22.5 C
București
joi, 30 mai 2024
AcasăAlegeri 2016Credibilitatea, importantă în networking

Credibilitatea, importantă în networking

Î.Lucrez într-un domeniu în care networkingul şi interacţiunea cu multe persoane sunt vitale pentru a avea succes. În urma unei discuţii cu nişte colegi de departament, am ajuns la concluzia că este extrem de important să ai credibilitate profesională pe piaţă, pentru a putea avea contacte de lungă durată cu partenerii şi să nu fie greu să intri în legătură cu alţii noi. Ce sfaturi recomandaţi unei persoane care doreşte să-şi dezvolte această credibilitate? Cum să acţioneze pentru a avea succes mizând pe un comportament de profesionist?

R.În ultima vreme, conceptul de networking este vehiculat tot mai mult în piaţă, iar nevoia de a interacţiona şi de a dezvolta un sistem de networking este tot mai des auzită atât în rândul antreprenorilor, cât şi în rândul angajaţilor.

Modul în care fiecare acţionează pentru a-şi construi un sistem de relaţii în plan profesional este, fireşte, în strânsă legătură cu obiectivele pe care le urmăreşte. Dacă atunci când vorbim despre networking ne gândim la dezvoltarea unui sistem de relaţii în afara organizaţiei în care lucrăm, nu trebuie uitat faptul că un bun sistem de networking chiar în interiorul organizaţiei poate aduce beneficii atât în plan personal, cât şi în ceea ce priveşte creşterea eficienţei la nivel organizaţional. Dezvoltarea unui sistem de relaţii trebuie să se bazeze pe încredere şi să îmbrace forme motivante pentru ambele părţi. În ­general, orice întâlnire în mediul de afaceri presu­pune planificare şi pregătire.

Participarea la evenimente ca seminarii, workshopuri, conferinţe oferă oportunitatea de a întâlni şi interacţiona cu oameni din diverse domenii de interes. Pregătirea participării la astfel de întâlniri presupune atenţie la toate detaliile: ţinută, materiale informative, cărţi de vizită, mesaj de marketing referitor la organizaţie şi produsele sau serviciile ei. Modul de abordare trebuie să fie bazat pe o atitudine veselă şi optimistă, ştiut fiind faptul că oamenii carismatici se pricep cel mai bine la relaţionare.

Abordaţi discuţii pe subiecte din domenii pe care le stăpâniţi foarte bine şi exprimaţi-vă puncte de vedere bine documentate.

Reţelele de social media oferă astăzi multiple oportunităţi pentru a-ţi promova un business sau a te promova ca persoană. Mesaje bine construite şi poziţionate la locul potrivit îţi pot creşte mult credibilitatea profesio­nală. De asemenea, construirea şi întreţinerea unui blog cu articole bine documentate şi pe domenii de interes pot aduce un real beneficiu de imagine unei persoane. 

Cele mai citite

Primar din Buzău cercetat penal pentru folosirea resurselor primăriei

Mai mulți locuitori ai comunei Cozieni, județul Buzău, au făcut publice acuzații grave împotriva actualului primar al localității, susținând că acesta comite infracțiuni...

Cum să ai un birou eco-friendly? 3 sfaturi și recomandări

Un birou eco-friendly presupune utilizarea produselor reciclate sau prietenoase cu mediul, ceea ce duce la reducerea semnificativă a emisiilor de carbon și a deșeurilor....

Italia nu vrea ca armele occidentale să fie folosite pe teritoriul Rusiei

Italia nu acceptă ca armele occidentale să fie folosite de ucraineni pentru atacuri pe teritoriul Rusiei. În plus, italienii spun că nu vor trimite...
Ultima oră
Pe aceeași temă