16.3 C
București
duminică, 19 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăPonta: Dacă CSAT nu avizează privatizarea CFR Marfă, nu facem privatizarea

Ponta: Dacă CSAT nu avizează privatizarea CFR Marfă, nu facem privatizarea

Premierul Victor Ponta a declarat, joi, la Sibiu, că “dacă CSAT nu avizează privatizarea CFR Marfă” aceasta nu va fi făcută, transmite Mediafax.

Premierul a fost întrebat, joi, la sosirea la Sibiu, de ce a cerut avizarea privarizării CFR Marfă de către CSAT, deşi acest consiliu nu are atribuţii în acest sens. Victor Ponta a răspuns: “Am şi eu lipsurile mele. Dacă nu are competenţă (CSAT – n.r), de ce a avut de trei ori până acum?”.

Întrebat dacă va convoca el CSAT, premierul a negat şi a susţinut că va lăsa acest lucru în seama şefului statului.

“O să-l convoace preşedintele. Nu vreau să uzurp vreuna din atribuţiile domniei sale. Dacă nu are competenţă CSAT-ul, dacă a avizat de trei ori până acum, înseamnă că de trei ori a acţionat ilegal. Dacă chiar nu are preşedintele nicio atribuţie despre CFR atunci, aşa pe româneşte, să tacă din gură. Dacă are şi dacă ştie ceva, e cel mai bun cadru, cadrul oficial, instituţional să ne spună, să nu ne lase să facem vreo greşeală, Doamne fereşte”, a mai declarat Victor Ponta.

Premierul a precizat că “dacă CSAT nu va aviza privatizarea CFR Marfă, nu facem privatizarea”, planul B fiind management privat.

“Planul B este management privat, restructurarea companiei şi încercarea de a o aduce acolo unde era în 2008, adică pe profit, înainte să fie fraudată de PDL”, a mai declarat premierul.

Citeşte şi Fenechiu: E importantă convocarea CSAT în cazul privatizării CFR Marfă

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, că firma care a câştigat licitaţia pentru a cumpăra CFR Marfă nu are banii necesari pentru a plăti suma convenită şi caută bani “pe la bănci”, el întrebând de unde va mai avea compania bani de investiţii pentru modernizarea CFR Marfă.

Şeful statului a precizat că privatizarea cu investitor strategic a CFR Marfă a fost stabilită în CSAT.

“Dacă în momentul de faţă investitorul împrumută bani ca să poată plăti compania şi nu îi găseşte – în momentul de faţă nu sunt prea multe bănci dispuse să finanţeze – de unde o să găsească bani pentru modernizarea companiei? Are nevoie de locomotive moderne, de vagoane modernizate, de depouri modernizate, de multe altele”, a arătat Traian Băsescu.

El a mai spus că Grupul Feroviar Român – GFR, câştigătorul licitaţiei pentru CFR Marfă, are propriile credite şi trebuie să împrumute “circa 200 de milioane să plătească noua companie”, nefiind prea multe bănci dispuse să finanţeze această sumă.

Purtătorul de cuvânt al şefului statului, Bogdan Oprea, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, că CSAT nu poate aviza contracte de privatizare, iar premierul Victor Ponta nu cunoaşte obiectul de activitate al Consiliului şi încearcă să fugă de responsabilitate în privinţa privatizării CFR Marfă.

Citeşte şi Guvernul aşteaptă o decizie a CSAT pentru CFR Marfă: Oprea nu are drept legal să se exprime

Potrivit acestuia, obligaţia legală privind contractul de privatizare a unui pachet de acţiuni al companiei CFR Marfă SA revine exclusiv Guvernului României şi Comitetului de Privatizare a CFR Marfă din cadrul Ministerului Transporturilor.

Ulterior, purtătorul de cuvânt al Executivului, Andrei Zaharescu, a declarat că Guvernul aşteaptă o decizie în prima şedinţă a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării legat de CFR Marfă, purtatorul de cuvânt al Preşedinţiei neavând dreptul legal să exprime poziţii în numele CSAT din a cărui componenţă nu face parte.

Contractul de vânzare a companiei CFR Marfă va fi semnat doar după şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), probabil în luna septembrie, iar procedura de privatizare va fi finalizată în termen de 60 zile, a declarat premierul Victor Ponta.

El a insistat că acest contract va fi semnat doar după avizul CSAT şi când jurnaliştii au atenţionat că, potrivit caietului de sarcini, documentul ar trebui semnat după cinci zile de la aprobarea Guvernului.

Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă a fost aprobat de Guvern, în şedinţa de miercuri.

Citeşte şi Unde duce ping-pongul dintre Ponta şi Băsescu. Statul va vedea banii pe CFR Marfă abia ANUL VIITOR

“Dacă CSAT se opune, contractul nu va fi semnat deloc (…) În baza strategiei avizată de CSAT a fost aprobată o hotărâre de guvern. Dacă spuneţi că nu e în atribuţia preşedintelui (avizarea contractului de privatizare aprobat de Guvern – n.r.), atunci ar trebui să tacă din gură. Dacă tot vorbeşte, să-i dăm atribuţii”, a spus Ponta.

El a susţinut că Guvernul ar fi transmis CSAT contractul de privatizare CFR Marfă chiar dacă preşedintele Băsescu nu s-ar fi pronunţat, luni, pe această temă.

“Ne-a întărit convingerea. Când preşedintele ştie nişte lucruri pe care noi ceilalţi nu le ştim, e bine să-l consultăm, ca să nu ne lase să greşim. Un preşedinte serios şi responsabil cu ţara sa nu aşteaptă la cotitură să greşească Guvernul şi după aia să iasă. Cred că ne informează şi singurul for în care ne întâlnim în mod oficial este CSAT-ul”, a afirmat Ponta.

Premierul a precizat totodată că nu a discutat cu preşedintele despre trimiterea contractului la CSAT.

Cele mai citite

Premierul slovac, Robert Fico, este stabil, dar în stare gravă

Premierul slovac, Robert Fico, împușcat acum trei zile, este în continuare în stare gravă, potrivit stirileprotv.ro. Oficialul a fost operat, din nou, vineri. Între timp,...

Ciolacul, expus la Antipa, de Noaptea Muzeelor

Ilustrație: Marian Avramescu Iubitorii de cultură vor avea parte de ceva cu totul special, astăzi, de Noaptea Muzeelor, la Antipa. Muzeul Național de Istorie Naturală...

VIDEO. Andreea Marin a dezvăluit secretul prin care își ține soțule aproape: “Construim în continuare”

Andreea Marin și Adrian Brâncoveanu alcătuiesc unul dintre cele mai discrete cupluri din showbiz-ul românesc, evitând expunerea excesivă în mediul public și preferând să-și...
Ultima oră
Pe aceeași temă