13.7 C
București
duminică, 28 aprilie 2024
AcasăSpecialTurismul estival a ieșit din criză

Turismul estival a ieșit din criză

 

Numărul celor care au ajuns pe plajele româneşti a crescut cu circa 18-20% față de anul trecut, vara care s-a încheiat depăşind, astfel, aşteptările. În Deltă, procentul merge chiar mai sus: 30% creştere, comparativ cu 2014.

Sezonul estival 2015 a fost cel mai bun din ultimii șapte ani, adică de la izbucnirea crizei economice și financiare. Potrivit unui raport întocmit de Asociația Litoral-Delta Dunării, pentru această vară este estimată o creştere de aproximativ 18-20% a numărului de turişti pe litoralul românesc, conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, precum şi din estimările primite de la ANAT şi de la asociaţiile patronale hoteliere. În topul staţiunilor s-au aflat în acest an Mamaia, Eforie şi Venus.

”O creştere consistentă s-a înregistrat şi în sudul litoralului, mai ales datorită investiţiilor noi în segmentul hotelier (în special în Venus) şi în agrement (printre care un nou parc de aventură, deschis în acest an în Neptun)”, precizează Corina Martin, președintele Asociației Litoral-Delta Dunării. Aceasta consideră că un atu al acestui an au fost campaniile de promovare a litoralului, demarate încă din toamna anului trecut, împreună cu agenţiile de turism, hotelierii şi autorităţile locale, prin participarea Asociaţiei Litoral – Delta Dunării la toate târgurile de turism naţionale (Bucureşti, Cluj, Timişoara, Braşov, Iaşi, Bacău, Ploieşti) şi internaţionale (Londra, Varşovia, Tel Aviv, Chişinău, Berlin). Corina Martin precizează că, la târgurile de turism de la Londra, Chişinău, Varşovia şi Tel Aviv, Asociaţia Litoral – Delta Dunării a participat în premieră, inclusiv cu spectacole Mamaia Style.  În 2014-2015 s-au lansat broşuri ale staţiunii Mamaia în limbile română, engleză, germană, italiană, turcă şi ebraică, spoturi video de 1 minut “Mamaia Official” în aceleaşi limbi străine, s-au orga-nizat infotrip-uri în premieră pentru jurnaliştii şi tour-operatorii din Turcia şi Italia şi s-au încheiat parteneriate în premieră (cu Federaţia Română de Tenis, Federaţia Română de Bob-Sanie, cu Forţele Navale Române şi Academia Navală „Mircea cel Bătrân”).

În acest an s-a înregistrat și o dublare a numărului de zboruri charter Tel Aviv-Constanţa faţă de 2014, ceea ce a generat un volum total de 4.000 turişti israelieni şi venituri de 4 milioane USD din pachetele de vacanţă, la care se adaugă venituri de circa 1,5 milioane USD din vânzarea de bilete la atracţii, tururi şi excursii locale.

Obiectivele din 2016: Olanda și Germania

În acest moment, Asociaţia Litoral – Delta Dunării, împreună cu membrii săi, pregăteşte lansarea campaniei de toamnă, de promovare a litoralului românesc şi a Deltei Dunării pentru -sezonul estival 2016. “Considerăm 2015 cel mai bun sezon din 2008 încoace, atunci când am avut cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimul timp. În 2015 am promovat în premieră Mamaia, litoralul şi Delta Dunării către pieţe externe pe care nu le-am mai abordat până acum, respectiv Turcia, Italia şi Israel.

Vom continua şi în 2016 campania de promovare Mamaia Style, prin participarea la târgurile interne şi internaţionale, infotrip-uri şi organizarea de evenimente. Ne interesează în mod special să atragem pe litoral pieţele vest-europene, şi intenţionăm ca, pe lângă rutele aeriene noi ce ne-au conectat în acest an cu Londra, Milano şi Tel Aviv, să atragem şi zboruri şi tour-operatori din Olanda şi Germania”, a precizat Corina Martin. 

Creștere de 30%

„Sezonul 2015 în Delta Dunării este în curs, sunt anunţate rezervări inclusiv pentru toată luna octombrie, şi până în acest moment anunţăm o creştere de 30% a numărului de turişti faţă de 2014”, susţine Dragoş Gociman, vicepreşedinte al Asociaţiei Patronatului în Turismul din Delta Dunării. “O concluzie importantă este aceea că a crescut procentul de turişti români în vacanţă în Delta Dunării, că dovadă că românii au început să-şi descopere mai mult ţară”, adaugă acesta.

 

Cele mai citite

O mașină a luat foc pe A1 București-Pitești

Un autoturism a luat foc sâmbătă la km 34 al A1 Bucureşti-Piteşti, pe sensul de mers spre capitală, informează ISU Giurgiu, potrivit agerpres.ro. "Conducătorul auto...

Conferința „ Cultura Calului și Renașterea Hipismului în România după 1989” va încheia reuniunea hipică de excepție de duminică de la Hipodromul Ploiești

A patra reuniune hipică din acest an, de la Hipodromul din Ploiești, va fi una de excepție, în program fiind cinci curse de trap....

Doi urși au ajuns în câteva localități din Harghita

Doi urși au fost văzuți în ultimele 24 de ore în localități din județul Harghita. Autoritățile au informat populația. Echipe mixte au fost trimise...
Ultima oră
Pe aceeași temă