Video blogging-ul sau creatiile video proprii incarcate pe site-uri ca YouTube sau Google Video au o sectiune speciala pentru dezbateri in cadrul targului de televiziune MIPTV, care are loc anul acesta la Cannes.
Pe 16 aprilie, la Cannes, si-a deschis portile o noua editie a targului international de televiziune si continut digital MIPTV, unde pentru prima data noile media au o sectiune speciala dedicata conferintelor si lansarilor, sectiune intitulata generic "Content 360". Principalele teme de discutie care au fost anuntate pentru aceasta sectiune sunt legate de televiziunea online, de cresterea continua a utilizatorilor de internet care realizeaza continut video propriu. De asemenea, creatorii de platforme pentru suportul videoclipurilor vor prezenta planurile pentru crearea de noi instrumente care sa deserveasca fie utilizatorul independent, fie canalele de televiziune ce doresc extinderea emisiei in ciberspatiu. Dintre participantii la acest targ, Yahoo! si BBC s-au facut remarcati cu proiectele pentru dezvoltarea a doua produse online la care se lucreaza intens, un canal online unde vor putea fi vizionate creatii video originale create integral de catre utilizatori, respectiv o platforma pentru o mai buna organizare a continutului multimedia de pe site-ul bbc.co.uk.
In urmatoarele cinci luni Yahoo! va inaugura o noua sectiune in cadrul portalului sau, unde vor rula 24 de ore din 24 emisiuni cu diverse teme, de la sfaturi despre gatit pana la barfe despre celebritati, dar si scurtmetraje independente. In ceea ce priveste productiile cinematografice, oficialul companiei Terry Semel a anuntat ca se intentioneaza chiar realizarea unui festival gen Emmy care sa premieze productiile prezentate pe internet. In urma unui acord semnat la inceputul lunii martie cu compania Apple, continutul noului portal va fi disponibil si pe noile telefoane iPhone, care urmeaza a fi lansate la jumatatea acestui an.
In cadrul unei discutii care a avut loc ieri, Jana Bennet, director al diviziei BBC Vision, a accentuat importanta mediului online pentru promovarea stirilor sau reportajelor si a explicat ca gradul sporit de interactiune pe internet va dicta felul in care vor fi concepute televiziunile viitorului.
COLECtIE
Lista cu televiziunile UE
Chiar in prima zi a targului, Directia Generala de Comunicatii din cadrul CE a anuntat ca a cerut Observatorului European pentru Audiovizual sa creeze o baza de date cu toate companiile si posturile de televiziune din UE. O prima parte a acestei baze de date, care va contine aproximativ 4.500 de posturi, incluzandu-le si pe cele online, urmeaza sa fie facuta publica in 2008.