Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

5 activități de mindfulness pe care le poți face dimineața

Modul în care ne petrecem dimineaţa poate avea un impact asupra întregii zile, deoarece mintea noastră a primit restart, iar în funcție de atitudinea noastră putem realiza lucruri mărețe sau o putem transforma într-o zi banală.

Share

Elena Marinescu 0 comentarii

Actualizat: 20.04.2019 - 13:11

În opinia renumitului specialist în mindfulness Dana Predu (foto), felul în care tratăm dimineața ne influențează major pe tot parcursul zilei, iar dacă vom lua în serios orice dimineață, atitudinea noastră proactivă va intra în rutina noastră și, fără să ne dăm seama, vom ajunge să facem progrese atât în viața noastră profesională, cât și în cea personală.

 

1. Sărbătoreşte că eşti în viaţă! Primul lucru pe care îl fac atunci când deschid ochii dimineaţa este acela de a spune „Mulţumesc“. Eşti norocosul care s-a trezit şi are în faţa lui o nouă zi în care poate face ceea ce îşi doreşte pentru el şi pentru cei din jurul său. Mulţumeşte sincer Universului pentru o nouă zi.

 

2. Acordă atenţie sunetelor! Avem opţiunea de a ne seta alarma la ceas/telefon aşa cum ne dorim. Poţi alege o alarmă cu tonuri blânde, muzică liniştitoare, poate sunete de clopot, muzică zen sau poate tonuri care te motivează să te ridici din pat. Organismul tău va începe ziua echilibrat, pe un ton liniștitor. În acelaşi timp poţi să adaugi alarmei şi un mesaj reprezentativ pentru tine. Spre exemplu, mesajul meu de dimineața este: „Viaţa mea este plină de prosperitate“.

 

3. Hidratează-te! Corpul tău are nevoie de apă. Dimineaţa este un moment perfect pentru hidratare. Înainte de a consuma cafea sau ceai, îţi propun să bei un pahar cu apă la temperatura camerei. Poţi adăuga în paharul de apă şi zeama de la o jumătate de lămâie. Te vei hidrata şi corpul va fi pregătit pentru o nouă zi.

 

4. Observă mediul înconjurător! Suntem conectaţi cu tot ceea ce este în jurul nostru. Îţi propun ca înainte de a deschide e-mail-ul, mesageria sau aplicaţiile de socializare, îndreaptă-ţi privirea către natură. Eu obişnuiesc să deschid geamul larg, şi pentru câteva minute observ tot ce este în jurul meu: culori, mirosuri, mişcare şi energie. Uită-te pe cer, priveşte un copac, ascultă ciripitul păsărilor etc. Apoi mergi mai departe cu activităţile din ziua respectivă.

 

5. Vizualizează-ţi ziua! Un exerciţiu pe care-l fac zilnic în prima parte a dimineţii este cel de vizualizare. Pentru câteva secunde îmi imaginez cum vreau să fie ziua mea. Vizualizez persoanele pe care le voi întâlni, vesele și binevoitoare, simt energii pozitive, întâlniri care se petrec aşa cum îmi doresc. În funcţie de agenda pe care o ai în ziua respectivă, îndrăzneşte, desenează-ţi ziua perfectă, vizualizează mindful. Eu am şi o mantră personală pe care o repet în fiecare zi: „Cu mulţumiri şi laude aşez înaintea mea în această zi, bucuria şi prosperitatea Universului.
Fie ca Universul să-mi ofere tot ce am nevoie în această zi.   

 

Mindfulness

Arie curriculară în Occident

Majoritatea şcolilor şi grădiniţelor din Statele Unite ale Americii şi alte ţări europene, între care Marea Britanie, au inclus în programa lor orele şi cursurile de mindfulness. Una dintre puţinele şcoli cu astfel de predare este chiar în Bucureşti, fiind fondată de profesorul Richard Joannides.

 

Tehnică de meditație

Triada mental-fizic-emoţional

În ultimii ani, termenul mindfulness este tot mai folosit în cărţile de psihologie şi de self-help. Conceptul derivă din tehnicile budiste de meditaţie şi a fost introdus în lumea occidentală de Jon Kabat-Zinn, un psihoterapeut care spune că meditaţia îi ajută pe oameni să scape de stres, anxietate, şi ameliorează diferite boli. Mindfulness reprezintă o stare de prezenţă, de conştientizare, de atenţie nemijlocită, acum şi aici, fiind considerată o tehnică modernă de meditaţie. Studiile au relevat impactul său pozitiv asupra sănătăţii, prin reducerea stresului, şi, implicit, a incidenţei bolilor provocate de acesta. Potrivit specialiştilor, starea de mindfulness s-a dovedit a fi baza capacității noastre de relaxare, creativitate și concentrare, fiind un instrument eficient pentru o igienă mentală și emoțională zilnică.

Comentarii

loading...