12.8 C
București
marți, 21 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăFiti "cuminti", dar nu fricosi

Fiti “cuminti”, dar nu fricosi

Dupa un 2009 dominat de criza si de concedieri, principalele obiective pentru 2010 trebuie sa fie realiste, dar nu axate pe teama de somaj.

Haosul economic de anul trecut, care cu siguranta a afectat si compania la care lucrati, v-a facut poate sa uitati sa va mai ganditi la un pas inainte in cariera si sa va concentrati numai pe ideea de a nu va pierde locul de munca. Unii specialisti in resurse umane va sfatuiesc ca la inceput de an sa va fixati cateva obiective care, desi pot parea prea indraznete la prima vedere, sunt realizabile daca veti crede in acestea si veti munci pentru a le atinge. Madalina Uceanu, director al companiei de recrutare AIMS, spune ca, in 2010, "angajatii ar trebui sa indrazneasca mai mult, sa isi protejeze visele si sa renunte la profetiile care le limiteaza optiunile".

Moduri de evitare a depresiei
 
Pe de alta parte, reprezentantii Institutului de sanatate mintala Charity din Marea Britanie sustin ca, spre binele nostru, 2010 nu trebuie sa inceapa sub presiunea schimbarilor radicale. Ingrijorarile legate de locul de munca nu fac altceva decat sa inrautateasca imaginea despre propria persoana, informeaza BBC News. De asemenea, in cazul in care planurile nu sfarsesc prin a se materializa, sentimentul esecului va fi mult mai mare. "Ne pedepsim foarte aspru pentru defectele noastre si stabilim teluri nerealiste in incercarea de a ne schimba comportamentul, stilul de viata si mentalitatea. Nu este nimic deosebit si de mirare atunci cand, in cazul in care planurile nu ies cum ar fi trebuit, ajungem sa ne simtim mult mai rau decat inainte de a trece la indeplinirea lor", explica Paul Farmer, seful Institutului de boli mintale Charity.
In aceasta situatie, cativa pasi mici va vor face sa mergeti mai departe, fara sa riscati sa suferiti o depresie la finele anului 2010.

Discutii la nivel de companie

"Orice planuri si dorinte pentru un an nou trebuie sa porneasca de la o evaluare pe care am realizat-o in anul precedent", spune Ionut Tarcea, business manager pe probleme de cultura organizationala la Ascendis.
Daca acest lucru se desfasoara in cadru organizational, atunci aceasta evaluare ar trebui facuta atat la nivel de organizatie, cat si la nivel de individ. Normal, acest pas este prevazut in sistemul de management al obiectivelor si al performantei.
Daca nu aveti un asemenea sistem, atunci una dintre prioritatile principale pentru anul care tocmai a inceput ar trebui sa fie construirea unuia care sa aduca beneficii clare in organizatie. Respectiv, sa creasca productivitatea, obiectivitatea in luarea deciziilor ce privesc angajatii, dar si intelegerea rolului personal si cresterea implicarii si increderii din partea angajatilor.

CARIERA
Patru pasi necesari
1. fiti activ
Daca sunteti deja membru al unui club sau al unui grup, cautati si alta asociatie profesionala sau legata de un hobby pe care il practicati. Este unul dintre cele mai bune moduri de a cunoaste noi oameni si de a va apropia de sefii dumneavoastra.
2. folositi-va talentele
Poate sunteti un bun scriitor, dar lucrati intr-un domeniu tehnic, unde acest lucru nu poate fi remarcat. Cea mai simpla cale de a iesi in evidenta in aceasta situatie este sa scrieti pe teme de interes pentru dumneavoastra si acolo unde aveti expertiza si sa publicati textele respective pe diverse site-uri de profil, pe un blog personal sau chiar in publicatii cunoscute. Daca va veti folosi abilitatile la munca, veti putea observa ca veti fi remarcat mai usor.
3. lista succeselor
Scanati-va calendarul de anul trecut, rapoartele de lucru, dati o cautare in computer pentru a gasi cele mai importante realizari ale dumneavoastra din 2009. Apoi luati o foaie de hartie si notati cu liniute ce vi se pare relevant, incluzand performantele financiare, dar si pe cele legate de noii clienti, de exemplu.
4. fixati-va scopuri practice
In urma cu doi ani, inainte de inceperea crizei economice, probabil aveati scopuri marete pe care sperati sa le atingeti cat mai repede. Chiar daca sunteti departe de momentul la care voiati sa ajungeti, luati-va cateva pauze si ganditi-va ce v-a facut sa va opriti. Fixati-va noi obiective mai realiste.
Sursa: experti in resurse umane

Cele mai citite

Incendiul izbucnit la o clădire dezafectată de pe Șoseaua Ștefan cel Mare din București a fost lichidat

Incendiul izbucnit luni seară la o clădire dezafectată de pe Şoseaua Ştefan cel Mare din Capitală a fost stins de pompierii sosiţi la faţa...

Incendiul izbucnit la o clădire dezafectată de pe Șoseaua Ștefan cel Mare din București a fost lichidat

Incendiul izbucnit luni seară la o clădire dezafectată de pe Şoseaua Ştefan cel Mare din Capitală a fost stins de pompierii sosiţi la faţa...

Securicii au pus frișcă sintetică pe blatul electoral

Campania electorală pentru alegerile locale și europarlamentare e plină de ciudățenii. Pe lângă faptul că nu ni se spune nimic despre viziunea României privind...
Ultima oră
Pe aceeași temă