Pentru al doilea an, în România, s-au decernat premiile Top Gear. În acest an, premiile au mers către Ferrari, Opel, Ford, Mercedes, Range Rover, BMW, Audi, Lamborghini, Citroen, Volkswagen, Kia.
La capătul unui an întreg, după ce au testat sute de maşini, Top Gear îşi celebrează, în stil propriu, fără vren juriu scrobit, doar cu oamenii din echipă, alături de Clarkson, Hammod şi May, maşinile pe care le-a criticat şi pe cele pe care le-au admirat.
Iată câştigătorii din 2011 şi explicaţiilor experţilor de la Top Gear:
MAŞINA ANULUI&SUV-UL ANULUI – RANGE ROVER EVOQUE
Mulţi au crezut că a produce lux pentru mase e o luptă în amonte, destinată din start eşecului. Pe urmă, însă, a apărut Evoque, şi totul s-a schimbat. Iar când tot acel lux accesibil vine în interiorul unui off-road-er capabil, avem toate ingredientele pentru SUV-ul anului 2011.
CEL MAI BUN INTERIOR – AUDI S8
În anul 2011 după Hristos, e greu să mai găseşti interioare de proastă calitate. Şi totuşi, interiorul lui Audi S8 reuşeşte să iasă în evidenţă prin ergonomie, design şi funcţionalitate cam în acelaşi mod în care s-ar remarca Monica Belucci la un concurs de Miss. OK, fetele sunt mişto, dar tu ştii unde te-ai duce…
CEA MAI INTELIGENTĂ MAŞINĂ COMPACTĂ – FORD FOCUS
Noul Ford Focus devine un fel de Clasa S în segmentul său, pentru că vine plin de tehnologie inteligentă – genul de dotări care pe Stig l-ar face să mănânce cretă de nervi, dar care pentru un şofer normal sunt mană cerească.
BREAK-UL ANULUI – FERRARI FF
Are trei uşi, sistem start/stop, o banchetă rabatabilă fracţional şi suficient spaţiu în portbagaj pentru o mică vacanţă. Totuşi, are şi un V12 de aproape 6,3 litri, cel mai mare motor montat vreodată într-un Ferrari. Da, concediul va fi scurt, dar va cuprinde toată Europa…
MAŞINA ANULUI DUPĂ RICHARD – BMW SERIA 1 M COUPE
Cea mai bună – şi mai scurtă – descriere a maşinii ăsteia este următoarea: „agitată”. Cu toate astea, reuşeşte să complimenteze şoferul, dându-i senzaţia că e un pilot mult mai bun decât este defapt, în timp ce încearcă să piardă cât mai puţini din cei 335 de cai putere pe mica suprafaţă de contact dintre asfalt şi anvelope.
CEL MAI FRUMOS COUPE CU PATRU UŞI – MERCEDES-BENZ CLS
CLS este maşina care stă într-un loc al ei, acolo lângă celelalte nişe pe care le-am văzut dezvoltate în ultimii zece ani, iar atâta vreme cât inginerii nu vor face nimic greşit, va rămâne singura alegere posibilă pentru cei care apreciază originalitatea designului.
CEL MAI BUN HOT HATCH – OPEL CORSA OPC NURBURGRING
Atacă un viraj drapta cu suficient curaj şi Corsa se agaţă cu destulă hotărâre pentru a-ţi dezlipi faţa de pe cap, până când orbita dreptă se suprapune peste ochiul stâng, gura e la jumătatea gâtului iar a respira devine un proces extrem de dificil.
SUPERCARUL ANULUI – LAMBORGHINI AVENTADOR
Este o adevărată forţă a naturii, cu cei 700 de cai ai săi, însă nu se va juca cu viaţa ta aşa cum făcea pe vremuri un Diablo. Nu interpreta asta ca pe o lipsă de caracter, ci ca pe o modificare a ADN-ului pe care orice specie o suferă pentru a se adapta noilor condiţii.
MAŞINA MICĂ A ANULUI – VOLKSWAGEN UP!
Să-l numeşti un mini-Golf ar însemna să-i faci un foarte mare deserviciu – e mult mai bun de atât. Are tone de spaţiu pentru pasageri într-un cadru cu 30 de centimetri mai scurt decât o Panda, cântăreşte mai puţin de o tonă. E cea mai isteaţă maşină mică de pe piaţă. E esenţă distilată de Volkswagen.
MAŞINA ECOLOGICĂ A ANULUI – OPEL AMPERA
Opel Ampera este aici ca un exemplu al unei tehnologii care a reuşit să se strecoare pe sub radarul oficial şi să câştige provocarea ecologismului prin discreţie. Cu alte cuvinte, mai uşor de înţeles (şi de scris, te asigur), Opel Ampera depăşeşte nivelul de hibrid obişnuit, aducând şi mai aproape ideea de automobil electric. Na, că nu mi-a ieşit.
CHILIPIRUL ANULUI – KIA PICANTO
Faptul că cei de la Kia fac maşini bune nu mai e de mult un secret pentru nimeni. Faptul că sunt şi relativ mai ieftine decât oferta concurenţei, din nou, n-ar trebui să vină ca o surpriză. Însă atunci când preţul scăzut reuşeşte să se îmbine atât de bine cu o calitate bună a execuţiei, e timpul pentru un premiu.
MAŞINA DE FAMILIE A ANULUI – CITROEN DS5
Acesta este, mai mult sau mai puţin, un premiu pentru curaj. Pentru curajul de a face ceva diferit, pentru că cea mai mare problemă actuală a lumii auto este lipsa de originalitate. Ei bine, DS5 o are din plin, iar ceea ce mai are este un sistem hibrid cu motor diesel, spaţiu pentru cinci adulţi şi un portbagaj pe măsură.
CEA MAI BUNĂ DECAPOTABILĂ – FERRARI 458 SPIDER
Puţine lucruri rele se pot spune despre Ferrari 458, şi chiar şi acelea sunt spuse la beţie. Posibilitatea de a îndepărta plafonul şi de a te bucura de trecerea aerului direct pe deasupra capului cu viteze de peste 250 km/h n-avea cum să îngroaşe lista, ci doar să necesite şi mai mult alcool.
PREMIUL PENTRU CEL MAI SPECTACULOS BURNOUT- GOOD YEAR
„Există mai multe moduri în care poţi face o listă cu cele mai bune maşini ale anului. Top Gear însă nu se ascunde după punctaje sau jurii, ci face pur şi simplu alegerile după sufletul maşinii. Prin urmare, fiecare dintre fiarele câştigătoare este acolo pentru că ne-a impresionat cu ceva. Pentru noi e o încântare să punem cap la cap lista la fiecare sfârşit de an, pentru că ne simţim ca în copilărie, când visăm la garajul nostru de vis. Iar pentru cititorii noştri ne dorim să fie un reper pentru momentele grele în care vor avea de ales”, a declarat Costin Giurgea, Publisher Top Gear.