22.9 C
București
sâmbătă, 15 iunie 2024
AcasăSpecialViena se mută pe Lipscani

Viena se mută pe Lipscani

Chiar daca este preocupat de ofensiva pentru pietele mari precum China, Maria Britanie, Spania sau Brazilia, Biroul de Turism Viena nu ignora nici Romania. “Pentru noi, piata romaneasca are o importanta tot mai mare”, declara Norbert Kettner, directorul Wien Tourismus. Ne leaga de Romania artere vitale si istoria comuna, iar Romania este o tara mare si foarte, foarte relevanta pentru noi”, mai adauga Kettner.

“Stim ca romanii au o mare atractie pentru Craciunul petrecut la Viena si ca pentru ei cafenelele vieneze si miresmele Vienei reprezinta adevarate delicii, asa incat anul acesta vom monta pe Lipscani 5 lustre de cristal…”

Lustre vieneze pe Lipscani

Pentru bucuresteni, Biroul de Turism Viena a creat un eveniment cu iz imperial. Cele cinci lustre originale de cristal sunt o replica a celor mai spectaculoase din Viena, amplasate pe Graben, in apropierea Domului Sfantul Stefan. La Bucuresti, impresionantele corpuri de iluminat pot fi admirate pe Lipscani, in perioada 19 noiembrie – 3 decembrie, patru dintre ele vor fi aprinse pe 19 noiembrie, iar a cincea se va aprinde in momentul in care pe pagina www.facebook.com/ViennaTouristBoard va fi inregistrat al 500-lea click „like”.

Targuri de Crăciun în Viena

In perioada premergatoare Craciunului, doar la targul de Craciun din fata Primariei Viena se aprind 30.000 de lumini. Numarul acestora se multiplica ametitor daca tinem seama de faptul ca, in aceasta perioada, orasul gazduieste peste 50 de asemenea targuri. Traditia targurilor de Craciun de la Viena dateaza din 1985, anul in care un astfel de targ a fost organizat pentru prima oara in fata Primariei Viena. Grandios este targul de Craciun de la Palatul Schoenbrunn, insa exista si targuri mai putin cunoscute turistilor unde atmosfera vieneza traditionala este cu mult mai pregnanta si pitoreasca: în Spittelberg, un cartier boem foarte iubit de vienezi, in apropierea arterei comerciale Mariahilfer sau langa vechea cladire a spitalului municipal AKH. În aceste locuri, influentele comertului globalizat sunt mai putin prezente, in schimb traditia culinara si mestesugareasca ce face specificul Advent-ului (sarbatoarea specifica lumii catolice si evanghelice) ofera vizitatorilor o atmosfera cu adevarat unica.

Investiţii masive şi marketing riguros

In anul 2011, in perioada noiembrie-decembrie, Viena a inregistrat 1.861.000 de turisti straini, conform datelor furnizate de Asociatia Hotelierilor. Ofensiva pentru atragerea unui numar cat mai mare de oapseti continua intr-un ritm sustinut, cu investitii masive si concepte de marketing extrem de riguroase, in functie de specificul pietei carora se adreseaza.

“Viena – acum ori niciodată!”

Imperativul noului slogan al Biroului de Turism Viena “Viena – acum ori niciodata” are acoperire intr-un buget de 14 milioane de euro si într-un concept nou de marketing numit “captura creativa a turistilor” – cum sa agati turistii straini, am spune noi, cu o formula mai putin agresiva, insa nu neaparat mai eleganta. Rezultatele sunt spectaculoase. La Londra, pe o constructie din lemn inalta de 21 de metri amplasata in Trafalgar Square, celebrul vals vienez executat acrobatic a atins un public de o dimensiune ametitoare – 87 de milioane de oameni, printr-o campanie mediatica complexa, inclusiv in cadrul emisiunii de succes “Dancing Stars” difuzata de BBC.

Viena, peste tot în lume

In Barcelona, 200 de tone de nisip s-au transformat intr-o reproducere a Palatului Schoenbrunn, realizata de artisti renumiti international pentru sculpturile in nisip. Sezlonguri dotate cu sisteme audio au delectat publicul spaniol cu muzica clasica, iar la Hamburg a fost ridicata o replica a Operei de Stat din Viena. La Zurich, 6000 de spectatori au vazut in avanpremiera, printr-un joc de umbre chinezesti, cele mai importante obiective turistice vieneze, iar cursurile de vals organizate in gara din Zurich au adus nominalizarea campaniei la Premiile Media 2012. In mai multe orase din China, promovarea s-a facut cu ajutorul noilor tehnologii, prin jocuri interactive care au oferit publicului chinez posibilitatea de a prelucra cristale Swarowski, de a dirija un concert in Sala Aurita a Musikverein unde are loc celebrul concert de Anul Nou sau de a se distra potrivind intr-un puzzle numele corect al pictorilor dintr-o galerie virtuala.

Kettner vs. UNESCO?

Directorul Biroului de Turism Viena Norbert Kettner este cel care a imprimat dinamica si creativitate in domeniul promovarii turismului. Este de acord cu cei care spun ca Viena trebuie sa-si conserve specificul istoric si radacinile, dar orasul trebuie sa fie, in opinia lui, “tanar, modern, dinamic si cool”. Kettner cere mai multa flexibilitate pentru atragerea turistilor. El se refera, de exemplu, la prelungirea orelor de lucru in comert, pentru ca statisticile arata ca jumatate din bugetul de vacanta al unui turist este cheltuit pe cumparaturi. Nu il deranjeaza reclamele amplasate pe cladiri istorice, dar are o problema cu magazinele de suveniruri si cu puzderia de pizzerii din centrul Vienei. “Aici trebuie tras un semnal de alarma”, crede Kettner, care isi doreste sa vanda turistilor straini care strabat interiorul Ring-ului mai degraba presa decat gastronomie de proasta calitate. El pariaza in continuare pe cartea de vizita a Vienei, capitala culturala prin excelenta, dominata de cladiri istorice de patrimoniu, dar doreste mai multa “modernitate”. Si in acest sens, are o atitudine critica ferma chiar fata UNESCO: “Cine isi poate permite sa spuna – gata, in acest oras nu se mai schimba nimic?!” In orice caz, nu seful Biroului de Turism Viena, Norbert Kettner. El a lansat deja pe piata tema campaniei de promovare pentru anul viitor: “cultura deliciilor”!

Cele mai citite

Rusia – Ucraina, ziua 843: Putin declară câți militari ruși luptă în Ucraina

Preşedintele Federației Ruse, Vladimir Putin, a anunţat că aproximativ 700.000 de militari ruşi participă în prezent la ofensiva din Ucraina. 'Avem aproape 700.000 bărbaţi în...

Modificări de trasee, pentru mai multe linii ale STB, mâine

Cu ocazia organizării evenimentului sportiv „YOLO JERSEY”, duminică, 16.06.2024, circulația rutieră va fi restricționată pe Bd. Mircea Vodă – pe tronsonul cuprins ȋntre Pasajul Mărăşeşti şi...

Aur pentru Cătălin Chirilă la canoe simplu pe 1.000 metri la Europene

Sportivul român Cătălin Chirilă a obținut o performanță remarcabilă la Campionatele Europene de kaiac-canoe de la Szeged, Ungaria, câștigând medalia de aur în proba...
Ultima oră
Pe aceeași temă