15 C
București
joi, 23 mai 2024
AcasăSpecialMaşina viitorului: hibridul Ampera de la Opel

Maşina viitorului: hibridul Ampera de la Opel

Ampera poate arată ca un prototip datorită aspectului său dinamic, aproape agresiv, însă vei fi surprins ce distractiv este să conduci un autovehicul electric. Modelul este foarte silenţios, oferă 40-80 km de funcţionare fără emisii şi autonomie extinsă de peste 500 km cu ajutorul generatorului integrat.

Ampera oferă spaţiul, confortul şi comoditatea pe care le doreşti de la un autovehicul modern cu cinci uşi, patru locuri şi un volum al portbagajului de peste 300 de litri. Standardele sale de înaltă siguranţă au fost confirmate de punctajul maxim de cinci stele obţinut în cadrul testelor Euro NCAP.

Ampera a fost înzestrat cu trenul de propulsie Voltec, deosebit de complex şi avansat. La nivel teoretic, avem o configuraţie hibridă în serie. În practică, vorbim de un vehicul care rulează doar cu energie electrică până rămâne fără baterii, după care porneşte un motor cu ardere internă pentru a furniza nivelul de energie electrică necesar deplasării.

Ampera are patru moduri de funcţionare – Normal, Sport, Mountain şi Hold. Funcţia primelor trei moduri este specificată în nume şi evidentă pentru toată lumea.

Cel din urmă mod este mai special, fiind destinat păstrării nivelului de încărcare al bateriei, necesar traversării unei secţiuni dintr-un oraş cu zone cu zero emisii de CO2.

Cum funcţionează? Motorul cu ardere internă încarcă bateria şi furnizează energie electrică pentru deplasare, iar acumulatorul îşi păstrează nivelul de încărcare necesar rulării cu zero emisii de carbon.

În ceea ce priveşte comportamentul rutier, Ampera se descurcă bine pentru masa sa în raport cu performanţele anunţate.

Motorul electric oferă 86 CP şi 370 Nm la apăsarea pedalei de acceleraţie, iar acest lucru se simte atunci când vorbim de reprize. Chiar şi aşa, Ampera nu este creat pentru viteze ameţitoare şi depăşiri în forţă.

Materialele de la interior au o calitate situată la un nivel între cel al lui Astra şi cel al lui Insignia, deşi multe componente îi aparţin doar lui Ampera. Printre acestea se numără cele două display-uri de 7 inch, consola centrală, anumite comenzi specifice şi aranjamentul scaunelor. Ampera oferă patru locuri individuale, separate de un tunel median.

Scaunele din faţă sunt confortabile, iar modelul poate găzdui pasageri destul de înalţi pe locurile din faţă.

Ampera este cel mai atractiv model ecologic de pe piaţă. În mod surprinzător, cei de la Opel au reuşit să-şi integreze o bună parte din limbajul de design pe acest model, afirmaţie valabilă şi pentru interior.

Preţul de achiziţie pentru Ampera este de 47.500 de euro cu TVA, sumă care pare destul de mare la prima vedere, mai ales pentru un automobil comparabil ca dimensiuni şi spaţiu cu unul compact.

Dacă ne uităm la concurenţă, Toyota Prius Plug-in Hybrid costă 43.900 de euro şi oferă o autonomie de cel mult 20 km, adică jumătate din minimul promis de Opel, ceea ce înseamnă per total un consum mai mare de benzină, potrivit ZF.ro.

De ce costă atât de mult? Datorită bateriei care reprezintă peste două treimi din valoarea maşinii. Tocmai datorită acestor costuri vânzările automobilelor electrice nu au cum să crească prea mult, chiar dacă acestea promit un cost de exploatare foarte mic comparativ cu automobilele pe benzină sau chiar diesel.

În acest context, alternativa o reprezintă hibridele cu încărcare la priză, cum este Prius Plug-in Hybrid sau Opel Ampera.

Ampera, modelul care l-am şi testat, probabil reprezintă o alternativă în ceea ce priveşte un automobil electric.

De ce? Pentru că acesta dispune, pe lângă motorul electric şi baterii, şi de un motor pe benzină de 1,4 litri şi 86 CP, pe post de generator.

Acesta, doar în cazuri excepţionale, cum ar fi rularea cu viteză ridicată pe distanţe
lungi, ar transmite puterea către cutia de viteze pentru a pune în mişcare automobilul, în restul timpului fiind doar un generator de curent pentru motorul electric.

În ceea ce priveşte eficienţa bateriilor, sistemul electric alături de baterie are o
garanţie de opt ani sau 160.000 km.

 

Cele mai citite

Panică la sediul Comitetului Național Republican din Washington: un pachet suspect care conținea două fiole de sânge a fost livrat în clădire

Sediul Comitetului Național Republican din Washington a fost evacuat pentru scurt timp miercuri după ce un pachet suspect care conținea două fiole de sânge...

Mai mult de 140 de persoane ale zborului Singapore Airlines în care o persoană a murit au aterizat în Singapore

Peste 140 de pasageri și membri ai echipajului zborului Singapore Airlines în care o persoană a murit în timpul unor turbulențe puternice, au ajuns,...

Atalanta Bergamo a învins-o pe Bayer Leverkusen cu scorul de 3-0 (2-0) în finala Europa League

Atalanta Bergamo a cucerit trofeul Europa League la fotbal, după ce a învins-o pe Bayer Leverkusen cu scorul de 3-0 (2-0), miercuri seara, pe...
Ultima oră
Pe aceeași temă