» 15 birouri de arhitectura cer Primariei Capitalei realizarea de trasee pietonale si pentru biciclisti.
» Potentialul turistic al orasului va fi pus in evidenta pentru locuitori si straini.
Arhitectii de la 15 birouri de specialitate au realizat primul proiect de amploare care propune o schimbare a zonei centrale a Capitalei.
Autorii proiectului cer primariei sa aprobe realizarea unor trasee pietonale si pentru biciclisti, accesibile celor care doresc sa vada principalele valori culturale ale orasului.
"Camere urbane"
Proiectul TUB – TransCentral Urban Bucuresti propune un traseu alternativ pentru centrul orasului, separat de sistemul carosabil si implementabil prin folosirea infrastructurii existente. Initiativa arhitectilor porneste din necesitatea de a regandi spatiul public bucurestean, transformand zona centrala intr-un sistem de "camere urbane", accesibil atat pentru persoanele active, dornice de miscare, cat si pentru pensionari si copii.
La plimbare prin centru
Proiectul propune un itinerariu care pune in valoare potentialul turistic al orasului, pornind de la Piata Romana, spre Piata Amzei, Sala Palatului, Casa Poporului, Rahova-Uranus, Dealul Mitropoliei, Unirea, Universitate, Pictor Arthur Verona cu revenire la Piata Romana. "Acest proiect este unic pentru ca a reusit sa reuneasca 15 birouri de arhitectura spre a propune o interpretare implementabila a spatiului urban si pentru ca ofera o viziune unitara a zonei centrale care poate pune Bucurestiul pe harta lumii", a declarat Mario Kuibus, initiatorul proiectului TUB.
Proiect pe termen mediu
Initiatorii proiectului doresc ca Primaria municipiului Bucuresti sa se implice in realizarea traseelor pietonale si pentru biciclisti, mai ales ca in Capitala nu exista asa ceva. A fost amenajata o singura pista pentru biciclisti pe Bd. Regina Elisabeta, dar ea nu este functionala, fiind ocupata de masini parcate si de pietoni. In sectorul 3 se mai amenajeaza o pista pentru biciclisti in zona Parcului IOR, insa oferta pentru practicantii acestui sport se opreste aici. Arhitectii doresc sa se realizeze un parteneriat public-privat cu primaria, pe baza caruia sa se gaseasca si sursele de finantare pentru punerea in practica a proiectului.
SOLUTIE
» Pe strazile secundare
Pistele pentru pietoni si biciclisti vor fi realizate pe strazile secundare din zona centrala, pe un traseu separat de carosabil. Traseul cultural va include si viitoarea strada Uranus, care va porni de la Piata Victoriei si va ajunge la viitoarea Catedrala a Mantuirii Neamului.