29.5 C
București
duminică, 2 iunie 2024
AcasăSpecialTurul Ciclist: Finiş aproape de tragedie

Turul Ciclist: Finiş aproape de tragedie


“Am luat virajul foarte în larg şi am nimerit chiar în maşina de poliţie care era parcată pe marginea drumului. Nu-mi dau seama exact cum au decurs lucrurile dar cred că eu au căzut primul şi ceilalţi s-au împiedicat de mine”, a povestit Zoltan Sipos. “Ce să mai zic! Speram să termin în primele 7 – 8 locuri, dar nu ştiu dacă va mai fi posibil, mai ales că mi s-a rupt bicicleta pe care concuram la clubul din Franţa (n.r. – în valoare de 2000 de euro). In plus, medicul mi-a recomandat repaos de zece zile, pentru că o bucată de spiţă mi-a intrat în picior (n.r. – atât antrenorul echipei naţionale de tinreret cât şi sportivul ar dori să continue cursa, dar decizia o vor lua cu puţin timp înainte de startul în etapa a 5-a). Oricum cred că a fost mai mult vina mea, pentru că am fost oboist şi neatent”, a completat Sipos. Toţi cei patru accidentaţi au primit acelaşi timp final de etapă ca şi componenţii plutonului fruntaş din care făceau parte, conform regulamentului federaţiei internaţionale de specialitate, deci dacă vor fi apţi de drum vor putea lua startul în etapa următoare, a 5-a.

Altfel, cursa a fost neaşteptat de strânsă. Prima evadare a avut loc la numai 1 km de la start. Românul Csicsaky Tamas de la Dinamo a reuşit să se desprindă şi să stea în fruntea plutonului până la kilometrul 71, înainte de prima căţărare, când a fost ajuns de restul plutonului. El din păcate nu a reuşit să facă faţă ritmului extreme de rapid al cursei şi a abandonat înainte de final. Primele două căţărări, cea de la Sadova şi Ciumara, au fost câştigate de italianul Bruno Rizzi, de la Tuşnad Team, iar sprinturile de la Rădăuţi şi Siret au fost adjudecate de bulgarul Vasiliev Krasimir, care a terminat primul şi ultima căţărare, cea de la Suceviţa. Niciunul dintre rutieri nu au reuşit însă să evadeze decisiv, tentativa lui Krasimir şi a germanului Berger Heinrich după a treia căţărare , pe coborâre, a eşuat, pe ultimii 15 km ei fiind ajunşi de restul plutonului. Finalul a fost strâns, iar italianul Alex Buttazzoni a trecut primul linia de sosire, fiind urmat la mică distanţă de grecul Ioannis Tamouridis, ocupantul poziţiei secunde şi ucrainianul Oleksander Prevar, care a urcat pe treapta a treia a podiumului. Din cei 70 de rutieri care au luat startul, doi au abandonat.

Deşi a încheiat etapa a 4-a al optulea, bulgarul Vladimir Koev a rămas liderul la general şi a îmbrăcat din nou tricoul galben, şi este foarte puţin probabil că va mai putea fi înntrecut de cineva până la finalul ediţiei. La fel ca şi la etapa precedentâ, tricoul alb i-a revenit grecului Ioannis Tamouridis, tricoul verde italianului Bruno Rizzi, tricoul roşu lui Marcolina Piergiacomo (Italia). Tricoul albastru a fost adjudecat de Zoltan Sipos, de la naţionala României U23, în ciuda accidentului.

In clasamentul pe echipe continuă să conducă Hemus 1896 – Vivelo (Bulgaria), urmată de Tuşnad Cycling Team şi SP Tablewere, din Grecia.

Lux la capătul unei etape de coşmar

Botoşenenii au primit cu braţele deschise caravana Turului Ciclist al României. Pe lângă faptul că administraţia locală a oferit cel dintâi premii suplimentare în bani câştigătorilor (în jur de 10 000 de lei), înmânate chiar de primarul Cătălin Flutur, primul primar prezent până acum la o festivitate de premiere a unei etape, toţi participanţii la Tur au fost cazaţi în acelaşi hotel de patru stele. O recompensă primită cu bucurie de toată lumea la capătul celei mai istovitoare etape.


Transfăgărăşanul rămâne cel mai dificil traseu

Chiar dacă traseul pe care s-a desfăşurat etapa a 4-a a Micii Bucle a măsurat 226 km, parcurşi în 5 ore şi 45 de minute, şi s-a dorit a avea acelaşi grad de dificultate cu de acum celebrul traseu de pe Transfăgărăşan, se pare că nu a fost nici pe departe la fel de greu cu ruta bine cunoscută din munţii Făgăraş. “Transfăgărăşanul este crimă. Nimic nu se compară cu dificultatea din munţii Făgăraş. Si acum a fost greu, mai ales că rutieri din echipa Bulgariei au impus un ritm infernal şi de aceea nimeni nu a reuşit o evadare decisivă, dar Transfăgărăşanul (n.r. – nu a fost inclus în program pentru că era închis) rămâne cel mai dificil traseu de la noi”, a fost de părere Alexandru Ciocan.

Cele mai citite

Ambasadorul României în SUA s-a întâlnit cu Nadia Comăneci

Ambasadorul României în SUA, Andrei Muraru, s-a întâlnit cu Nadia Comăneci, cea mai bună gimnastă din întreaga istorie a României. În anul 1989, Nadia a...

Israelienii îi cer lui Netanyahu să încheie un acord pentru eliberarea ostaticilor

Mii de israelieni au demonstrat sâmbătă la Tel Aviv pentru a cere guvernului condus de Benjamin Netanyahu să ajungă la un acord privind eliberarea...

Maia Sandu a numit un nou procuror general al Republicii Moldova. Ion Munteanu a câștigat un concurs la care a avut doi contracandidați

Președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, l-a numit pe Ion Munteanu în funcția de procuror general al Republicii Moldova. Ion Munteanu a obținut această funcție în...
Ultima oră
Pe aceeași temă