30.1 C
București
duminică, 2 iunie 2024
AcasăSpecialNoul Citroen C4 dezvăluit oficial!

Noul Citroen C4 dezvăluit oficial!

Designul noului Citroen C4 este cel care merită lăudat în primul rând, marca franceză dovedind că ştie să-şi păstreze maşinile în avangardă fără a cădea însă în zona experimentelor discutabile. Calandrul este zona în care grila frontală de mari dimensiuni se află în echilibru cu noua identitate de marca Citroen – dublul chevron rotunjit şi 3D este continuat pe orizontală de două aripi către cele mai reuşite faruri din segment. Nervurile duble de pe capota bombata sunt continuate la rândul lor pe laterale cu o altă nervură, de data asta întreruptă, care dă un aspect dinamic maşinii privită din profil. În fine, spatele este curat, minimalist şi pune în evidenţă din nou proaspătul logo al mărcii. Cu siguranţă un candidat la premiile de design pentru acest an!

Noul Citroen C4 creşte lejer în dimensiuni, păstrându-şi însă formele compacte: 50 mm în plus la lungime (4330 mm), 20 mm în plus la lăţime (1790 mm) şi mai ales 30 mm la înălţime fac din noul C4 o maşină mai spaţioasă pentru pasageri. Acest lucru se va remarca în special la nivelul capului pasagerilor din spate, acolo unde vechea generaţie nu excela câtuşi de puţin. Remarcabil este şi portbagajul de 408 litri, enorm pentru un hatchback şi cu o formă cubică pretabilă la orice tip de bagaje familiale.

Printre noutăţile tehnologice aduse de noul C4 merită amintite versiunile micro-hibride e-HDi care au sub capotă un motor electric adăugat motorului diesel de 1.6 litri. Acestea vor folosi ultima generaţie a sistemului Start&Stop pentru a funcţiona doar pe motorul electric atunci când se staţionează la stop şi vor emana doar 109g/km CO2, urmând ca ulterior această valoare să ajungă chiar la 99g/km. Consumul de carburant va fi redus şi de anvelopele Michelin Energy Saver, iar noul C4 foloseşte în proporţie de 15% materiale ecologice, pentru a-şi reduce impactul asupra mediului.

Marca Citroen a decis să pună accentul şi pe dotări obişnuite în general în clasa medie (deşi majoritatea vor fi totuşi disponibile doar în opţiune, cu un preţ pe măsură): sistem de supraveghere a unghiului mort, pilot automat programabil, cutie de viteze pilotată, sistem de avertizare la ieşirea involuntară de pe banda de circulaţie (AFIL), asistenţă la demararea în pantă, frână de parcare electrică, proiectoare Xenon direcţionale, proiectoare de ceaţă cu iluminare statică laterală, scaune cu reglaj lombar electric şi funcţie de masaj pentru pasagerii din faţă, sistem audio cu sunet 3D etc. În plus, apare şi o dotare întâlnită de obicei în zona premium: serviciul Citroen eTouch, care include un sistem de apel de urgenţă localizat pentru intervenţii rapide în caz de necesitate, precum şi un carnet de service virtual şi un serviciu Eco Driving accesibil prin Internet.

Deşi nu au fost făcute publice detaliile cu privire la motorizări, ne putem aştepta la o creştere în putere cu circa 10% faţă de motorizările actuale, în condiţiile reducerii cilindreei şi a consumului de carburant. Aşteptăm Salonul Auto de la Paris din octombrie pentru mai multe detalii.

sursa: www.drive-test.ro

Cele mai citite

Israelienii îi cer lui Netanyahu să încheie un acord pentru eliberarea ostaticilor

Mii de israelieni au demonstrat sâmbătă la Tel Aviv pentru a cere guvernului condus de Benjamin Netanyahu să ajungă la un acord privind eliberarea...

Meniul la prânzul din familia Ceaușescu

Despre meniul familiei Ceaușescu s-au spus multe. Ba că era unul elitist, alcătuit din delicatese, ba dimpotrivă, că era unul simplu. În continuare...

Ministerul Finanțelor va împrumuta peste 6 miliarde de lei în luna iunie

Ministerul Finanţelor (MF) a planificat, în luna iunie 2024, împrumuturi de la băncile comerciale în valoare de 6,2 miliarde de lei, la care se...
Ultima oră
Pe aceeași temă