Sezonul reducerilor de iarnă începe oficial pe 15 ianuarie și ține până pe 15 martie. Astfel că în această perioadă, majoritatea produselor de iarnă pot fi cumpărate la prețuri reduse.
Reduceri de până la 70%
Pandemia încurcă planurile retailerilor care vând fizic în mall din cauza obligativității certificatului verde, însă vânzările sunt din ce în mai dezvoltate și online.
Deja în multe centre comerciale au apărut primele reduceri de iarnă, însă aici cei de la protecția Consumatorilor și InfoCons ne sfătuiesc să fim atenți dacă este vorba despre reduceri reale sau doar amăgiri.
Sfaturi de la InfoCons
1. Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absoluta sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile ‘preț nou’, ‘preț vechi’ lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus.
2. Consumatorii trebuie sa știe că orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip, trebuie să fie însoțita sau precedata de publicitate și anunțată sub denumirea ei (‘soldare/soldari/solduri’, “lichidare”, “promoții” etc), însoțită de data de debut și de durata acesteia;
3. În cazul in care oferta este deja in derulare, trebuie să fiți informați cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabila numai “în limita stocului disponibil”;
4. La achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2”, trebuie sa verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe in mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional.
Totodată, clienții sunt sfătuți ca în momentul cumpărării, să verifice dacă oferta mai este valabilă si dacă reducerea de preturi anunțată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, daca prețul afișat este cel facturat).
În mediul online, cei care vor să verifice evoluția prețului unui produs au la dispoziție mai multe aplicații sau extensii printre care și pricy.
Citiți România Liberă și pe Google News!