14.7 C
București
marți, 21 mai 2024
AcasăAlegeri 2016Fundamentele care stau la baza antreprenoriatului

Fundamentele care stau la baza antreprenoriatului

Care sunt acele lucruri pe care trebuie să le deţineţi pur şi simplu pentru a reuşi într-o eră în care spiritul antreprenorial reprezintă cel mai bun model inventat vreodată pentru a prospera? Vorbim de simţul misiunii, viziunea asupra clientului sau a produsului, inovarea în mare viteză şi comportamentul intuitiv, care sunt cele patru noţiuni care stau la baza antreprenoriatului, explicate de Larry C. Farrel în cea de-a patra carte a sa, „The New Entreprenurial Age”.

Astfel, un antreprenor trebuie să-şi cunoască propria cale pentru a-şi livra produsul şi să intre pe piaţa câştigătorilor, cât şi să aibă pasiune pentru a produce performanţă continuă. De asemenea, pentru succesul său, un antreprenor trebuie să deţină „arma secretă” pentru a-şi învinge concurenţa şi să aibă puterea de a-i place ceea ce face.

Larry C. Farrel, care va susţine în data de 26 septembrie un seminar pentru ­echipele de top management, explică cele patru fundamente care stau la temelia unei organizaţii, oferind ca exemple lecţii date de mari ­antreprenori, precum Akio Morita, fondator Sony ­Corporation, Ross Perot, fondator EDS, Perot Systems, sau Steve Jobs, fondator Apple.

„O scădere a profitului…sau o pierdere de venituri este o dovadă că nu ne-am îndeplinit obligaţiile noastre faţă de societate.” Konosuke Matsushita, Fondator Matsushita Electric

SENSUL MISIUNII. Antreprenorii cred că fac ceva important în lume. Ei cred că dezvoltă valoare pentru clienţi, angajaţi şi, desigur, pentru ei înşişi. Acest avânt este denumit de specialişti ca „sentimentul de misiune” cu privire la activitatea lor. Cu toate acestea, acest mare scop poate fi tradus prin două întrebări practice: „ce trebuie să faceţi?” – în esenţă, ce trebuie să produceţi pentru clienţi, şi „cum să duceţi la îndeplinire această misiune?”.

Pentru antreprenorii legendari precum Matsushita, aceste două întrebări sunt cele mai importante elemente pentru afacerea lor. În jargonul managerilor moderni, termenii antreprenoriali „CE” şi „CUM” sunt răspunsurile strategiei şi a unei culturi organizaţionale. Din păcate, în multe companii mari, strategia şi cultura se regăsesc în universuri separate. În contrast, un antreprenor trăieşte şi moare pe baza răspunsurilor la întrebările „ce?” şi „cum?”. „Strategia” nu se dezvoltă într-o săptămână în Insulele Bermude doar cu consultanţii. Este o chestiune de supravieţuire. Ce produse aveţi de gând să faceţi şi pe ce pieţe să le vindeţi sunt scopul jocului. Pe de altă parte, crearea unei culturi organizaţionale nu se realizează prin şedinţe dese. Singurul scop este de a obţine rezultatul ca toată lumea să fie concentrată pe acele câteva valori care vă vor oferi un avantaj competitiv pentru a face strategia de afaceri să devină realitate.

Când valorile sprijină în mod direct strategia, cu siguranţă veţi energiza un grup important de persoane pentru a atinge un scop comun.

„Calculatorul este instrumentul cel mai remarcabil pe care l-am construit vreodată…dar cel mai important lucru a fost de a face ca el să ajungă în mâinile a cât mai mulţi oameni.” Steve Jobs, Fondator Apple Computer

VIZIUNE ASUPRA PRODUSULUI ŞI CLIENTULUI. Steve Jobs nu vorbea despre modul de a gestiona, tehnica existentă sau chiar cum să crească acţiunile Apple. El a fost obsedat de două idei fundamentale în întreprinderi – CLIENT şi PRODUS. El a declarat că singurul lucru mai important decât a produce computere a fost să aibă clienţi mulţumiţi. Desigur, de-a lungul timpului, Apple a ajuns pe lista Fortune 500 mai rapid decât oricare altă companie din istorie.

Care a fost marele secret? Jobs a avut o viziune mare. O viziune despre „instrumentul cel mai remarcabil pe care l-a putut construi vreodată”. Apoi, el a spus: „cel mai important lucru” este de a fi folosit în fiecare birou, casă sau de fiecare copil, în fiecare sală de clasă. Contrar acţiunilor altor producători de calculatoare, Jobs a înţeles nevoile utilizatorilor săi. De aceea, Apple a produs un computer ieftin, uşor şi distractiv de utilizat. Astfel, Steve Jobs a fost un expert atât ce a privit produsul, cât şi pe clienţii săi. Cu alte cuvinte, a aplicat viziunea clasică a unui antreprenor.

Pentru vă folosi de această viziune, puteţi începe prin a vă răspunde la trei întrebări extrem de simple: „cine sunt clienţii mei?”, „care sunt produsele mele?” şi „ce trebuie să fac pentru a satisface nevoile clienţilor mei?”.

„Noi, japonezii, suntem obsedaţi de a supravieţui.” Akio Morita, Fondator Sony Corporation

INOVAREA. „Ultima armă” a unui antreprenor şi practic gratuită este de a inova lucrurile într-un ritm alert. De exemplu, în timp ce întreaga lume era ferm convinsă că japonezii nu pot fi inovatori, Akio Morita muncea într-o clădire bombardată în Tokyo, în condiţii optime pentru a inventa banda de înregistrare. Ca oricare japonez în perioada de după cel de-al Doilea Război Mondial, şi fondatorul Sony era „obsedat să supravieţuiască”. Fără a avea posibilitatea să se angajeze, fără bani şi materii prime, crearea a ceva pentru care cineva ar plăti a fost o necesitate absolută pentru a avea ce mânca. Acest fapt a mers la inima problemei, dovedind încă o dată că necesitatea este mama invenţiei. De asemenea, putem explica de ce în zilele noastre, unde există o birocraţie prea mare, este ultimul loc unde mai putem găsi realizarea unei invenţii. Prin urmare, nu trebuie să aşteptaţi un dezastru sau o grevă pentru a vă pune ideile în practică şi a produce ceva inedit.

Totuşi, aveţi nevoie  de libertatea de a acţiona, o resursă nu prea abundentă atunci când sunteţi în ipostaza de a conduce o companie.

„Caut oameni care iubesc să câştige. Dacă aş fi nevoit să aleg altceva, vreau oameni care urăsc să piardă.” Ross Perot, Fondator EDS, Perot Systems

COMPORTAMENTUL INTUITIV. Un astfel de comportament este, cel mai probabil, cea mai clară diferenţă dintre un antreprenor şi un birocrat. Dar ce înseamnă de fapt? Cum acţionează antreprenorii intuitivi? Larry C. Farrell susţine că astfel de antreprenori iubesc ceea ce fac şi sunt extrem de devotaţi muncii lor. În al doilea rând, ei încearcă în mod constant să obţină rezultate cât mai bune, astfel încât performanţa să fie pe măsură. Aceste două idei, respectiv angajamentul şi înalta performanţă, sunt coloana vertebrală a unei abordări antreprenoriale eficiente. Când vă gândiţi la asta, e destul de greu să depăşeşti pe cineva căruia îi face plăcere cu ce se ocupă şi mai este şi extrem de bun. Problema este cum putem deveni suficient de intuitivi? Farrell recomandă ca fiecare acţiune pe care o facem să nu aducă consecinţe negative, ci doar pozitive. În plus, să încercăm de fiecare dată să răspundem la întrebarea „ce consecinţe va avea asupra mea dacă fac acest lucru, şi ce s-ar întâmpla dacă nu?”

ÎN LOC DE CV

Larry Farrell are o experienţă vastă: voluntar în Corpul de Pace, a studiat la Facultatea de Drept din cadrul Universităţii din California şi la Harvard Business School. De asemenea, a fost vicepreşedinte al American Express New York, preşedinte al Kepner-Tregoein din Princeton, membru al Consiliului de Dezvoltare Economică a Societăţii în Statele Unite ale Americii şi al Jurnalului de Schimbare Strategică din Londra. Cărţile sale despre ­antreprenoriat, „Searching for the Spirit Of Enterprise”, „The Entrepreneurial Age” şi „Getting Entreprenurial!” au fost şi sunt ­deosebit de apreciate. Ele au fost traduse în mai multe limbi. Pe parcursul ultimelor două decenii, Farrell a predat, mai mult decât ­oricine, spiritul antreprenorial în cadrul mai multor organizaţii, persoane şi guverne din lume. De asemenea, scrie cu regularitate pentru Conference Board Review, revista Consiliului de Conferinţă din New York.

The New Entreprenurial Age

Tipul evenimentului: seminar

Data: 26 septembrie

Localitate: Bucureşti

Seminarul se bazează pe experienţa lui Larry Farrell de peste 25 de ani în cercetarea şi predarea practicilor superioare de dezvoltare pentru antreprenori, mergând până la noile descoperiri exemplificate în ultima sa carte, „The New Entreprenurial Age”. Experienţa sa este susţinută de cei peste cinci milioane de participanţi la cursuri de antreprenoriat, din întreaga lume, la seminariile susţinute de compania Farrell. Seminarul New Entreprenurial Age a fost creat special pentru echipele de top management. Este o prezentare interactivă a cercetărilor lui Larry Farrell de-a lungul timpului cu materiale video şi exerciţii practice. 

Mai mult, seminarul are două mari obiective:

– să-i înveţe pe membrii echipelor de top management bazele antreprenoriatului întreprinderilor de top;

– să explice procesul de implementare în organizaţiile participanţilor.

Seminarul va fi susţinut în limba engleză, iar taxa de participare este de 480 euro + TVA. Pentru informaţii complete cu privire la eveniment, intraţi pe www.business-edu.ro/larryfarrell.

Cele mai citite

Cristian Vasilcoiu, secretar de stat Ministerul Muncii: Proiectul privind salariul minim prevede că nu vor exista diminuări salariale

Proiectul privind salariul minim prevede că nu vor exista diminuări salariale iar formula care va fi stabilită va ţine cont, printre altele, de nivelul...

Erdogan a decretat doliu național după moartea președintelui iranian Ebrahim Raisi

Preşedintele turc Recep Tayyip Erdogan a decretat luni o zi de doliu naţional după moartea preşedintelui iranian Ebrahim Raisi într-un accident de elicopter, relatează...

Poliția ungară l-a arestat pe căpitanul unei nave implicată într-o coliziune pe Dunăre

Poliţia ungară a anunţat luni că l-a arestat pe căpitanul unei nave de croazieră sub pavilion elveţian implicată într-o coliziune pe Dunăre cu o...
Ultima oră
Pe aceeași temă