14.8 C
București
duminică, 19 mai 2024
AcasăSpecialCe emisiuni urmăresc români la televizor

Ce emisiuni urmăresc români la televizor

84% dintre români se uită zilnic la TV, cei mai mulți preferând canalele de știri și de filme și producțiile High Definition (HD), potrivit unui studiu al companiei de sateliți SES Astra România, informează Mediafax.

Studiul “Indexul consumului de televiziune în România”, care își propune să creioneze obiceiurile de consum și de servicii TV ale românilor, a fost prezentat de Mihai Ursoi, Country Manager al SES Astra România, Bulgaria și Republica Moldova, într-un eveniment organizat luni, la care au participat și Urszula Marzec, Regional Marketing Director al SES, și Cristina Kristov, Marketing Coordinator al SES Astra România.

Peste 84% dintre români se uită zilnic la TV, cei mai mulți dintre aceștia (54%) fiind persoane active, care au declarat că au un serviciu, în timp ce 23% sunt pensionari. În fiecare zi din timpul săptămânii, 60% dintre persoanele active se uită la televizor două-trei ore.

De asemenea, potrivit aceluiași studiu, românii consumă, în medie, 3,3 ore de conținut TV pe zi, în timpul săptămânii. În zilele de la sfârșitul săptămânii, consumul de televiziune crește la aproape 4 ore. Totodată, în jur de 7% dintre respondenți se uită la televizor peste 8 ore în fiecare zi (indiferent de zi), aceștia fiind cei mai avizi telespectatori. “Practic, noi, românii, suntem teledependenți”, a spus Mihai Ursoi.

Cei mai mulți români (40%) au două televizoare în gospodărie, 23% au un televizor în gospodărie, 21% au trei televizoare, în timp ce 2% dintre români au șase sau mai multe televizoare în gospodărie.

“Sunt gospodării în România care au peste șase televizoare în gospodărie, deci suntem mari consumatori de TV, de televiziune liniară. Dar nu numai televiziunea liniară, clasică, este cea care ne interesează, ne interesează și OTT (Over-the-top, n.r.)”, a explicat Mihai Ursoi.

Conform studiului citat, telespectatorii români preferă să se uite la televizor împreună cu soțul/ soția (40%), cu copiii (19%), cu mama (7%), cu tata (3%).

Cei mai mulți dintre români se uită la canale de știri (78%), filme (57%), muzică (43%) și programe de audiență generală/ divertisment (41%).

Topul preferințelor românilor în materie de televiziuni este condus de Pro TV (21% dintre cei chestionați spunând că preferă acest post), urmat de Kanal D (12%) și Antena 1 (10%).

Totodată, potrivit aceluiași studiu, unul din patru români preferă producțiile High Definition (HD). Astfel, un sfert (24%) dintre românii participanți la studiu au declarat că își doresc să urmărească emisiunea/ filmul sau programul preferat la calitate HD. Procentul ajunge la aproape 50% în cazul românilor cu venituri mari.

Calitatea imaginii și experiența oferită de vizionarea unui program HD sunt importante pentru alegerile viitoare: un nou furnizor de servicii TV și/ sau un nou televizor. Aproape 60% dintre respondenți consideră important formatul HD în eventualitatea alegerii unui nou furnizor de servicii TV, dar și cumpărării unui nou televizor. În ceea ce privește genul conținutului preferat a fi recepționat în HD, pe primul loc sunt menționate filmele, urmate de știri, documentare și sport.

Puși să aleagă între facilități care ar cântări în schimbarea furnizorului de TV, respondenții au indicat simplitatea în utilizare drept cea mai importantă caracteristică. Aproape 30% dintre ei spun că și-ar schimba furnizorul cu unul care le-ar oferi o soluție tehnică ce ar elimina cea de-a doua telecomandă. La fel de importantă (33%) este oferta OTT (HBO GO, Video on Demand, Pay per View) a viitorului operator. 33% dintre fanii producțiilor HD s-au declarat interesați de o eventuală ofertă OTT care să-i facă să-și schimbe furnizorul de televiziune.

“Televiziunea la calitate High Definition, noile tehnologii și facilități de recepție oferite telespectatorilor sunt elemente care, în viitorul apropiat, vor fi cheie atunci când vine vorba de alegerea unui furnizor sau altul. Investițiile în calitatea tehnică a conținutului vor urma doar un trend ascendent, pentru că nicio televiziune nu poate să nu țină cont de preferințele propriilor telespectatori. Acum cinci ani, programele produse în HD erau puține, dar sportul și programe gen ‘nature’ au impulsionat atât publicul, prin calitatea imaginii și a culorilor, cât și producătorii de conținut și de echipamente. În viitorul apropiat, ne putem aștepta ca și mai multe televiziuni, atât locale, cât și internaționale, să își mute producțiile SD spre HD, fidelizându-și astfel telespectatorii”, a mai spus Mihai Ursoi.

Pe de altă parte, potrivit studiului, în România, principalul criteriu de alegere al clienților de servicii TV atât în ceea ce privește tipul de conexiune, dar și furnizorul, este practic lipsa de opțiuni. Cea mai mare parte dintre respondenții studiului (26%) au declarat că au avut o singură opțiune de alegere pentru furnizorul de servicii și/ sau tipul de conexiune. Conform datelor furnizate de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), există aproape 7 milioane de gospodării care recepționează servicii TV. Aproape două treimi se conectează prin cablu, iar jucătorii principali ai pieței de distribuție TV sunt, în ordine, RDS&RCS, Telekom și UPC.

De asemenea, o treime dintre români au spus că au avut o singură variantă atunci când au ales furnizorul de servicii TV. Acesta este cel mai frecvent răspuns la întrebarea “De ce ați ales acest furnizor?”.

Pe de altă parte, calitatea serviciului oferit ocupă locul al doilea între motivele alegerii unui furnizor de către români, fiind indicat de 15% dintre intervievați. Prețul pentru serviciile TV vine abia pe locul al treilea ca importanță, menționat de aproape 14% dintre respondenți. În ordinea importanței pentru consumator urmează împachetarea serviciilor telecom (TV, internet, telefonie) la un preț cât mai mic, timpul scurt de instalare și faptul că au fost contactați de o persoană de la serviciul vânzări.

Aceeași situație este întâlnită și când vine vorba despre tipul conexiunii ales. Cei mai mulți români (26%) au spus că au ales un anumit tip de conexiune deoarece acela era singurul disponibil în zona în care locuiesc. Celelalte criterii pe baza cărora au făcut alegerile sunt, în ordine, oferirea unei calități mai bune a serviciului (16%), prețul mai mic (12%), un număr mai mare de canale TV (10%).

Mihai Ursoi a precizat că i s-a părut foarte mare procentul oamenilor care cred că au o singură opțiune de alegere pentru furnizorul de servicii TV. “În România, avem un pic de-a face cu o lipsă de cunoaștere a publicului în ceea ce privește tehnologia de transmitere a semnalului TV (…) Tehnologia asta de înaltă definiție este disponibilă în întreaga țară. Și, totuși, 26% din oameni nu știu de treaba asta (…) Noi suntem promotori ai televiziunii HD și încercăm să promovăm această tehnologie, pentru că există o mare diferență între Standard Definition și High Definition. Am observat că lumea preferă să vadă și știrile în format de înaltă definiție, chiar dacă te-ai gândi că acesta este ultimul fel de program care ar face o mare diferență (în HD, comparativ cu SD, n.r.)”, a explicat Mihai Ursoi. El a mai spus că, în general, la țară, “nu prea se știe diferența între SD și HD”. De asemenea, la țară continuă să fie folosite multe televizoare cu tub, iar televizoarele vechi sunt înlocuite cu unele mai puțin vechi și nu cu unele de ultimă generație.

Studiul “Indexul consumului de televiziune în România” a fost realizat de Mercury Research pentru SES Astra România în luna iunie 2015, pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 400 de persoane (66% din mediul urban și 33% din rural), cu vârste de peste 18 ani, utilizatori de servicii de televiziune. Marja de eroare a studiului este +/- 5%.

Compania SES, al cărei sediul central se află în Luxemburg, are o flotă de peste 50 de sateliți geostaționari, folosiţi pentru difuzarea a numeroase platforme de satelit (DTH), între care şi Orange TV din România. De asemenea, printre clienții din România ai SES se numără televiziunile operate de grupul Central European Media Enterprises (Pro TV, Pro Cinema, Acasă, Acasă Gold, Sport.ro și MTV), televiziunile locale VTV din Râmnicu-Vâlcea și Est TV Piatra-Neamț, dar și Societatea Națională de Radiocomunicații – Radiocom și posturile Radio România Actualități și Radio România Cultural.

 

Cele mai citite

Clotilde Armand și-a lansat o carte în care descrie lupta “nevăzută” din Primăria Sectorului 1

Clotilde Armand, primarul Sectorului 1 și candidată la cel de-al doilea mandat, și-a lansat o carte pe care a intitulat-o "Din primărie. Partea nevăzută". O...

Rusia – Ucraina, ziua 816. Președintele Bulgariei, filo-rus, susține că Rusia nu poate fi învinsă

Președintele Bulgariei, Rumen Radev, cunoscut pentru opiniile sale favorabile Rusiei, a declarat că victoria Ucrainei în actualul război contra Rusiei este "imposibilă". Șeful statului bulgar...

Gabriela Firea promite aeroportul București Sud

Gabriela Firea, candidatul PSD la funcția de primar general al Capitalei, promite că va construi aeroportul București Sud, în cazul în care va fi...
Ultima oră
Pe aceeași temă