33.5 C
București
luni, 17 iunie 2024
AcasăSpecialFemeile domină internetul din România. Vezi profitul internautului autohton

Femeile domină internetul din România. Vezi profitul internautului autohton

Studiul arată că bătălia sexelor este câştigată de femei (53%), acestea având aproximativ 6% procente în plus faţă de utilizatorii de sex masculin. Astfel, se poate spune că structură pe sexe a utilizatorilor de internet, reflectă structură generală a populaţiei, potrivit unui comunicat Trafic.ro, remis Ziare.com.

Din totalul respondenţilor, 50% sunt necăsătoriţi, iar 44% spun că locuiesc cu partenerul. Restul procentajului se împarte între cei cu statutul de văduv(a) şi divorţat(a).

Că şi anul trecut, topul este dominat de vârstă de 20 – 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu vârstele de 25-29 ani (16%), 30 – 34 ani (14%) şi 40 – 49 ani (14%). Majoritatea respondenţilor locuiesc în România (94%), urmaţi de cei din Republică Moldova (2%) şi din Germania (0,2%). Principalele oraşe în care internautul român îşi petrece cel mai mult timp sunt Bucureşti (25%) şi judeţele foarte mari: Iaşi (5%), Cluj (5%), Constanţa (4%) şi Prahova (3%).

În ceea ce priveşte studiile, majoritară este ponderea celor cu studii superioare: absolvent de facultate în proporţie de 34% şi studii post-universitare 15%. De asemenea, 26% sunt manageri de diferite niveluri şi 24% studenţi.

7,5% din internauţii români câştiga peste 1.000 de euro pe lună

Studiul arată şi că cei mai mulţi internauţi români (50%) câştiga peste 1.000 de lei pe luna, în timp ce 19% spun că nu au venit. De asemenea, 25% câştiga sub 1000 de lei. În contextul declinului economic, 7,5 % dintre respondenţi au peste 1000 de euro comparativ cu anul trecut când 10% aveau aceste câştiguri. În cazul venitului familiei, ponderea celor cu venituri de sub 1000 de lei este de 20%, se mai arată în comunicatul Trafic.ro.

Că planuri de viitor, o treime dintre respondenţi intenţionează să-şi cumpere maşină, în timp ce 44% deţin deja un autovehicul. De asemenea, un sfert plănuiesc achiziţionarea unui apartament, ţinând cont că 8% au deja o casă de vacanţă.

Românul rămâne fidel PC-ului

Potrivit rezultatelor sondajului, utilizatorul român de Internet preferă în continuare să folosească PC-ul (76%), faţă de 44% care intră pe Internet de pe laptop, 13% care folosesc telefonulmobil şi 4% care preferă smartphone-ul.

În ceea ce priveşte obiceiurile de consum ale Internetului, când navighează pe internet, atenţia reprezentanţilor de ambele sexe se îndreaptă în proporţie de 72% către ziare/ reviste online, 53% către comunităţi cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de muncă 43% şi site-uri auto 31%.

Cei mai mulţi internauţi preferă să se uite la televizor

În offline, utilizatorul român este interesat de domenii că: medicină, sănătate, alimentaţie (46%); urmate de evenimente/ ştiri despre România (45%); familie şi viaţă de cuplu (37%), turism, călătorii (40%) şi ţeste, jocuri, cuvinte încrucişate (32%). În timpul liber, majoritatea preferă activităţile din cadrul locuinţei: 70% navighează pe Internet, iar 60% se uită la televizor, în detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) şi a ieşirii cu prietenii (54%).

“Este vorba de un subgrup bine definit: ţinerii, aflaţi în perioadă de viaţă de dinainte de întemeierea familiei, perioadă în care s-au desprins de familia părinţilor şi nu şi-au întemeiat încă familia proprie. Se află practic într-un stadiu de viaţă în care-şi petrec timpul mai degrabă singuri.”, a adăugat Mirel Palada, Director Executiv, CCSB.

Faţă de anul trecut, topul preferinţelor din consumul offline s-a modificat: cafeaua măcinată nu se mai află în topul preferinţelor, fiind înlocuită de laptele dulce (43%) şi de iaurtul simplu (40%).

În continuare, un procent important din respondenţi consuma tablete de ciocolată (39%), băuturi răcoritoare acidulate (39%) şi neacidulate – suc, nectar, juice – (37 %). În rândul consumului de băuturi alcoolice, berea şi vinul sunt preferate în proporţie de 46%, respectiv 38%.

În ceea ce priveşte achiziţiile offline, utilizatorul de internet preferă produsele la reducere, informandu-se înainte de cumpărarea lor şi fiind puţin influenţat de reclamele TV. Ca factor decisiv în achiziţie s-a identificat marca produsului, urmată de ţara de origine, preţ, dar şi ofertă din magazin, mai arată studiul realizat de Trafic.ro.

Cele mai citite

Huzurul din bani publici pentru pseudo vătaful masonilor, plagiatorul Radu Bălănescu

Plagiatorul Radu Ninel Bălănescu a rămas în continuare vătaful masonilor din România, chiar dacă scriptic nu este la butoane și continuă să fie...

Vladimir Putin a demis patru miniștri adjuncți ai Apărării. Pentru a ocupa unul dintre posturile vacante, președintele și-a numit o rudă

Președintele rus Vladimir Putin a demis patru miniștri adjuncți ai Apărării și a numit o rudă, Anna Tsivileva, pentru a ocupa unul dintre posturile...

Ministerul Finanțelor lansează pe 18 iunie, o nouă emisiune FIDELIS de titluri de stat pentru populație

Ministerul Finanțelor lansează marți, 18 iunie, o nouă emisiune FIDELIS de titluri de stat pentru populație. „Recurența cu care investitorii revin către emisiunile de...
Ultima oră
Pe aceeași temă