22.4 C
București
luni, 17 iunie 2024
AcasăInvestigații România LiberăAfaceri cu buget redus pentru vremuri de restrişte

Afaceri cu buget redus pentru vremuri de restrişte

Dezvoltatori cu nume greu pe piaţa imobiliară din ­România lasă afacerile care i-au consacrat ­pentru businessuri low-cost. Omul de afaceri turc, Tunc Capa, cel care a adus în România ­primele două malluri, a decis să îşi investească banii într-un proiect de tip outlet.

Un loc în care ­oamenii pot să cum­pere aceleaşi lucruri ca şi în malluri, dar cu până la 70% mai ieftine. O afacere mai potrivită vremurilor, se pare, în condiţiile în care din ce în ce mai mulţi oameni preferă să renunţe la tot ce nu este strict necesar.

De la malluri, la malluri tip discount
A făcut istorie în România când a construit în Bucureşti primul mall – Vitan Mall. Pe atunci, românilor nici nu le era clar acest concept de magazin. Succesul a fost răsunător, aşa că în scurt timp, a apărut şi al doilea mall din Bucureşti, construit de acelaşi proprietar: Plaza România. Anchor mall, dezvoltatorul celor două proiecte, era condus pe atunci de Tunc Capa. Compania a fost un deschizător de drumuri pe piaţa românească, pentru că, ulterior, a fost un permanent concurs între dezvoltatori pentru construcţia celor mai mari şi mai scumpe malluri. Acum, Tunc Capa consideră că piaţa a luat o altă direcţie. Deci, este nevoie de un alt gen de afacere: malluri tip discount.

16 milioane de euro, tot în Vitan
Noul proiect al omului de afaceri se va numi Vitan Outlet şi va fi construit pe structura unui fost depozit de mobilier din apropierea magazinului Real Vitan. Tot pe o structură deja existentă, au fost construite şi primele două malluri din Bucureşti, dezvoltate pe construcţia a două foste „circuri ale foamei”, în Vitan şi în zona Lujerului. Costă mai puţin decât dacă structura ar fi ridicată din temelii. De asemenea, un magazin de tip outlet implică o investiţie mai mică şi în ma­gazine se va vinde marfa rămasă pe stoc în mallurile clasice, cu reduceri cuprinse între 30 – 70%. „Am început de două-trei săptămâni procesul de închiriere a spaţiilor şi pot spune că feed-back-ul retailerilor a fost bun, am şi semnat câteva contracte. Ne orientăm în primul rând către chiriaşii mallurilor din Bucureşti, iar aceştia au adunat stocuri de marfă suficiente pentru a determina deschiderea unor magazine de tip outlet”, a declarat Monica Barbu, vicepreşedinte al firmei de consultanţă imobiliară The Advisers Knight Frank, agentul de închiriere al proiectului.

Gata în primăvară
Proiectul ar trebui finalizat în primăvara anului viitor şi ar trebui să cuprindă în jur de 70 magazine într-un spaţiu cu o suprafaţă închiriabilă de 12.300 mp. „Actuala structură va fi folosită la noul proiect, deoarece este flexibilă, având o înălţime de 12 m  în unele zone “, a adăugat reprezentantul The Advisers Knight Frank. În Bucureşti, mai există deja un centru de tip outlet. Este vorba despre Fashion House, complex inaugurat în urmă cu doi ani la intrarea pe autostrada Bucureşti – Piteşti. Deşi magazinul a ajuns să fie bine cunoscut în acest răstimp, încă există spaţii care nu şi-au găsit chiriaşi. Un alt semnal de alarmă ar fi faptul că un alt proiect de acest gen – Mega Designer Outlet – care ar fi trebuit realizat în aceeaşi zonă, a fost îngheţat la stadiul de structură metalică. Totuşi, Vitan Outlet ar putea avea avantajul că este situat într-o zonă mai uşor accesibilă decât autostrada Bucureşti – Piteşti. Acest gen de afaceri func­ţio­nează eficient în toate marile oraşe ale lumii. 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă