20.7 C
București
luni, 17 iunie 2024
AcasăSpecialUNGARIA: Taxa pe publicitate CREŞTE la 50%. Grupul german RTL, principalul vizat

UNGARIA: Taxa pe publicitate CREŞTE la 50%. Grupul german RTL, principalul vizat

Din ianuarie 2015 guvernul conservator Viktor Orban de la Budapesta va creşte taxa pe publicitate, adoptată vara trecută, de la 40% la 50% în cazul companiilor de media ale căror venituri anuale din publicitate sunt mai mari de 65 de milioane de euro, în acest caz fiind vizat doar grupul german RTL, potrivit AFP, preluat de Mediafax.

RTL Group este singura companie de media din Ungaria care atinge acest prag financiar, de 65 de milioane de euro.

RTL Group a anunţat, în luna octombrie, că a depus o plângere oficială la Comisia Europeană împotriva controversatei taxe pe veniturile anuale din publicitate ale companiilor de media care a fost adoptată în această vară de guvernul maghiar, după cum relata broadbandtvnews.com.

Informaţia apărută în cotidianul maghiar Nepszabadsag a fost confirmată de responsabilul de comunicare al RTL Group, Andreas Meier, într-o declaraţie pentru AFP.

Odată cu introducerea acestei taxe, se estimează că RTL va trebui să plătească o sumă de 12 milioane de lire sterline (14,7 milioane de euro), de nouă ori profitul său din 2013.

Pe de altă parte, reprezentanţii televiziunii RTL Klub, care face parte din compania RTL Group, au spus că taxa pe veniturile din publicitate reprezintă o tentativă brutală a guvernului maghiar de a neutraliza cea mai mare companie de media din Ungaria, care "şi-a dovedit independenţa faţă de partide şi faţă de guvernare în ultimii 17 ani".

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă