Auto. Premiere mondiale la New York

Specialiștii din industria auto au crezut că salonul de profil din New York va fi anul acesta liniștit, cu oferte mai puține decât concurenții săi de la Detroit sau Geneva. Iată că nu s-a întâmplat așa, expoziția dovedindu-se una plină de noutăți, de la supermașini la subcompacte.

Share

Petrica Rachita 0 comentarii

Actualizat: 11.04.2016 - 20:54

Specialiștii din industria auto au crezut că salonul de profil din New York va fi anul acesta liniștit, cu oferte mai puține decât concurenții săi de la Detroit sau Geneva. Iată că nu s-a întâmplat așa, expoziția dovedindu-se una plină de noutăți, de la supermașini la subcompacte.

NISSAN GT-R FACELIFT

Nissan GT-R a fost prezentat pentru prima dată în 2007 și de atunci a atras doar cuvinte de laudă. La opt ani de atunci, Nissan a simțit nevoia unui refresh. Așa s-a ales modelul japonez cu o grilă nouă, cu stopuri cu LED, cu jante și o capotă revizuită. Interiorul vine cu o serie de culori noi și piele care îmbracă totul în jur. Și pentru că mai vedem butoane doar pe telecomanda televizorului de acasă, Nissan a căutat să renunțe la cât mai multe din butoanele lui GT-R. Numărul lor a scăzut de la 27 la 11. Pentru ca faceliftul să fie unul complet, procesul de înti­nerire a presupus și o injecție cu ceva mai mulți cai putere. 20 în plus. Așa s-a ajuns la un total de 565 de cai, ajutați să respire de o evacuare din titaniu nouă. 

Mercedes GLC COUPÉ

Nemții de la Mercedes au   prezentat noul GLC Coupé, adică rivalul lui BMW X4, în versiunea standard și AMG. Pentru a justifica denumirea de Coupé, SUV-ul copiază fundul prelungit al fratelui mai mare GLE Coupé.  Caroseria este însă mai lungă și mai scundă decât la varianta standard, ceea ce ar putea face ca pe locurile din spate să se stea cu capul în tavan. Gama de motorizări este și ea aceeași, până și modelul AMG fiind prezent. Mai exact, GLC 43 AMg Coupé are un motor V6 biturbo de 367 de cai putere, suficient pentru a favoriza un sprint de la 0 la 100 km/h în doar cinci secunde. Europenii vor primi și două motoare diesel, unul de 170 și altul de 204 cai putere. Prețul său va fi ceva mai mare decât al unui GLC standard, iar debutul va avea loc în toamna acestui an.

AUDI R8 V10 SPYDER

La New York, germanii de la Audi au prezentat o decapotabilă nouă: Audi R8 V10 Spyder. După cum o sugerează și numele, e vorba despre o decapotabilă care promite și senzații tari. Asta pentru că ascunde în partea din spate un motor V10 de 5.2 litri, care oferă 540 de cai putere și un sunet incredibil. Pe lângă costurile cu un  motor de 5 litri, clienții trebuie să ia în calcul și consumul mediu de aproape 12 litri/100 km. Ca premieră la 50 km/h, acoperișul din pânză se ridică în 20 de secunde.

MAZDA MX-5 RF

Asiaticii au prezentat noua Mazda MX-5 RF, unde RF vine de la Retractable Fastback. Acoperișul metalic se deschide sau se închide până la o viteză de 10 km/h, Gama de motoare nu a primit nici un update, existând două versiuni, de 131 sau 160 CP.

LINCOLN NAVIGATOR

SUV-ul Navigator este o mașină care a ajuns rareori în țara noastră. Dar când a ajuns s-a făcut remarcată imediat. Lincoln Na­vi­gator se pregătește de o nouă generație și, în așteptarea ei, constructorul ne-a pregătit un nou concept. Așa, să mai vedem și noi cum arată interiorul perfect la americani. În primul rând, accesul se face prin uși cu deschidere verticală. Iar pentru că vorbim de o mașină înaltă, pragurile se transformă în trepte pentru a-i ajuta pe cei șase pasageri să urce la bord. Scaunele sunt adevărate fotolii, butoanele aproape că au dispărut, iar sistemul audio e semnat de Revel. În ceea ce pri­vește motorizarea, Lincoln a ins­talat un motor V6 Ecoboost de 400 CP, care se va regăsi și pe versiunea de serie.  

Citește totul despre:

Comentarii