25.8 C
București
duminică, 26 mai 2024
AcasăSpecialDe ce sunt camionagiii împotriva ACTA

De ce sunt camionagiii împotriva ACTA

Adoptarea prevederilor ACTA la nivel naţional şi internaţional ar duce la înrăutăţirea mediului de afaceri, iar acest fapt ar avea o influenţă directă asupra transporturilor, a declarat luni, în cadrul unei conferinţe de presă, Teodor Agud, manager de proiect în cadrul Asociaţiei Române pentru Transporturi Rutiere Internaţionale (ARTRI), potrivit econtext.ro. Potrivit vorbitorilor, în pofida convingerilor larg răspândite, ACTA conţine doar un singur capitol referitor la produsele şi serviciile informatice, celelalte capitole fiind aplicabile întregului comerţ naţional, european sua internaţional.

„Potrivit unui studiu de impact pe care l-am realizat în ultima perioadă, multe dintre prevederile ACTA vor provoca schimbări în operaţiunile conexe transporturilor, iar acestea vor influenta si activitatea transportatorilor. Tocmai de aceea, reprezentanţii transportatorilor trebuie sa monitorizeze cu atenţie sancţiunile pe care legislaţia le prevede şi să militeze pentru aplicarea lor asupra celor implicaţi şi nu asupra transportatorilor. De asemenea, îi sfătuim pe membrii noştri să aplice prevederile legale valabile în acest moment, aşteptând clarificarea efectelor pe care ACTA le va produce după adoptarea ei în forma finală”, a spus Teodor Agud. Daniel Mazilu, secretar general al ARTRI, afirmă că numai patru din cele 52 de pagini ale ACTA fac referire la conţinutul de pe internet, restul paginilor vizând foarte multe activităţi din economia reală.


Prevederi evazive, dar dure

ARTRI consideră că prevederile ACTA sunt evazive, dar şi dure în acelaşi timp, şi că la transpunerea lor în legislaţiile naţionale ar putea avea loc abuzuri. Spre exemplu ACTA vorbeşte de mărfuri “suspecte”, iar oficialităţile ar putea reacţiona doar pe baza unor “suspiciuni”, spune avocatul Cătălin Georgescu.

Ţările europene, printre care şi România, au prevederi bine puse la punct referitoare la contrafaceri şi la comerţul cu astfel de produse. iar ACTA propune măsuri în afara cadrului existent, au spus oficialii ARTRI. Referindu-se la impactul direct asupra transportatorilor, Teodor Agud le-a recomandat acestora să refuze efectuarea de curse atunci când ştiu că mărfurile vizate sunt contrafăcute.

ARTRI cere instituţiilor transportatorilor europeni o mai mare atenţie şi o cercetare efectivă a efectelor ACTA, solitică europarlamentarilor români o abordare critică, iar autorităţilor să nu recurgă la o ratificare pripită a acestui acord.

Cele mai citite

Proiectul care vizează protejarea cotei unice de impozitare pentru următorii 10 ani, votat în Senat

O propunere legislativă, iniţiată de liberali, care vizează protejarea şi păstrarea cotei unice de impozitare în România pentru următorii zece ani, ajunge mâine pentru...

Gabriela Firea vrea să facă metrou până în orașul Voluntari, unde e primar soțul, Florentin Pandele

Gabriela Firea anunță că, dacă va fi din nou aleasă primar general al Capitalei, va prelungi metroul din București până în orașul Voluntari, unde...

Ilie Sârbu, socrul lui Victor Ponta, „zburat” din bordul administrativ de la Romsilva

Ilie Sârbu, socrul lui Victor Ponta, a primit recent un cadou neplăcut din partea ministrului PNL al Mediului, Apelor și Pădurilor, fiind ejectat...
Ultima oră
Pe aceeași temă