24.9 C
București
marți, 5 iulie 2022
AcasăSocialEducațieCriză de directori de școli

Criză de directori de școli

Și după cel de-al doilea concurs pentru funcțiile de director și director adjunct din școli, desfășurat în mandatul de ministru al lui Sorin Cîmpeanu, tot au rămas peste 1.700 de posturi neocupate.

Potrivit datelor obținute de cotidianul național „România liberă” de la Ministerul Educației (ME), din cele 3.425 de funcții vacante pentru etapa a doua a concursului de ocupare a funcțiilor de conducere din unitățile de învățământ preuniversitar de stat (2.287 directori și 1.138 directori adjuncți) au fost ocupate 1.705 (1.162 directori și 543 directori adjuncți).

Ministerul de resort ne-a mai precizat că pentru etapele următoare sunt vacante 1.719 funcții de conducere ale unităților de învățământ preuniversitar de stat (1.125 directori și 594 directori adjuncți), dintr-un total de peste 8.500 de posturi vacante inițial.

Indemnizațiile directorilor de școli

Conform Ordinului Ministrului Educației 4.865 din 2011, directorii de școli sunt degrevați parțial de orele de predare la clasă.

Un profesor director de liceu sau școală poate primi, în funcție de numărul de clase ale unității, o indemnizație de conducere cuprinsă între 15 și 35% din salariul de bază.

Un director adjunct poate primi o indemnizație de maximum 25% din salariu.

Un învățător sau o educatoare director de școală sau grădiniță primește o indemnizație de conducere ce poate reprezenta între 5 și 20% din salariu.

Recent, într-o dezbatere privind directorii de școli din viitor, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, susținea că e nevoie de salarii mai mari pentru funcțiile de conducere ale unităților de învățământ.

„Salarizarea este un puternic factor de motivație, nu trebuie să negăm acest lucru. Atâta vreme cât există posibilitatea de a obține un salariu mai mare ca simplu profesor, fără să asumi responsabilitatea leadershipului unei școli, unii dintre cei mai buni nu sunt motivați pentru a candida, pentru a ocupa aceste posturi de director. Pe de altă parte directorul unei școli este extrem de important, este cel care trebuie să fie motorul dezvoltării acele școli. Dar nu întotdeauna cei care sunt profesori foarte buni, de matematică, de fizică, de chimie, de filozofie și de ce vreți dumneavoastră, au și abilități manageriale. De aceea, și în urma unor întâlniri, ultima avut loc chiar luni cu Asociația Municipiilor din România, cu primarii municipiilor din România, am fost de acord și vom propune la nivelul proiectului unei noi legi a educației din învățământul preuniversitar instituirea funcției de director administrativ”, a declarat Cîmpeanu.

Ministrul a mai subliniat că: „În educație nu vor fi rezolvate până când resursele nu vor fi suficiente. Pe mai multe planuri. Dacă ne raportăm la planul salarizării, consider că salariul unui profesor debutant ar trebui să fie 25% din salariul maxim din grilă. Plecând de la această bază ar trebui reașezate toate salariile, în așa fel încât și directorii să aibă un salariu motivant”.

Citește și:

Mai mulți bani pentru cei care se plictisesc la muncă

Urmărește România Liberă pe  Facebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă