14.5 C
București
miercuri, 22 mai 2024
AcasăSpecialINTERVIU Care este secretul unei afaceri de milioane pe internet

INTERVIU Care este secretul unei afaceri de milioane pe internet

Din ce în ce mai multe firme româneşti se orientează spre deschiderea unui magazin online pentru a-şi creşte vânzările. În medie, dezvoltarea unui magazin online personalizat costă 2700 de euro şi îi asigură pe antreprenori că cel puţin unul din 100 de clienţi care vizitează site-ul va deveni client al magazinului.

Irinel Burloiu, director de marketing eMAG, cel mai de succes magazin online din România, dezvăluie într-un interviu în excusivitate pentru romanialibera.ro care sunt secretele unei afaceri de milioane pe internet.

Credeţi ca magazinele online sunt pe un trend ascendent? Este acesta viitorului pentru toate firmele?

În ultimii ani, piaţa de comerţ electronic a avut un ritm mai accelerat de creştere decât canalul clasic de vânzări, respectiv retailul. În plus, dacă ne uităm în jur, vedem că tot mai multe companii încep să acorde mai multă atenţie componentei online. Odată cu creşterea ratei de penetrare a internetului, achiziţiile online răspund tot mai mult provocărilor legate de lipsa de timp şi de comoditatea clientului care îşi achiziţionează, din doar câteva click-uri, produsele de care au nevoie, fie din confortul propriei case, fie de la birou, fără a mai sta la cozi sau fără a se deplasa printre rafturi. În plus, consumatorii au un magazin deschis 24 h/zi, 7 zile pe săptămână şi beneficiază de o livrare rapidă a produsului. În ceea ce priveşte plata produselor, clienţii pot opta atât pentru plata ramburs cât şi pentru cea online, prin card bancar, efectuate respectând cele mai noi standarde de securitate.

Cat de avantajoasă este investiţia într-un magazin online pentru firmele româneşti?

Investiţiile în magazine online sunt foarte importante pentru business-urile din retail, deoarece asigură un contact permanent cu potenţialii clienţii. Consumatorii, care de obicei caută pe platformele online informaţii despre produse, compară preţuri şi servicii. Astfel, platforma online poate deveni, pentru o firma care deţine si un magazin clasic, un ajutor în atragerea clienţilor.

Ce tip de afaceri au succes în mediul online?

În România, comerţul online este mai popular în zona produselor electroIT, zona care a ţintit până de curând clienţii informaţi, care sunt tot timpul la curent cu tehnologia. Pe măsură ce clientul se maturizează, se dezvoltă şi numite nişe: cărţile, jucăriile, cadourile sunt doar câteva exemple. Sunt multe nişe cu potenţial de creştere, în definitiv, online-ul nu este decât un canal de vânzare. Indiferent de domeniu, un business este profitabil doar atunci când se dezvoltă sănătos.

Care este rata de conversie a magazinului online eMAG?

Aproximativ 70% dintre românii care vor face în perioada următoare achiziţii de produse electroIT se informează înainte pe site-ul eMAG. Rata de conversie a ajuns la aproximativ 5%, mult ajutată pe de o parte de calitatea serviciilor oferite, de preţurile şi diversitatea produselor disponibile. Din cei 1,7 milioane de vizitatori care accesează lunar site-ul eMAG, cei mai mulţi se informează, compară preţuri sau citesc review-uri făcute de clienţi produselor achiziţionate. Rata de conversie a eMAG a crescut treptat şi sănătos. În urmă cu doi ani acest indicator era la un nivel de aproximativ 3%. Cele mai multe magazine online din România au, în acest moment, o rată de conversie de 2-3%.

Care este secretul unui magazin online profitabil?

Bariera de intrare într-un business online poate să fie foarte scăzută, însă nu toate magazinele online ajung să fie profitabile. Serviciile de calitate, cât mai diversificate şi pe cât de personalizate se poate, asigură succesul unui astfel de business şi fidelizarea clientului. La fel de importante sunt şi investiţiile pentru câştigarea clienţilor noi şi pentru menţinerea celor deja existenţi.

eMAG a dezvoltat recent platforma Marketplace. Este Marketplace o alternativă accesibila pentru firmele mici care nu îşi permit să dezvolte un site?

Platforma de cumpărături online Marketplace, lansată în luna aprilie a acestui an, oferă clienţilor eMAG opţiuni complexe pentru achiziţii online. Retailerii care vând produse prin eMAG Marketplace sunt acceptaţi în urma unor evaluări a capacităţii fiecărei companii de a livra servicii la standardul de calitate impus de eMAG pe piaţă: transparenţa informaţiilor despre preţ, actualizarea stocurilor în timp real şi a termenelor de livrare, respectarea promisiunilor asumate. Avem ca scop atragerea unui număr cât mai mare de parteneri, din domenii cât mai diferite. Prin Marketplace, eMAG oferă acces oricărui comerciant, indiferent de dimensiunea lui, la o piaţă de peste 1,8 milioane de posibili cumpărători.

Alexandra Jeles
Alexandra Jeleshttp://alexandra-jeles
Alexandra Jeles, redactor Rl online
Cele mai citite

Zero dezbateri despre viitorul UE

În România, parcă nici nu s-ar organiza alegeri europarlamentare. Nicio temă majoră despre viitorul Uniunii Europene nu este urcată pe portativul de campanie electorală....

Reuniunea partidelor de extremă dreapta de la Madrid: 9 iunie o zi de eliberare și de speranță

Javier Milei, Giorgia Meloni și Marine Le Pen au participat duminica trecută la reuniunea liderilor de extremă dreapta din europa care a avut loc...

Alina Gorghiu salută că magistratul Ioana Ancuţa Popoviciu, din dosarul privind accidentul din localitatea 2 Mai, va fi transferată

Ministrul Justiţiei, Alina Gorghiu, a salutat faptul că magistratul Ioana Ancuţa Popoviciu, care avea în soluţionare la Judecătoria Mangalia dosarul privind accidentul din localitatea...
Ultima oră
Pe aceeași temă