decât în intervalul ianuarie-februarie 2010. “Venitul mediu per pasager s-a dublat faţă de primele două luni ale anului”, a mai spus Ussama.

În octombrie 2010, Tribunalul Bucureşti admitea o cerere înaintată de Carpatair şi Service Excellence Solutions pentru intrarea în insolvenţă a Blue Air, decizie pe care compania a contestat-o pe motiv că nu are datorii către cele două firme.

Carpatair a depus la jumătatea lunii martie 2010, la Tribunalul Bucureşti, dosarul prin care cere insolvenţa Blue Air, în contul unei datorii în valoare de 30.000 de euro, ca urmare a închirierii unei aeronave SAAB 2000 către Blue Air, în luna septembrie 2009.

“La câteva zile după ce am depus dosarul de insolvenţă, Blue Air ne-a achitat datoria şi noi le-am dat hârtie că am primit banii. Dar după acest lucru ei nu s-au dus, probabil, la tribunal să închidă dosarul. Diligenţele pentru închiderea dosarului erau treaba lor”, declara în octombrie anul trecut Paula Ardelean, vicepreşedinte al Carpatair.

Blue Air a negat că ar avea datorii neachitate către cele două companii, iar directorul general, Sherif Ussama, declara că firma pe care o conduce îşi achită datoriile către stat şi furnizori, în pofida blocajelor financiare la nivel naţional şi chiar a procesului de restructurare a flotei pe care compania l-a finalizat recent.

El a adăugat că Blue Air are datorii curente nesemnificative la companiile cu care lucrează.

 

“Avem peste 600 de furnizori, aşa că e normal să avem şi întârzieri la plăţi. La rândul nostru, avem bani de recuperat din piaţă”, a explicat Ussama.

Egipteanul a vorbit şi despre competiţia pe piaţa low-cost din România. “Piaţăa cu tarife scazute este dominată de două mari companii: Blue Air şi Wizz Air. Anul acesta vor intră şi turcii de la Pegasus care vor avea curse pe relaţia România-Turcia, deci nu vor ameninţa poziţia Blue Air şi Wizz Air”.

Operatorul low-cost, deţinut de omul de afaceri Nelu Iordache, operează peste 50 de rute europene, în 14 state şi are o flotă de 8 aeronave.

Cele mai citite

Accident rutier cu 12 răniți în București. A fost implicat un microbuz cu muncitori nepalezi. Șoferul ar fi consumat alcool

12 oameni au fost trimiși la spital în urma unui accident rutier care s-a produs în centrul Bucureștiului în noaptea de duminică spre luni,...

Aurelian Pavelescu (PNȚCD), candidat la Președinția României: Dreptul european este aplicabil doar dacă nu încalcă norma constituțională

Aurelian Pavelescu, președintele PNȚCD și candidat la Președinția României, consideră că dreptul european este aplicabil în România doar dacă nu contravine Constituției României. Acest punct...

Nicolae Stanciu, după victorie cu 3-0. “Ce am trăit azi nu se mai poate repeta”

Căpitanul echipei naționale de fotbal a României, Nicolae Stanciu, a declarat, luni, după victoria impresionantă cu 3-0 împotriva Ucrainei în meciul de debut de...
Ultima oră
Pe aceeași temă