24.7 C
București
sâmbătă, 25 mai 2024
AcasăSpecialCum arată barajul Vidraru de Constanţa

Cum arată barajul Vidraru de Constanţa

Pe strada Traian din municipiul Constanţa se lucrează la cel mai mare proiect de consolidare a malurilor, realizat în România ultimilor 20 de ani. Aici, un investitor austriac a anunţat, acum patru ani, că va construi un complex comercial care urma să valoreze circa 200 de milioane de euro.  Lucrurile nu au mers însă prea bine: a venit criza şi lucrările au fost abandonate.

O dată cu trecerea timpului, apa a erodat terenul, canalele de drenare, construite în anii ’60, s-au colmatat şi în asfalt a apărut o gaură de 8 metri diametru. De fapt, spun specialiştii, documentele din arhive spun că pământul din zonă se mişcă încă din anii 1880. Circulaţia a fost blocată de primărie în vara anului 2010, iar de atunci a rămas blocată. Ieri, constructorul şi autorităţile locale au prezentat stadiul actual al lucrărilor.

Au comparat lucrarea cu un adevărat baraj Vidraru de Constanţa. O exagerare, desigur. Barajul Vidraru are 168 de metri, lucrarea de consolidare din Constanţa are numai circa 40 de metri. “Este cea mai importantă lucrare de consolidare din România ultimilor 20 de ani”, a declarat Nicolae Boiangiu, directorul executiv al beneficiarului.

 

S-au bătut 200 de piloni

Investitorii au reluat lucrarea. Dacă la început bătuseră în pământ peste 80 de piloni, au mai fost nevoiţi să adauge 120. Aşa au spus studiile realizate de specialiştii Universităţii Tehnice de Construcţii din Bucureşti. Pilonii, groşi de 1,5 metri, au fost îngropaţi la 30 de metri adâncime. „În momentul de faţă, lucrarea asigură stabilitatea generală”, a spus Anton Chirică, prorectorul universităţii amintite mai sus, care a realizat şi studiul de consolidare. Nicolae Boiangiu a subliniat că blocurile din zonă sunt în siguranţă. Pe acesta au fost montate dispozitive care măsoară în timp real orice mişcare a imobilelor. Nu au fost semnalate modificări semnificative. Problema este că locatarii a două blocuri au distrus aceste dispozitive. Revenind la proiect, Anton Chirică a subliniat că peste piloni va fi construit un panou metalic, ce va avea rolul de a consolida cu totul zona, dar va fi şi parte integrantă a viitoarei construcţii.

Strada Traian, blocată tot anul

Blocată, cum spuneam, în vara lui 2010, strada Traian nu va fi redeschisă prea curând. Dacă totul merge bine, spune reprezentantul constructorului, lucrarea de consolidare se va termina anul acesta. „Din cele discutate cu constructorul, până la sfârşitul anului va fi terminată structura metalică şi vom reda circulaţiei strada Traian, şi cu o stabilizare a malului făcută pentru 300 de ani de acum încolo”, a declarat primarul Radu Mazăre.

Investiţia bate pasul pe loc

Lucrările de consolidare de pe strada Traian nu sunt ieftine. În total se vor investi, spun constructorii, circa 30 de milioane de euro. Despre complexul de birouri care trebuia să fie ridicat acolo, în buza portului Constanţa, nu se ştie nimic sigur. Cert este că investitorul, un fond de investiţii din Austria, care a mai construit un centru comercial în Constanţa, trebuie să securizeze malul. De-abia după ce termină acest lucru şi trece criza se vor putea gândi din nou la planurile iniţiale.  

Cele mai citite

Colegiul Medicilor se contrazice cu Rafila în privința poliței de asigurare

Colegiul Medicilor a transmis, sâmbătă, o reacție la declarațiile ministrului Sănătății, Alexandru Rafila, privind noua lege a malpraxisului, conform g4media.ro. Ministrul Rafila a declarat vineri...

Colegiul Medicilor se contrazice cu Rafila în privința poliței de asigurare

Colegiul Medicilor a transmis, sâmbătă, o reacție la declarațiile ministrului Sănătății, Alexandru Rafila, privind noua lege a malpraxisului, conform g4media.ro. Ministrul Rafila a declarat vineri...

Accident pe autostrada Transilvania. Un bărbat a murit

Un bărbat în vârstă de 30 de ani a pierit sâmbătă, 25 mai 2024, într-un tragic accident rutier petrecut pe autostrada Transilvania. Bărbatul a fost...
Ultima oră
Pe aceeași temă