Studiul arată că bătălia sexelor este câştigată de femei (53%), acestea având aproximativ 6% procente în plus faţă de utilizatorii de sex masculin. Astfel, se poate spune că structură pe sexe a utilizatorilor de internet, reflectă structură generală a populaţiei, potrivit unui comunicat Trafic.ro, remis Ziare.com.
Din totalul respondenţilor, 50% sunt necăsătoriţi, iar 44% spun că locuiesc cu partenerul. Restul procentajului se împarte între cei cu statutul de văduv(a) şi divorţat(a).
Că şi anul trecut, topul este dominat de vârstă de 20 – 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu vârstele de 25-29 ani (16%), 30 – 34 ani (14%) şi 40 – 49 ani (14%). Majoritatea respondenţilor locuiesc în România (94%), urmaţi de cei din Republică Moldova (2%) şi din Germania (0,2%). Principalele oraşe în care internautul român îşi petrece cel mai mult timp sunt Bucureşti (25%) şi judeţele foarte mari: Iaşi (5%), Cluj (5%), Constanţa (4%) şi Prahova (3%).
În ceea ce priveşte studiile, majoritară este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate în proporţie de 34% şi studii post-universitare 15%. De asemenea, 26% sunt manageri de diferite niveluri şi 24% studenţi.
7,5% din internauţii români câştiga peste 1.000 de euro pe lună
Studiul arată şi că cei mai mulţi internauţi români (50%) câştiga peste 1.000 de lei pe luna, în timp ce 19% spun că nu au venit. De asemenea, 25% câştiga sub 1000 de lei. În contextul declinului economic, 7,5 % dintre respondenţi au peste 1000 de euro comparativ cu anul trecut când 10% aveau aceste câştiguri. În cazul venitului familiei, ponderea celor cu venituri de sub 1000 de lei este de 20%, se mai arată în comunicatul Trafic.ro.
Că planuri de viitor, o treime dintre respondenţi intenţionează să-şi cumpere maşină, în timp ce 44% deţin deja un autovehicul. De asemenea, un sfert plănuiesc achiziţionarea unui apartament, ţinând cont că 8% au deja o casă de vacanţă.
Românul rămâne fidel PC-ului
Potrivit rezultatelor sondajului, utilizatorul român de Internet preferă în continuare să folosească PC-ul (76%), faţă de 44% care intră pe Internet de pe laptop, 13% care folosesc telefonulmobil şi 4% care preferă smartphone-ul.
În ceea ce priveşte obiceiurile de consum ale Internetului, când navighează pe internet, atenţia reprezentanţilor de ambele sexe se îndreaptă în proporţie de 72% către ziare/ reviste online, 53% către comunităţi cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de muncă 43% şi site-uri auto 31%.
Cei mai mulţi internauţi preferă să se uite la televizor
În offline, utilizatorul român este interesat de domenii că: medicină, sănătate, alimentaţie (46%); urmate de evenimente/ ştiri despre România (45%); familie şi viaţă de cuplu (37%), turism, călătorii (40%) şi ţeste, jocuri, cuvinte încrucişate (32%). În timpul liber, majoritatea preferă activităţile din cadrul locuinţei: 70% navighează pe Internet, iar 60% se uită la televizor, în detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) şi a ieşirii cu prietenii (54%).
“Este vorba de un subgrup bine definit: ţinerii, aflaţi în perioadă de viaţă de dinainte de întemeierea familiei, perioadă în care s-au desprins de familia părinţilor şi nu şi-au întemeiat încă familia proprie. Se află practic într-un stadiu de viaţă în care-şi petrec timpul mai degrabă singuri.”, a adăugat Mirel Palada, Director Executiv, CCSB.
Faţă de anul trecut, topul preferinţelor din consumul offline s-a modificat: cafeaua măcinată nu se mai află în topul preferinţelor, fiind înlocuită de laptele dulce (43%) şi de iaurtul simplu (40%).
În continuare, un procent important din respondenţi consuma tablete de ciocolată (39%), băuturi răcoritoare acidulate (39%) şi neacidulate – suc, nectar, juice – (37 %). În rândul consumului de băuturi alcoolice, berea şi vinul sunt preferate în proporţie de 46%, respectiv 38%.
În ceea ce priveşte achiziţiile offline, utilizatorul de internet preferă produsele la reducere, informandu-se înainte de cumpărarea lor şi fiind puţin influenţat de reclamele TV. Ca factor decisiv în achiziţie s-a identificat marca produsului, urmată de ţara de origine, preţ, dar şi ofertă din magazin, mai arată studiul realizat de Trafic.ro.