19.1 C
București
luni, 27 mai 2024
AcasăSpecialNoua generaţie i30

Noua generaţie i30

Noua generaţie i30 îşi face debutul pe piaţa locală, completând gama de clasă compactă Hyundai şi abordând noua linie tehnologică şi de design a mărcii. Integral redefinit faţă de generaţia anterioară, noul i30 hatchback se alătură compactei sedan Hyundai Elantra în competiţia specifică vânzărilor de segment C la nivel naţional.

 

Proiectat, dezvoltat şi fabricat în Europa, pentru clienţii europeni

Proiectată şi dezvoltată în cadrul centrului tehnic Hyundai Motor Europe din Germania, noua generaţie i30 reprezintă cel mai recent model Hyundai dedicat pieţei europene. Inclusiv procesul de producţie aferent noului i30 este unul pur european, fiind concentrat în Cehia, la Nošovice. Importanţa acordată pieţei europene de către producătorul coreean este astfel confirmată şi pusă în practică printr-un număr tot mai mare de modele, pornind de la producţia ix35 şi ix20 în Europa şi până la dezvoltarea unui nou model de clasă CD dedicat acestei pieţe – i40 – lansat la începutul anului 2012 în România.

Noua generaţie i30 prezintă o serie de 11 culori de caroserie dezvoltate pentru piaţa europeană. Şapte dintre acestea reprezintă cele mai populare culori disponibile pentru varianta anterioară i30, în timp ce alte 4 culori suplimentare vor anima noul hatchback Hyundai. La interior, noul i30 poate fi configurat în trei versiuni cromatice de tapiţerie: negru, bej şi albastru, disponibile în material textil, piele sau combinaţie de piele şi material textil.

Şase variante de motorizare pentru noul i30

Noua generaţie i30 este alimentată de o gamă vastă de propulsoare – trei diesel şi trei pe benzină – dezvoltând puteri între 90 şi 135 CP. Cel mai popular motor diesel pentru i30 se anunţă a fi unitatea 1.6 VGT „Ú-II”. Generând 110 CP la 4.000 rpm şi 260 Nm la 1.900 rpm, propulsorul cu capacitatea de 1.582 cc va accelera noua generaţie i30 de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 11,5 secunde, atingând viteza maximă de 185 km/h şi consumând numai 4 litri/100 km, conform cifrelor oficiale privind ciclul de rulare mixt.

Şi motorizările pe benzină aferente noului i30 au fost setate pentru a oferi un echilibru excelent între performanţe şi economia de carburant. Spre exemplu, noul propulsor „Gamma” GDI de 1,6 litri utilizează injecţia directă pentru a spori puterea şi cuplul generate, concomitent cu reducerea consumului şi a emisiilor de noxe. Unitatea de 1.591 cc livrează 135 CP la 6.300 rpm şi un cuplu de 164 Nm la 4.850 rpm. Dotat cu acest motor, noul i30 accelerează până la 100 km/h în numai 9,9 secunde şi înregistrează un consum de 5,7 litri/100km, în ciclul mixt. Viteza maximă aferentă acestui propulsor, în combinaţie cu transmisia manuală în 6 trepte, este de 195 km/h.

Transmisie în şase trepte pentru toate variantele de echipare i30

Posesorii noii generaţii i30 vor avea posibilitatea de a opta între transmisia automată şi cea manuală, ambele dotate cu 6 trepte de viteză. Transmisia automată reprezintă dotare opţională pentru toate variantele de motorizare 1,6 litri, în timp ce unităţile 1,4 litri sunt dotate exclusiv cu cutie manuală.

Direcţie servoasistată electric, cu trei moduri de funcţionare

Tehnologia ce îmbunătăţeşte dinamica noului i30 cuprinde o opţiune inovativă, denumită „sistem Flex Steering”. Aceasta introduce trei moduri de operare a autovehiculului – confort, normal şi sport – care au rolul de a varia nivelul de suport şi răspuns la nivel de direcţie, pentru o adaptare cât mai eficientă la condiţiile specifice de drum.

Mai mult spaţiu interior, mai puţin zgomot

Deşi platforma modelului i30 a rămas neschimbată, măsurând 2.655 mm, dimensiunile noii generaţii au fost adaptate pentru a genera mai mult spaţiu interior, atât pentru pasageri, cât şi pentru bagaje.

Ocupanţii locurilor din faţă se bucură de 30 mm spaţiu în plus la nivelul capului, 11 mm suplimentari la nivelul picioarelor şi respectiv 14 mm adiţionali la nivelul umerilor. Capacitatea portbagajului a crescut şi ea cu 11 procente, până la 378 litri.

Coeficienţii NVH la nivel de zgomot motor înregistrat în cabină reprezintă cele mai bune valori ale clasei: zgomot motor la staţionare – doar 38 dB; zgomot la accelerare – 52 dB; zgomot la vânt – 63,6 dB.

Tehnologia standard pentru versiunile de echipare i30 disponibile în România include: 6 airbaguri, ESP, asistenţă la pornirea în rampă, direcţie servoasistată electric cu trei moduri de funcţionare, închidere centralizată cu telecomandă, sistem activ de management al direcţiei (VSM), oglinzi exterioare acţionate electric, aer con-di-ţionat, geamuri electrice faţă, sistem audio radio-CD cu MP3, 4 boxe, USB şi AUX, faruri de zi cu tehnologie LED etc.

Siguranţă de 5 stele

Capitolul siguranţa pasagerilor reprezintă o prioritate pentru Hyundai.

Astfel, noul i30 dispune de cele mai recente tehnologii de siguranţă pasivă şi activă: ESP (Electronic Stability Program), VSM (Vehicle Stability Management), ABS (Anti-lock Braking System), BAS (Emergency Brake Assist System), HAC (Hill Assist Control) şi ESS (Emergency Stop Signal) – care avertizează în cazul frânării bruşte, suplimentar semnalizării convenţionale la frânare.

Fiecare unitate i30 este acum dotată standard cu şase airbaguri – faţă, laterale şi cortină, în timp ce airbagul pentru protecţia genunchilor şoferului poate fi achiziţionat ca dotare opţională.

Variante de echipare şi preţuri locale

Noul Hyundai i30 este disponibil pe piaţa locală în patru versiuni de echipare aferente celor şase motorizări disponibile: Classic, Comfort, Highway şi Exclusive. Configuraţiile de stoc existente răspund solicitărilor generale survenite pe piaţa locală şi sunt adaptate clienţilor orientaţi către buget, dar şi celor cu interes pentru dotări premium. Preţurile pentru noul Hyundai i30 în România pornesc de la 14.437 euro cu TVA inclusă (11.643 euro plus TVA).  

Caroserie în 5 uşi, hatchback, 5 locuri

Motoare diesel

1,4 litri 90 CP

Tip/capacitate                               U-II 1,4, WGT, 4 cilindri, DOHC 16 valve / 1.396 cc

Putere/cuplu                                90 CP (66.0 kW) @ 4.000 rpm / 220 Nm @1.500~2.750 rpm

Raport compresie                17.0

1,6 litri 110 CP

Tip/capacitate                              U-II 1,6, VGT, 4 cilindri, DOHC 16 valve / 1.582 cc

Putere/cuplu                              110 CP (81.0 kW) @ 4.000 rpm / 260 Nm @ 1.900~2.750 rpm

Raport compresie               17.3

1,6 litri 128 CP

Tip/capacitate               U-II 1,6, VGT, 4 cilindri, DOHC 16 valve / 1.582 cc

Putere/cuplu               128 CP (94.0 kW) @ 4.000 rpm / 260 Nm @ 1.900~2.750 rpm

Raport compresie         17.3 w

Caroserie în 5 uşi, hatchback, 5 locuri

Motoare pe benzină

1,4 litri 100 CP

Tip/capacitate                              Gamma 1,4 MPI, 4 cilindri, DOHC 16 valve / 1.396 cc

Putere/cuplu                              100 CP (73.2 kW) @ 5.500 rpm / 137 Nm @ 4.200 rpm

Raport compresie                10.5

1,6 litri 120 CP

Tip/capacitate                              Gamma 1,6 MPI, 4 cilindri, DOHC 16 valve / 1.591 cc

Putere/cuplu                              120 CP (88.0 kW) @ 6.300 rpm / 156 Nm @ 4.850 rpm

Raport compresie               10.5

1,6 litri 135 CP

Tip/capacitate                              Gamma 1,6 GDI, 4 cilindri, DOHC 16 valve / 1.591 cc

Putere/cuplu                              135 CP (99.0 kW) @ 6.300 rpm / 164 Nm @ 4.850 rpm

Raport compresie               11.0

Cele mai citite

Procurorul Lucian Onea s-a întors la DNA Ploiești

Liderii PNL Prahova, în frunte cu baronul Iulian Dumitrescu-aflat sub control judiciar pentru o mită de 3.200.000 de euro, și Roberta Anastase, sunt...

“Nu fac alte comentarii până la finalizarea anchetei”, susține fostul general Coldea

Florian Coldea, general în rezervă și fost prim-adjunct al directorului SRI, s-a prezentat în dimineața de luni, 27 mai, la un sediu de poliție...

Candidatul PSD la Primăria Giurgiu, traseistul Nicolae Barbu, este și un stripper talentat

Fostul primar al municipiului Giurgiu, Nicolae Barbu, între 2012 și 2020, mai vrea un nou mandat din partea PSD, dar ceea ce se știe mai...
Ultima oră
Pe aceeași temă