Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto Arhiva

Vânzările din comerţul clasic au scăzut drastic în ianuarie, dar au crescut livrările online

Vânzările din comerţul cu amănuntul în magazinele clasice au scăzut per ansamblu cu 25,3% în ianuarie 2018 faţă de decembrie 2017, dar în comerţul online livrările au crescut cu 0,8%, reiese din datele comunicate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Share

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 05.03.2018 - 15:00

Faţă de ianuarie 2017, comerţul clasic a crescut în ianuarie 2018 cu 11,1%, iar cel online - cu 65,4%.

„Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2018, comparativ cu luna precedentă, a scăzut pe ansamblu cu 25,3%, ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-29,5%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-24,7%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-17,7%)”, se arată într-un comunicat al INS.

În funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna ianuarie 2018, comparativ cu luna precedentă, afacerile din comerţul cu amănuntul au scăzut pe ansamblu cu 0,9%, ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-1,8%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-1,2%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-0,1%).

În schimb, comparativ cu ianuarie 2017, comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 11,1% în ianuarie 2018, ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+16,7%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+8,0%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,5%).

INS mai precizează, în comunicat, că începând cu publicarea datelor pentru luna de referinţă ianuarie 2018, anul de bază utilizat în calculul indicilor, pentru toţi indicatorii pe termen scurt a fost modificat din 2010 în 2015. „Schimbarea anului de bază presupune şi actualizarea sistemului de ponderare, pentru a reflecta modificările structurale intervenite în activităţile din economia naţională. Aceste modificări au determinat recalcularea şi revizuirea corespunzătoare a seriilor de date publicate anterior.

În terminologia INS, cifra de afaceri reprezintă veniturile totale înregistrate de către întreprindere în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta. Cifra de afaceri nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe.

Comentarii

loading...