Conducerea Institutului de Cercetări Eco-Muzeale (ICEM) din Tulcea speră ca anul viitor cele 22 de posturi deblocate recent de Consiliul Judeţean (CJ) să fie şi finanţate, astfel încât activitatea instituţiei să se poată desfăşura în condiţii mai bune.
Managerul general al ICEM, Cristina Dinu, a declarat ieri pentru AGERPRES că numărul total al angajaţilor instituţiei în prezent este de 75, cel optim fiind însă de circa 150, având în vedere complexitatea activităţii secţiilor din subordine. “Activităţile pe care le desfăşurăm sunt foarte diverse şi atunci şi prezenţa unui număr mai mare de angajaţi este în beneficiul nostru şi implicit al judeţului. Se ştie că numărul angajaţilor ICEM a scăzut foarte mult în ultimii ani, la aproape jumătate faţă de numărul angajaţilor de la înfiinţarea ICEM, iar efortul depus de salariaţi în unele cazuri s-a triplat, deoarece sunt multe posturi unice şi solicitările sunt foarte multe şi complexe”, a afirmat managerul general al ICEM.
După reducerea decisă de CJ în august 2010 cu 40 de posturi a schemei de personal a ICEM, deblocarea recentă aprobată de CJ a celor 22 de posturi pare să fie un balon de oxigen pentru instituţie, în condiţiile în care la trei situri arheologice care au în prezent paznici angajaţi cu jumătate de normă au fost înregistrate acte de vandalism. “Au fost înregistrate acte de vandalism la baza arheologică Halmyris, de la Murighiol, la cetatea Noviodunum au fost mai multe furturi din depozitele bazei arheologice şi ultima nenorocire a fost la Argamum”, a menţionat managerul general al ICEM.