17.2 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăA început micşorarea la Mic.ro

A început micşorarea la Mic.ro

Planurile anunţate încă de la începutulul anului privind extinderea reţelei de magazine Mic.ro deţinute de grupul Mercadia se pare că au ajuns în impas, Recent, opt magazine din Oradea şi care făceau parte din reţeau Mic.ro au fost închise iar angajaţii concediaţi fără prea multe explicaţii.

Înaintea închiderii magazinelor din Oradea, începuseră să circule diverse zvonuri privind fie vânzarea sau preluarea întregului lanţ de magazine de către mari companii transnaţionale. Mai mult chiar rafturile magazinelor nu erau aprovizonate cu marfă, anumite sortimente lipsind cu desăvârşire, iar în unele cazuri mai multţi furnizori au solicitat insolvenţa Mic.ro.

Insolvenţă sau vânzare

Numeroasele zvonuri care circulau pe piaţă l-au determinat pe Dinu Patriciu proprietarul Mic.ro să afirme, chiar înainte de închiderea magazinelor orădene, că  reţeaua de magazine  „nu este aproape nici de închidere, nici de insolvenţă” şi a evitat să facă publică valoarea datoriilor lanţului de magazine. Patriciu a mai afirmat însă că cererile de insolvenţă ale Mic.ro din partea câtorva creditori sunt rezolvabile.

În legătură cu ultimele evenimente, contactat de Rl, directorul general  Mercadia, Dan Ionescu a ezitat să ne răspundă, afirmând că biroul de PR al companiei ne-ar putea oferi detalii.

Răspunsul biroului de presă a fost unul mai mult formal, iar întrebările puse referitoare la eventuala închidere a altor magazine nu au fost lămurite

Proces de consolidare

„În prezent suntem în proces de consolidare a reţelei de magazine Mic.ro, scopul acestui proces fiind acela de a ne creşte la maxim eficienţa activităţii operaţionale, logistice şi a structurii sortimentului nostru de produse. În acest moment, obiectivul numărul unu pentru organizaţia noastră este să ne construim mai departe activitatea plecând de la o bază sănătoasă, sustenabilă pentru întreaga dezvoltare viitoare a reţelelor pe care le deţinem.

Toate schimbările care au apărut în ultima perioadă în activitatea magazinelor Mic.ro, inclusiv cele asumate prin decizia de închidere a unor unităţi din reţea, fac parte din acest proces de consolidare”, se menţiona în răspunsul primit de la Mercadia .

Primul magazin Mic.ro a fost inaugurat în aprilie 2010, investiţia totală până acum este de peste 45 de milioane euro. Dinu Patriciu, prin lansarea lanţului de magazine Mic.ro, reuşise să atingă recordul pentru cel mai rapid proces de extindere derulat până acum pe piaţa românească de retail. Magazinele din reţea au suprafeţe de vânzare cuprinse între 35 şi 50 mp, în cazul unităţilor fixe şi de 20 mp, în cazul celor mobile.

În luna septembrie, Mercadia Holland, firma prin care Dinu Patriciu controlează afacerea, deţinea 720 de magazine fixe şi 110 mobile, precum şi 58 de unităţi Macro si miniMax.

Cele mai citite

Importanța testelor de screening pentru femei – Pasul esențial către o sănătate durabilă

Datorită progreselor rapide ale tehnologiei aplicate în medicină, femeile pot face teste de screening pentru a depista la timp boli grave, bolile canceroase, în...

Impostura snoabă și propaganda veselă

Obsesia multor snobi care ce îmbogățesc peste măsură este să devină artiști prin intermediul banilor. Întâi își tot dichisesc și bibilesc casa de un...

Emilia Corbu, noua campioană naţională individuală la floretă

Scrimera Emilia Corbu, legitimată la CS Rapid Bucureşti, este noua campioană naţională individuală la floretă după ce a învins-o în finală pe Rebeca Cândescu,...
Ultima oră
Pe aceeași temă