22.9 C
București
duminică, 16 iunie 2024
AcasăEconomieFoto interviuBeyoncé va fi obiect de studiu la Harvard

Beyoncé va fi obiect de studiu la Harvard

Modul în care a fost lansat pe piață cel de-al cincilea disc al celebrei cântărețe Beyoncé, care a înregistrat un imens succes de public și vânzări, va fi obiect de studiu la prestigioasa Harvard Business School, informează Agerpres.

Cel de-al cincilea disc al lui Beyoncé a fost lansat în iTunes Store, magazinul digital al Apple, în noaptea de 12 decembrie 2013. Lansarea a fost o surpriză totală pentru industria discografică și pentru fanii ei întrucât, contrar cutumei, lansarea nu a fost precedată de acțiuni de promovare și niciun extras de pe disc nu fusese difuzat anterior la posturile de radio sau pe rețelele de socializare.

Albumul includea 14 piese și 17 videoclipuri. Spre deosebire de majoritatea albumelor promovate pe internet, melodiile de pe discul purtând doar numele solistei, "Beyoncé", nu se puteau achiziționa separat, fiind posibilă doar cumpărarea întregului album. În prima săptămână după lansare, acesta s-a putut cumpăra doar din magazinele Apple.
Lucrul cel mai surprinzător este că nu a existat nicio scurgere de informație, toți cei implicați în proiect fiind capabili să mențină secretul. Aceștia au fost Parkwood Entertainment — compania care gestionează producția muzicală a lui Beyoncé—, casa de discuri a artistei, Columbia Records, și cei trei giganți ai tehnologiei și rețelelor de socializare, care s-au coordonat pentru această uriașă surpriză: Apple, Facebook și Instagram. "Surprise!" a fost mesajul primit la miezul nopți de utilizatorii rețelei Instagram.

Acest pariu riscant s-a transformat în aur. Știrea a incendiat internetul și industria discografică, iar albumul s-a vândut în 600.000 de exemplare în primele trei zile, depășind un milion de copii în mai puțin de o săptămână. A fost al cincilea album al solistei și al 5-lea clasat "number 1" pe lista Billboard din SUA, iar Beyoncé prima femeie care a reușit această performanță.

Lansarea a fost "o bombă" pentru cariera lui Beyoncé, potrivit lui Rob Sheffield, de la The Rolling Stone. Acest fenomen va fi studiat acum la Harvard, unde va fi analizată această strategie atât de bine pusă la punct. Cazul a fost propus de profesoara Antia Elberse, care susține cursuri de marketing strategic în industriile de creație.

Cele mai citite

Semnal de alarmă pentru Generația X privind incidența cancerului

Curbă tot mai abruptă în statisticile privind diagnosticarea cancerului. Este cea a generației X: ei sunt cei mai afectați de cancer. În rândul celor...

Ciolacu subliniază că el va decide cine va fi comisarul european din partea României și nu Iohannis

Premierul Marcel Ciolacu afirmă că atributul desemnării comisarului european este al primului ministru, dar precizează că va avea discuţii şi în coaliţie şi cu...
00:01:06

Video Protest Sectorul 1: Clotilde Armand Acuză Fraudă Electorală

București, 15 iunie 2024 - În Piața Victoriei din București, susținătorii primarului Sectorului 1, Clotilde Armand, au organizat un protest cerând renumărarea voturilor. Aceștia...
Ultima oră
Pe aceeași temă