20.5 C
București
vineri, 28 iunie 2024
AcasăAlegeri 2016Asiguratorii angajează pe timp de criză

Asiguratorii angajează pe timp de criză

În primele şapte luni ale anului în curs, efectivul salariaţilor din intermedieri financiare şi asigurări a crescut cu 200 de angajaţi, la 102.700 persoane, pe fondul creşterii numărului de salariaţi din activităţile auxiliare acestui sector.

 

În ceea ce priveşte angajaţii din asigurări, reasigurări şi fonduri de pensii, numărul acestora a scăzut cu 800 de persoane, la 16.800, potrivit datelor publicate recent de Institutul Naţional de Statistică (INS) privind angajările în funcţie de domeniul de activitate.

Asigurătorii şi brokerii de asigurări aveau la sfârşitul anului trecut 19.058 de salariaţi, în scădere cu 7,1%, sau 1.454 de persoane, faţă de 2009, după restructurările efectuate pentru reducerea cheltuielilor şi ieşirea din piaţă a unor jucători, potrivit Raportului Anual al CSA pentru anul 2010.

Asiguratori.ro – o soluţie pentru specialiştii în resurse umane din domeniul asigurărilor

Chiar dacă numărul angajaţilor cu carte de muncă din asigurări a scăzut ca urmare a restructurărilor de personal şi a ieşirii de pe piaţă a unor jucători, asigurătorii au continuat să investească în capitalul uman, în pofida climatului economic dificil. Astfel, companiile de profil se regăseau printre principalii furnizori de noi locuri de muncă în economie în ultimii doi ani, în condiţiile în care majoritatea asigurătorilor s-au reorientat către piaţa de retail, profitând de dislocarea forţelor de vânzări din alte domenii. În acest context, pentru cei care activează în domeniul resurselor umane se ridică din ce în ce mai stringent probleme precum: retenţia personalului, selecţia şi recrutarea candidaţilor optimi, evaluarea angajaţilor şi stabilirea unor politici adecvate de management al resurselor umane.

În ceea ce priveşte unele dintre aceste probleme, în special selecţia şi recrutarea, Media XPRIMM vine în sprijinul angajatorilor şi al specialiştilor de resurse umane, dar şi al angajaţilor din domeniul asigurărilor, punându-le la dispoziţie un instrument extrem de valoros: site-ul www.asiguratori.ro.

Portalul evidenţiază rapid, simplu şi eficient oportunităţi de carieră pentru candidaţi şi constituie, totodată, un veritabil instrument de recrutare pentru companii.

Supracalificare

Operatorii din piaţa de asigurări şi brokeraj au demarat procesul de pregătire profesională a angajaţilor, circa 35 de furnizori de programe educaţionale fiind deja autorizaţi de Comisia de Monitorizare a Calităţii Pregătirii Profesionale din cadrul Institutului de Management în Asigurări, autoritatea din domeniu. Apariţia normelor ce reglementează procesul de training al angajaţilor din asigurări a determinat atât crearea unor entităţi noi, specializate în organizarea de cursuri având în spate chiar companiile ce îşi vor pregăti propriii angajaţi, dar şi structuri independente ce oferă servicii tuturor operatorilor din piaţă.

Astfel, printre companiile de asigurări care au investit deja în propriii furnizori se numără nume mari precum Allianz-Ţiriac Asigurări, Alico, Uniqa, Aviva sau Eureko. Nici brokerii de asigurări nu s-au lăsat mai prejos, mulţi înfiinţând companii specializate.

„Se doreşte, cel mai probabil, ca întreaga activitate de pregătire profesională să fie cumva supervizată de angajatori, care să poată înţelege şi monitoriza în mod direct cum se pregăteşte personalul propriu”, este de părere un specialist în domeniu.

Dintre furnizorii independenţi de cursuri, nume precum Pro Fiduciaria sau Ascendis şi-au făcut deja simţită prezenţa în piaţă. „Avem contracte importante semnate cu asigurători de talie, precum Generali România sau Axa Asigurări de Viaţă, pentru pregătirea personalului acestora, dar şi cu operatori din domeniul pensiilor, precum Allianz-Ţiriac Pensii Private”, spun oficialii PRO FIDUCIARIA. Compania, care oferă atât cursuri convenţionale, cât şi învăţământ la distanţă şi prin intermediul unei platforme proprii de e-learning, se bazează pe o echipă performantă de lectori autorizaţi.

Motivaţia tuturor dezvoltarilor de acest tip se află în legislaţia specifică: începând cu data de 1 septembrie 2011, certificatul de calificare profesională constituie condiţie pentru încheierea contractelor de muncă, respectiv de mandat în domeniul asigurărilor sau de intermediere, după caz, cu asigurătorii sau intermediarii în asigurări. 

Cele mai citite

După Portugalia – Georgia, Kovesi are ce ancheta la EURO

Ilustrație: Marian Avramescu Procurorul șef european, Laura Codruța Kovesi, a stârnit emoțiile echipelor puse pe blaturi, prin prezența sa în tribune la Turneul Final...
Ultima oră
Pe aceeași temă