Advocacy Group for Freedom of Identity (AGFI) a înaintat o petiție la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), susținând că anumite grupuri de elevi care au susținut proba scrisă la examenul de bacalaureat la materia Limba și literatura română au ajuns într-o situație defavorizată față de alți elevi având aceeași situație.
“Conform informațiilor apărute în presă, secretarul de stat responsabil pentru educația în limbile minorităților naționale Zoltán Kallós, a emis propuneri și a susținut o serie de informări cu Inspectoratele Școlare Județene, prin care a propus ca foile de examen ale elevilor care au studiat limba și literatura română în clase cu predare în limbile minorităților naționale să fie marcate pentru a fi corectate de profesori care la rândul lor predau în asemenea clase. Această decizie a fost luată în urma consultării cu Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România, respectiv a CNCD”, transmite AGFI, printr-un comunicat de presă remis cotidianului național ROMÂNIA LIBERĂ.
Potrivit sursei citate, în urma informațiilor apărut în presă, se pare că nu toate centrele de examen au aplicat această procedură. Aceasta fiind situația, AGFI a înaintat o petiție către CNCD solicitând un punct de vedere în privința acestor fapte. AGFI consideră că această practică a dezavantajat elevii ale căror lucrări nu au fost marcate.
Contrar declarațiilor anterioare din mass-media, AGFI consideră că fapta de discriminare există indiferent de existența legislației sau a instrucțiunilor ministeriale obligatorii privind modul de corectare a foilor de examen.
Advocacy Group for Freedom of Identity
“Trebuie observat că marcarea foilor de examen nu a condus la o discriminare între elevii români și elevii aparținând minorităților naționale. În fapt, discriminarea s-a produs între elevii care au învățat în clase cu predare în limbile minorităților naționale, și anume prin faptul că foile de examen ale unora au fost marcate, iar cele ale altora nu. Astfel, presupusul avantaj conferit elevilor din clase cu predare în limbile minorităților naționale prin corectarea foilor de examen de către profesori care au predat în astfel de clase, nu a fost acordat tuturor acestor elevi”, se mai precizează în comunicat.
AGFI este de părere că Ministerul Educației ar putea remedia situația în mod echitabil prin asigurarea faptului că contestațiile depuse de elevii ai căror foi de examen nu au fost, dar ar fi trebuit să fie marcate, să beneficieze de același tratament.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!