Reges Online devine obligatoriu: Noul sistem de evidență a salariaților, reguli stricte pentru angajatori și termene clare

0
557

Cei care nu s-au înregistrat în vechiul sistem Revisal până la 31 martie 2025, trebuie să adopte exclusiv noul sistem informatic

Un nou pas în digitalizarea relațiilor de muncă: Ordinul nr. 1107/2025, care reglementează accesul și utilizarea platformei Reges Online, versiunea modernizată a Registrului general de evidență a salariaților, a fost publicat în Monitorul Oficial, în data de 9 mai. Actul normativ stabilește procedura prin care angajatorii și instituțiile pot gestiona electronic contractele de muncă, de la încheiere până la încetare.

Potrivit noilor reglementări, toate categoriile de angajatori, fie că sunt entități private, instituții publice, organizații internaționale sau reprezentanțe străine cu personal român, sunt obligate să utilizeze Reges Online pentru completarea, transmiterea și consultarea datelor privind relațiile de muncă. Cei care nu s-au înregistrat în vechiul sistem Revisal, până la 31 martie 2025, trebuie să adopte exclusiv noul sistem informatic.

Ordinul prevede că unitățile fără personalitate juridică (precum sucursalele sau punctele de lucru) pot gestiona propriile contracte în Registru, cu condiția să primească delegare formală pentru acest lucru. Mai mult, angajatorii au libertatea de a desemna unul sau mai mulți salariați pentru gestionarea datelor sau pot contracta firme specializate, cu respectarea cerințelor privind protecția datelor cu caracter personal.

Pentru prestatorii contractați, angajatorii trebuie să introducă în Registru, prin funcționalitatea „Delegare”, date precise privind identitatea acestora, data și durata contractului de servicii, precum și data încetării colaborării. Aceste informații trebuie transmise în termen de maximum trei zile lucrătoare, de la momentul încheierii sau încetării contractului.

Angajatorii pot accesa Reges Online prin trei modalități: cu identitate digitală emisă de Autoritatea pentru Digitalizarea României prin RoeID, cu certificat digital calificat conform Legii 214/2024, sau, temporar, prin solicitare aprobată de inspectoratul teritorial de muncă, valabilă cel mult 30 de zile.

Procesul de autorizare a accesului diferă în funcție de statutul angajatorului și de calitatea persoanei desemnate să opereze în sistem. De exemplu, în cazul firmelor înregistrate la Registrul Comerțului, sistemul face verificarea automat, pe baza datelor RECOM. În alte situații, este necesară încărcarea online a documentelor relevante (acte constitutive, certificate fiscale, împuterniciri notariale), toate semnate digital, pentru a fi validate.

Toți angajatorii trebuie să solicite accesul în Reges Online până la data de 30 septembrie 2025, termen calculat în raport cu intrarea în vigoare a HG nr. 295/2025. Până atunci, aceștia trebuie să înregistreze în noul sistem, toate informațiile aferente contractelor de muncă active, în special acele elemente care nu sunt deja reflectate în vechiul sistem.

De menționat că, începând cu data de 9 mai, au fost suspendate definitiv operațiunile de generare de noi conturi și parole pentru aplicația Revisal, precum și serviciile de recuperare a bazei de date aferente acesteia. De acum înainte, toate operațiunile se desfășoară exclusiv prin Reges Online, iar angajatorii care încă transmit fișiere prin Revisal, o mai pot face doar până la data înregistrării în noua platformă, cu limita maximă de 30 septembrie 2025.

Noua procedură marchează o schimbare importantă în gestionarea electronică a relațiilor de muncă din România, cu obiectivul declarat de a crește transparența, eficiența și siguranța în administrarea datelor despre angajați.

Urmărește România Liberă pe Google NewsLinkedinTwitterFacebook și Youtube