19.2 C
București
vineri, 14 iunie 2024
AcasăSpecialSaint-Gobain Rigips estimează păstrarea cifrei de afaceri la nivelul anului 2012

Saint-Gobain Rigips estimează păstrarea cifrei de afaceri la nivelul anului 2012

Saint-Gobain Rigips România, unul dintre cei mai importanţi producători de sisteme uscate, ipsosuri şi plafoane din România, estimează pentru 2013 păstrarea cifrei de afaceri la nivelul anului 2012.

În ciuda scăderii constante a pieţei de profil, a creşterii preţurilor materiei prime şi a tendinţei românilor de a se îndrepta spre categorii de produse mai ieftine, Saint-Gobain Construction Products România – din care activitatea Rigips este o parte, estimează pentru 2013 păstrarea cifrei de afaceri la nivelul anului 2012. Structura cifrei de afaceri este alcătuită din contribuţia sistemelor uscate, care reprezintă peste 2/3 din totalul afacerii şi a sistemelor umede, care ocupa restul. Având un portofoliu bogat de produse fabricate şi comercializate, Saint-Gobain Rigips este printre liderii pentru fiecare segment de piaţă în care activează.

Anual compania investeşte între 1.3 şi 2.3 milioane de euro în eficientizarea proceselor şi în retehnologizarea unităţilor de producţie. În 2012 compania a investit circa 450,000 de euro într-un sistem de colectare, filtrare şi evacuare a apelor din carieră, aproximativ 270,000 de euro într-o unitate pilot de reciclare a deşeurilor de gips-carton, care permite reutilizarea deşeurilor şi reducerea gradului de utilizare a rocii naturale din carieră, iar în 2013 a deschis un nou depozit şi un sediu administrativ la fabrica de ipsos din Turda, o investiţie totală de circa 1.3 milioane de euro.

Principalele categorii de clienţi ai companiei sunt reprezentante de constructori şi arhitecţi dar şi de instalatori şi aplicatori, pentru care au fost implementate cursuri practice şi teoretice ţinute în şcoala de la Ploieşti şi demonstraţii practice făcute la nivel naţional, la care au participat peste 2000 de persoane. O altă categorie importantă de clienţi este reprezentată de auditorii energetici, o categorie nouă de profesionişti, pentru care compania a dezvoltat împreună cu activităţile Isover, Weber şi Glass, un program de calcul al eficenţei energetice a clădirilor, care, pe lângă „radiografia” situaţiei existente a unei clădiri/unui proiect dată de calculul menţionat, propune şi soluţii alternative capabile să amelioreze semnificativ statutul termic al proiectului respectiv. Investitorii şi dezvoltatorii unor proiecte imobiliare speciale aparţinând programelor delocuinţe, sănătate, educaţie, turism sau birouri este o altă categorie de clienţi.

Anul acesta compania a lansat prima ediţie, deschisă public, a competiţiei Rigips Trophy România – ediţia locală a prestigioasei competiţii Saint-Gobain Gypsum International Trophy. Iniţiată în 1998, competiţia internaţională se organizează, o dată la fiecare 2 ani, într-o altă capitală europeană, fiind unul din cele mai importante evenimente din industria gipsului. Competiţia a fost creată cu scopul recunoaşterii şi răsplătirii calităţii şi unicităţii execuţiei sistemelor uscate (utilizând gips-cartonul) şi umede (utilizând ipsosul) de către firmele de construcţii, trofeul promovând excelenţa şi inovaţia în folosirea produselor pe bază de gips şi a sistemelor aferente. Totodată, trofeul stimulează crearea de soluţii noi, care răspund provocărilor momentului: eficienţa energetică, protecţia mediului înconjurător, dezvoltarea durabilă.

Piaţa de profil înregistrează scăderi şi în 2013, în contextul scăderii continue a sectorului construcţiilor, a creşterii costurilor de producţie, dar şi a orientării clienţilor către produsele cu preţuri mici. De asemenea, necunoaşterea standardelor de proiectare şi construcţie, absenţa unui sistem de control serios şi o piaţa a muncii care nu oferă suficient personal calificat sunt factori care împiedică o progresie mai dinamică a pieţei de profil.

Deşi nu există date provenite dintr-o monitorizare oficiala a acesteia, estimăm că piaţa de gips-carton din România va atinge în 2013 o valoare de circa 88-90 milioane de euro, cu volume previzionate cu mult sub valoarea de 40 de milioane m².

Prezentă în România din 1994, compania şi-a dezvoltat permanent portofoliul de produse şi servicii oferite în domeniul amenajărilor interioare. Compania dezvoltă şi promovează soluţii, sisteme şi servicii inovatoare, de calitate superioară, apte să răspundă celor mai diverse nevoi constructive, funcţionale, estetice şi economice.

În prezent, Saint-Gobain Rigips este prezentă la nivel naţional prin intermediul celor aproximativ 200 de distribuitori cu peste 300 de puncte de vânzare.

Compania are trei unităţi de producţie: o unitate de procesare a rocii în comuna Mihai Viteazu, judeţul Cluj, o fabrică de plăci de gips-carton şi o fabrică de ipsos de construcţii şi ipsos industrial, cu spaţii de depozitare proprii, toate situate în Turda, şi un depozit în Bucureşti. Întreaga echipă este formată din peste 250 de angajaţi.

Cele mai citite

Decrete semnate de Președintele României, Klaus Iohannis

Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat vineri, 14 iunie 2024, următoarele decrete: Decret pentru promulgarea Legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe (PL-x 295/21.05.2024); Decret...

Sebastian Burduja: Consultare publică pentru Strategia Energetică a României 2025-2035

Sebastian Burduja a anunțat pe 14 iunie că Ministerul Energiei a lansat în consultare publică proiectul Strategiei Energetice a României pentru perioada 2025-2035, cu...

Stații noi pe traseele STB 178 și N122

Începând de sâmbătă, 15.06.2024, pe traseele liniilor 178 și N122 vor fi introduse două stații noi, anunță Societatea de Transport București (STB). Astfel, pe sensul spre terminalul „Master”,...
Ultima oră
Pe aceeași temă