Opera Națională București, o instituție percepută cam în cădere liberă o perioadă mare de timp, a început stagiunea în forță, cu o clădire renovată și, cel mai important pentru un astfel de așezământ de cultură, cu o sală cu acustică simțitor îmbunătățită. Iar acest lucru a putut fi constatat de melomani chiar din seara deschiderii în forță a stagiunii, cu premiera „La traviata”, în regia lui Paul Curran, un regizor cunoscut pentru montările sale în teatre din întreaga lume, un artist ce îmbină clasicul cu noile tendințe din regia de operă. „Una dintre cele mai atractive povești despre oameni scrisă vreodată”, după spusele lui Paul Curran, „La traviata” se montează pe scena Operei într-o viziune regizorală nouă care transpune povestea Parisului anilor 1700 în cel al anilor `50.
Cu un început care cu siguranță a fost pe gustul spectatorilor Operei, cu un program anunțat pentru această stagiune aș spune foarte ofertant, Opera București reînvie și ne îndeamnă să sperăm, aș spune chiar să fim convinși, că ajunge să fie cu adevărat o Operă Națională. Nu numai că în această stagiune ne vom putea bucura de premiere precum „La fille mal gardee”, „Falstaff”, „Triptic de balet”, „Manon Lescaut” și baletul „Giselle”, în regia unor artiști internaționali consacrați, dar Răzvan Dincă, directorul Operei, un foarte bun manager se pare, ne anunță și prezența unor invitați speciali pe această scenă, așa cum se întâmplă în marile Opere din lume.
„La traviata”, în această nouă estetică, a beneficiat de prestația foarte bună a sopranei Aurelia Florian, o Violetta Valery expresivă și în mare formă, secondată foarte bine de Ionuț Hotea, în rolul Alfredo Germont și Ionuț Pascu, Giorgio Germont.
Cred că acest nou început al Operei Naționale București poate fi debutul unei frumoase povești de dragoste între ea și melomanii bucureșteni.