25.1 C
București
vineri, 14 iunie 2024
AcasăSpecialStudiu: cum se apară românii de reclamele agresive online

Studiu: cum se apară românii de reclamele agresive online

Un procentaj de 96% dintre utilizatorii de Internet din România care au instalat un program de blocare a publicităţii (ad-blocking) spun că vor continua să îl folosească, în timp ce gradul de toleranţă pentru orice fel de reclamă intruzivă este extrem de scăzut, relevă concluziile unui studiu de specialitate, publicat, joi, de IAB România (Interactive Advertising Bureau România) şi citat de Agerpres

Conform sursei citate, browserele care utilizează un program de blocare a publicităţii pe internet sunt în proporţie de 13,9%, în timp ce dintre cei care au auzit că există ad-blockere 18% intenţionează să activeze un astfel de program în curând. De asemenea, intenţia de utilizare în viitor a unor programe de tip ad-block este foarte ridicată, în sensul că 96% dintre cei care au instalat un program de acest tip spun că vor continua să îl folosească.

Al doilea cel mai important motiv pentru instalarea ad-blockerelor e reprezentat de vizionarea filmelor online, deşi site-urile de acest tip care funcţionează legal nu afişează publicitate. Cercetarea de specialitate arată, totodată, că gradul de toleranţă pentru orice fel de reclamă intruzivă este extrem de scăzut, însă cele mai “tolerate” formate sunt cele de tip in-stream video (16% acceptă), retargeting (12,6% acceptă) şi interstiţial (12,1% acceptă). 

Pe de altă parte, utilizatorii de ad-block admit că există beneficii clare asociate reclamelor pe Internet, cum ar fi informarea pe teme de interes pentru subiect sau privitoare la promoţii. 

Studiul a fost derulat de IAB România şi Project Agora, cu sprijinul Quantix Marketing, în perioada octombrie 2015 – ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din România (conform SATI), coordonate la nivel de conţinut şi/sau publicitate de 7 dintre principalii publisheri şi reţele (regii) online din România, membre ale IAB România. Volumul eşantionului este de 1.300 de respondenţi, reprezentativ pentru populaţia online a mediului Internet românesc, iar marja de eroare la nivelul întregului este +/- 2,6%, pentru un nivel de încredere de 95%. 

IAB România (Interactive Advertising Bureau România) este asociaţia industriei de marketing şi publicitate interactivă din Romania şi membru fondator al reţelei IAB Europe, în 2008. Fondată în anul 2006, asociaţia reuneşte, în prezent, principalele agenţii de publicitate, regii de media, publisheri autohtoni şi companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile şi alte canale interactive.

 

Cele mai citite

Rusia – Ucraina, ziua 842: Zelenski cere G7 un Plan Marshall

Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski le-a cerut liderilor din ţările G7 să aprobe un "Plan Marshall" pentru reconstrucţia Ucrainei după pagubele cauzate de invazia Rusiei. Avem...

VIDEO. Reacția conducerii Iulius Mall Cluj, după ce tavanul centrului comercial a cedat în urma unei ploi puternice

Furtuna a făcut pagube în toată țara, nu doar în București. La Cluj, tavanul centrului comercial Iulius Mall s-a prăbușit. În urma prăbușirii unei porțiuni...

Efectele furtunii din București: străzi şi subsoluri inundate, copaci căzuți si autoturisme avariate

Pompierii au fost nevoiţi să intervină în noaptea de joi spre vineri în aproape 400 de cazuri în Bucureşti şi Ilfov ca urmare a...
Ultima oră
Pe aceeași temă