Aeroportul Internațional Henri Coandă (OTP – cod IATA şi LROP – cod ICAO ) este cel mai mare aeroport din România și unul dintre cele două aeroporturi importante din București , celălalt fiind este Aeroportul Internațional Aurel Vlaicu din cartierul Băneasa. Aeroportul Henri Coandă este situat în afara oraşului Bucureștiului, în Otopeni. În anul 2014, Aeroportul Henri Coandă a fost tranzitat de aproape 8,5 milioane de pasageri.
În timpul celui de Al Doilea Război Mondial, aeroportul Otopeni a fost o bază pentru Al Treilea Reich al lui Hitler. Înainte de 1965, doar Aeroportul Băneasa oferea zboruri comerciale. Creșterea traficului aerian, asigurat până atunci în exclusivitate de aeroportul Băneasa, a impus construirea unui nou aeroport. Procesul de transformare a bazei aeriene militare Otopeni în Aeroportul Internațional București-Otopeni primește undă verde. Lucrările au vizat, în principal, modernizarea pistei existente astfel încât să permită aterizarea aeronavelor de mare capacitate, prelungirea pistei până la 3500 de metri care depășea la acea dată pista aeroportului Paris-Orly. În programul de modernizări a fost inclus și un nou terminal de pasageri, atât pentru zboruri interne, cât și pentru zboruri externe.
Modernizarile au continuat prin construirea şi a unui salon oficial pentru vip-uri, odată cu vizita în România a preşedintelui american, Richard Nixon, din luna august a anului 1969. În anul 1986 a fost inaugurata a doua pista, cu o lungime tot de 3500 de metri şi a fost implementat un nou sistem de balizaj. Capacitatea de prelucrare a ajuns la 35–40 de aeronave pe ora. În 1992 Aeroportul Otopeni a devenit un membru cu drepturi depline al Consiliului Aeroportuar Internaţional.
VEZI ŞI: GALERIE FOTO. PREMIERĂ. Primul Boeing 787 Dreamliner a aterizat pe aeroportul Henri Coandă
Aeroportul Bucureşti Otopeni este unul dintre cele mai moderne din Europa de Est şi înca este în proces de dezvoltare. Aeroportul Henri Coandă este compus din două corpuri principale de cladiri numite „terminale„, unul pentru plecari şi altul pentru sosiri. În martie 2011, în urma unei investiţii de 70 de milioane de euro, s-a extins corpul finger, cunoscută acum sub numele de „Vioara de la Otopeni” şi s-a mărit numărul porţilor de îmbarcare. Din februarie 2010 aeroportul este administrat de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, care administreaza şi Aeroportul Baneasa.
</p><p>video: <strong>youtube.com</strong></p>
video: youtube.com
(sursa: wikipedia.org & bucharestairports.ro)