Pînă la urmă, în acest an cel puţin, Cannes înseamnă comerţ şi politică. Iar cel mai bine se vînd filmele care îmbracă haine cu sclipici, unde sclipiciul e o încercare de a monta pe ecran obsesiile lumii actuale într-o formă (care ar trebui să fie) culturală. Iar pentru a vedea care sînt obsesiile populare actuale e suficient să deschidem ziarele cu tirajul cel mai mare sau televiziunile cu audienţă majoră: dezbrăcarea, lascivitatea, promisiunile sexuale oferă cărbunii care ţin minţile contemporane în viaţă. Şi atunci poate că nu e de mirare că două filme care arată foarte mult sex, cît se poate de explicit – La vie d’Adèle şi Stranger by the Lake – au primit premii(le) de top în această ediţie a Festivalului. Şi în ambele filme e vorba de homosexualitate – în primul despre cea feminină, în al doilea despre cea masculină –, iar o temă politică importantă astăzi este cea a legalizării căsătoriilor între persoane de acelaşi sex şi cea a dreptului acestora de a înfia/creşte copii
Continuarea pe Filmsense.eu