4 C
București
marți, 19 martie 2024
AcasăInvestigații România LiberăIncognitoEXCLUSIV. 10 – 15 defecțiuni pe zi, la mijloacele de transport ale...

EXCLUSIV. 10 – 15 defecțiuni pe zi, la mijloacele de transport ale STB. FOTO

Tot mai multe mijloace de transport ale STB îngreunează traficul din Capitală, rămânând blocate pe traseu din cauza defecțiunilor. În medie, 10 – 15 defecțiuni sunt înregistrate zilnic la flota circulantă a societății de transport subordonată Primăriei Capitalei.

Imaginile surprinse de reporterii cotidianului național “România liberă” arată mai multe troleibuze și tramvaie ale Societății de Transport București (STB) blocate în trafic din cauza unor defecțiuni.

Pe data de 04.08.2022, un șofer al liniei 70 a fost nevoit să intre pe contrasens cu troleibuzul, depășind, pe linie continuă, un altul blocat pe banda unică destinată STB de pe Bulevardul Mihail Kogălniceanu.

Manevra a fost repetată de toate troleibuzele și autobuzele care au circulat prin zonă, până la îndepărtarea vehiculului blocat.

În data de 08.06.2022, un troleibuz încurcă traficul în zona centrului Capitalei, după ce a rămas blocat din cauza unei defecțiuni.

Tramvai cu ușile blocate

În data de 26.07.2022, un tramvai al liniei 41 a rămas mai multe minute în stația de la ieșirea din Pasajul Lujerului, după ce ușile nu se mai puteau deschide.

În data de 08.06.2022, un alt troleibuz la care a apărut o defecțiune a încurcat traficul în zona centrului Capitalei.

Surse din cadrul STB au declarat, pentru “România liberă”, că mai ales troleibuzele învechite se confruntă cu defecțiuni, dar primăria se încăpățânează să le păstreze în circulație.

În data de 26.07.2022, un tramvai ai liniei 41 nu poate prelua sau lăsa călători în stația din zona Plaza România, după ieșirea din Pasajul Lujerului, din cauza ușilor ce nu mai răspund la comanda de deschidere.

“De la începutul anului și până în prezent, am înregistrat în medie 10-15 defecte curente pe zi, acestea fiind remediate cu prioritate, pentru ca vehiculele să corespundă din punct de vedere tehnic și să fie reintroduse pe traseu, în cel mai scurt timp posibil”, se arată într-un răspuns al Primăriei Municipiului București (PMB), pentru “România liberă”.

20 de avarii pe lună, la autobuze

Potrivit PMB, de la începutul anului, au fost remediate, în medie, 20 de avarii apărute la elemente de caroserie ale autobuzelor.

“Pe parcursul perioadei la care faceți referire, au fost reparate un număr de 15 motoare Euro 3 și au fost remediate 20 autobuze/lună, cu avarii la elementele de caroserie. Numărul reviziilor tehnice planificate și efectuate, pentru asigurarea conformității tehnice la autobuze, în perioada ianuarie-iunie 2022, este de 1.317”, ne-a precizat PMB.

Cu toate acestea, surse din cadrul STB ne-au explicat că sunt și mai multe defecțiuni la mijloacele de transport în comun, pe care municipalitatea nu le înregistrează.

“Atât pe fluxul de reparaţii, cât şi la ieşirea din unităţi, starea tehnică a vehiculelor este verificată şi certificată de personal specializat, asigurându-se astfel conformitatea tehnică”, mai precizează PMB.

Potrivit municipalității, la Uzina de Reparaţii „Atelierele Centrale”, din cadrul Societății de Transport București STB S.A., au fost executate, în perioada 01.01-30.06.2022, următoarele reparații:

– Reparații capitale la caroserii de tramvaie tip V3AM – 4 tramvaie;

– Reparații generale la caroserii de tramvaie tip V3AMCHPPC – 1 tramvai;

– Reparații capitale la caroserii de tramvaie tip T4R – 3 tramvaie;

– Reparații accidentale la caroserii de tramvaie tip V3AM – 23 tramvaie;

– Reparații generale la boghiuri motoare, pentru tramvaie tip V3AM – 10 buc;

– Reparații generale la boghiuri purtătoare, pentru tramvaie tip V3AM – 10 buc;

– Reparații accidentale la boghiuri motoare, pentru tramvaie tip V3AM – 81 buc;

– Reparații accidentale la boghiuri motoare, pentru tramvaie tip BLF – 4 buc;

– Reparații accidentale la boghiuri purtătoare, pentru tramvaie tip V3AM – 12 buc.

În cadrul depourilor STB S.A., se efectuează următoarele tipuri de revizii tehnice periodice:

  • Revizia tehnică periodică tip “RT1” se realizează la un rulaj de 5000 km (pentru toate tipurile de tramvaie și troleibuze, excepție fac tramvaiele tip T4R, unde RT1 se execută la un rulaj de 3000 km, iar la troleibuzele Astra Irisbus se execută la un rulaj de 30 000 km);
  • Revizia tehnică periodică tip “RT2” se realizează la un rulaj de 20 000 km (pentru toate tipurile de tramvaie si troleibuze, exceptie fac tramvaiele tip T4R, unde RT2 se execută la un rulaj de 12 000 km, iar la troleibuzele Astra Irisbus se execută la un rulaj de 60 000 km);
  • Revizia tehnică periodică tip “RT3” se realizează la un rulaj de 60 000 km, numai la tramvaie.

Astfel, reviziile executate în cadrul depourilor, în perioada 01.01-30.06.2022, sunt următoarele:

– RT1 – 1340 de tramvaie și 351 de troleibuze;

– RT2 – 305 de tramvaie și 138 de troleibuze;

– RT3 – 131 de tramvaie.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

De la Forumul Economic Mondial,  la Forumul Economic de la Saint Petersburg

Pe harta Europei există două orașe, unul de 11.000 de locuitori și altul de 5,6 milioane, care au ceva în comun: găzduiesc cele mai...

De la Forumul Economic Mondial,  la Forumul Economic de la Saint Petersburg

Pe harta Europei există două orașe, unul de 11.000 de locuitori și altul de 5,6 milioane, care au ceva în comun: găzduiesc cele mai...
Ultima oră
Pe aceeași temă